کد خبر: ۹۲۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۴

استقبال کروبی از کمیته ویژه قوه قضاییه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی کميته‌ای را که از سوی صادق لاريجانی رييس قوه قضاييه برای بررسی حوادث اخير تشکيل شده است را گامی مثبت در جهت اعتماد سازی مردم دانست.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، کروبی در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتمادملی در خصوص این کمیته گفت: «من در نامه‌ای که به ايشان نوشتم تاکيد کرده بودم که حوادث اخير بررسی شود و حتی اعلام کردم از اين آمادگی برخوردار که مستندات خود را به ايشان ارائه کنم و در صورتی که امنيت افرادی که آسيب ديده‌اند تامين شود آنها را نيز به ايشان معرفی کنم تا اينکه عاملام جناياتی که روی داده شناسايی شده و با آنها برخورد شود تا اينکه مردم اين حوادث را به کل نظام تامين ندهند و اصل نظام از اين اتفاقاتی که روی داده است تبرئه شود».

وی گفت: «من از همان ابتدا هنگامی که نامه‌ای را به آقای‌ هاشمی رفسنجانی نوشتم اعلام کردم که اخباری درباره سخنان خود دارم ولی برخی از جرايد و مسولان و چهره‌های سياسی از تريبون‌های مختلف عجولانه در اين باره قضاوت کردند ولی اکنون مستنداتی که از سوی من ارائه شد موجب تشکيل کميته‌هايی ويژه برای رسيدگی به اين جنايات وحشتناکی که روی داده شد. علاوه بر کميته‌ای که در مجلس از سوی علی لاريجانی رييس مجلس تشکيل شده بود آقای صادق لاريجانی نيز کميته‌ای ويژه را برای رسيدگی به اين حوادث تشکيل داد و البته شنيدم که در شورای شهر هم کميته‌ای برای بررسی دفن اجساد بی نام و نشان در قطعه‌ای از بهشت زهرا نيز تشکيل شده است. به نظر می‌رسد که مسئولان به دنبال بررسی و کشف عاملان اين جنايات هستند واميدوارم که با آنها برخوردی جدی و قاطعانه صورت گيرد تا اينکه از تکرار چنين حوادثی که در شان نظام جمهوری اسلامی نيست ممانعت به عمل آيد. البته مشابه حوادثی که در ايران روی داد در ديگر کشورها نيز روی می‌دهد ولی مسئولان مراقب هستند که اين اتفاقات را معقولانه و منطقی حل و فصل کنند».

اما کروبی گلايه‌هايی را از برخی از رسانه‌هايی داشت که هنوز به هتاکی‌های خود پايان نداده اند.

کروبی با انتقاد به مطلبی که در روزنامه کيهان به نقل از او نوشته شده بود گفت: «اين روزنامه به استناد سخنان بنده مدعی ان شده که بنده متوجه نيستم که چه کاری انجام می‌دهم و تحليلی از شرايط ندارم. بنده بعيد می‌دانم که مسئولان اين روزنامه تا اين اندازه کوته فکر باشند که منظور سخنان مرا متوجه نشده‌اند که چنين برداشتی را در روزنامه خود منعکس کرده‌اند. اگر بنده می‌گويم که تحليلی از شرايط موجود ندارم به خاطر اين که عملکرد برخی از مسئولان شرايط را به سمتی سوق می‌دهد که نمی‌دانيم چه سرنوشتی در انتظار ماست».

وی افزود: «سخن من اين است که فارغ از جمهوری اسلامی ايران که حاصل فداکاری‌های شهدا و مايه افتخار همه ماست به اين موضوع نگاه کنيم و به اين بيانديشيم که آيا جمعی که می‌خواهند بر مردم حکومت کنند نبايد حتی الامکان رضايت و پشتيبانی مردم را داشته باشند و بی دليل موجب نارضايتی مردم نشوند. آيا حکومت داران نبايد از انجام کارهای نسنجيده، خشن پرهيز کنند تا مردم از عملکرد آنها رضايت داشته باشند. اين رفتارهاست که موجب می‌شود من بگويم هيچ تحليلی از شرايط فعلی ندارم چرا که نمی دانم سرانجام اين رفتارها به کجا ختم می‌شود».

کروبی تاکيد کرد که اين نوع برخوردها موجب می‌شود که او علی‌رغم ميل خود مثال‌هايی را برای روشن شدن ذهن جرايدی که اين گونه قلم می‌زنند مطرح کند.

وی گفت: «هنگامی در سال ۵۳ در زندان رژيم طاغوت بودم مادر يکی از هم سلولی‌های من که يک آدم فرهنگی است که اکنون نيز در شميران زندگی می‌کند توانست از طريق رايزنی با کميته مشترک به اصطلاح ضد خرابکاری وقت ملاقاتی را با فرزندش بگيرد. در همان زمان هنگامی که ماموری آمد تا او را به ملاقاتی ببرد هنگامی که مشاهده کرد بر روی انگشتان پای وی هنوز آثار جراحت ديده می‌شود جورابی به او داد تا پايش کند تا مگر اينکه مادر وی از ديدن اين صحنه دگرگون شود. اين رفتاری بود که در زندان رژيم فاسد طاغوت که هر گونه خشنونتی را عليه مبارزان انقلابی می‌کردند با زندانيان می‌شد آنهم در سال ۵۳ که خشنونت‌هابه اوج خودش رسيده بود. ولی اکنون کار به جايی رسيده که در نظام جمهوری اسلامی فردی را بازداشت می‌کنند بعد از ۵ روز که او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادن چشم و دست بسته در کنار خيابان رها می‌کنند تا اينکه او پس از نيم ساعت با فريادهايش کمک بخواهد و مردم به کمک او بيايند واو را به خانواده اش تحويل دهند . اين پسر به همراه مادرش که فرهنگی است و پدر و نامزدش به نزد من آمد. خانواده وی همان روز اول از آثار جراحاتی که بر بدن وی بود فيلمبرداری کرده بودند و يک سی دی تهيه شده است که هر کسی که اين سی دی را ديد متاثر و اشک در چشمانش جمع شد. بدن اين پسر از نوک انگشتان پايش تا فرق سرش زخم و کبود است آيا اين است رافت اسلامی که در قبال مردم چنين برخورد می‌شود».

کروبی خطاب به مسئولان اين روزنامه تاکيد کرد: «اگر من می‌گويم که تحليلی از شرايط ندارم به خاطر اين رفتارهايی است که صورت گرفته و من گيج شده‌ام و نمی‌دانم که دولتمردان ما با چنين رفتارهايی که عدم رضايت مردمی را به همراه دارد به کجا می‌روند. من اگر از روز اول اين مسائل را مطرح کردم برای آن بود که بگوييم بايد اين مسائل مورد بررسی قرار گيرد».

وی گفت: «من تنها مثالی جزئی زدم اگر بخواهم حرف بزنم بايد درباره عملکرد دولت در سياست خارجی ، عرصه اقتصاد ، فرهنگ سخن بگويم از حرف‌های نسنجيده‌ایکه زده می‌شود و هزينه‌هايی را به کشور تحميل می‌کند و من از اين رفتارها متحيرم! نمی دانم چه استدلال و نطقی پشت اين حرکت‌ها وجود دارد».

کروبی تصريح کرد: «آن آقايانی که مرا به حرکت در مسيری مطابق خواست صهيونيست‌ها متهم می‌کنند اندکی درباره عملکرد خود و همفکرانشان بيانديشند تا متوجه شوند آيا مهدی کروبی که تمام دغدغه و تلاشش برای تقويت پشتوانه مردمی نظام است در راستای نفع رژيم صهيونيستی حرکت می‌کند يا آنانی که با خشونت با مردم رفتار می‌کنند و آن گاه به جای برخورد با عاملان جناياتی در صدد پنهان کردن اصل ماجرا و حتی برخورد با کسانی هستند که مورد ظلم قرار گرفته‌اند».

کروبی همچنين با اشاره به آرمان بنيان گذار جمهوری اسلامی ايران گفت: «من می‌گويم وعده‌هايی که به مردم در ابتدای نظام جمهوری اسلامی داده شد به جای خود اکنون اين چه کارهای غيرمعقولی است که صورت می‌گيرد. به جای آنکه همه در اين ماه مبارک رمضان که حتی قرائت يک خط قرآن به منزله ختم کل قرآن است در راستای رضايت خداوند حرکت کنيم به دروغ پراکنی و اتهام زنی بی دليل به ديگران می‌پردازيم».

کروبی در نهايت با ابراز تاسف از عملکرد برخی از جرايد گفت: «من همواره معتقد و پاييند به انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام (ره) بوده‌ام ولی اکنون نيز حرکت بنده برای تبرئه نظام از جناياتی است که از سوی عده‌ایتحت لوای نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است ولی متاسفانه اکنون برخی از مسئولان که به نظر می‌رسد خودشان آرمان‌های اوليه انقلاب اسلامی را به فراموشی سپرده‌اند در صددند تا حرکت‌های فرزندان انقلاب را به بيگانگان و صهيونيست‌ها نسبت دهند که من اين دوستان را به تامل در فکر و انديشه شان و تدبير در عملکردشان در اين ماه مبارک رمضان فرا می‌خوانم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین