کد خبر: ۱۱۰۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵

قناری، بهانه تجاوز به عنف پسر نوجوان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ماموران نیروی انتظامی پسر نوجوانی را که به بهانه گرفتن قناری، به منازل زنان تنها وارد می‌شد و سعی داشت تا به آنان تجاوز کند را دستگیر کردند.

اواخر سال گذشته‌زنی با مراجعه به شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 21، عنوان کرد که نوجوانی روز گذشته، زنگ منزل وی را زده و با این عنوان که قناری‌اش از قفس بیرون پریده والان روی پشت بام خانه‌ام نشسته است، اجازه خواست تا به پشت بام خانه برود و قناری را بگیرد.

این زن در ادامه اظهارات خود عنوان کرد که پسر نوجوان را به سمت پشت بام راهنمائی کرده اما هنگام برگشتن وقتی که پسر نوجوان متوجه شد که در منزل تنها هستم، قصد آزار و اذیت وی را داشته که با مقاومت و درگیری این زن، پسر نوجوان با به سرقت بردن گوشی همراه این زن، فرار می‌کند.

با دستور بازپرس، پرونده جهت رسیدگی و شناسایی و دستگیری متهم به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده می‌شود.

تلاش کاراگاهان برای یافتن سرنخی اغاز شد و آنان دراولین گام با چهره نگاری، چهره‌ای فرضی ازمتهم تهیه کردند و در ادامه با احتمال وجود پرونده‌های مشابه در پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری، پیگیری‌ها ادامه یافت و دو پرونده مبنی بر اینکه در تابستان سال گذشته یک جوان 18 ساله به نام «رضا» با معرفی خود به عنوان همسایه و به بهانه این که قناری‌اش روی پشت بام منزل است، با اجازه شاکی وارد منزل شده و با توجه به اطلاع از تنها بودن زن شاکی در خانه، در یک لحظه قصد آزار و اذیت را داشته اما با ایجاد سر و صدا و داد و فریاد این فرد متواری شده است، یافت شد.

در این دو پرونده متهم شناسایی و دستگیر شد اما متهم در مراحل رسیدگی به پرونده از هر دو شاکی رضایت گرفته و مقدمات آزادی خود را فراهم کرد.

رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه در نخستین روزهای سال جاری با مراجعه به مقامات قضایی اظهارات مشابهی را عنوان کردند.

کارآگاهان با این اطلاعات و تحقیقات میدانی، متهم را در محدوده پاسگاه نعمت آباد شناسایی کردند و سرانجام این نوجوان در دهم شهریورماه دستگیرشد.

متهم دراعترافات خود با بیان اینکه با پرسه زدن در کوچه‌های خلوت به بهانه این که قناری‌اش روی پشت بام خانه است گفت: «اگر به من اجازه می‌دادند اول به سمت پشت بام می‌رفتم و کمی جستجو می‌کردم و در موقع برگشت وقتی می‌فهمیدم کس دیگری در خانه نیست در یک لحظه به سمت وی هجوم می‌بردم».

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این پرونده گفت: «متهم پس از دستگیری با صدور قرار مناسب از سوی قاضی پرونده روانه زندان شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین