کد خبر: ۱۲۴۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶

آیت‌الله مهدوی کنی: ایران همواره حامی و پشتیبان ملت‌های آزادی‌خواه در سراسر جهان است

مسلمانان صدای مظلومیت مردم بحرین را به گوش جهانیان برسانند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله مهدوی کنی در تجمع طلاب و استادان مدارس علمیه تهران در مدرسه مروی با بیان این که این حرکت و بیداری در قالب جنبش و انقلاب دو چیز را بیان می‌کند، افزود: نخست آن که مردم بیدار شده‌اند و دوم آن که، حکومت‌‌ها؛ حکومت‌های لایقی نیستند.

رئیس مجلس خبرگان با بیان این که مردم در این کشورها دو چیز را می‌خواهند گفت: نخست آن که مردم حق دارند حکومت‌های‌شان را انتخاب کنند و حق رأی و نظر داشته باشند و این که حکومت‌های سلطنتی و شبیه‌سلطنتی در دنیا قابل بقا نیست.

آیت‌الله مهدوی کنی افزود: دیگر آن که مردم چون اعتقادات اسلامی دارند، می‌خواهند به هویت دینی خود بازگردند، هویتی که آنها را سال‌های متمادی در تاریخ عزیز و مسلمانان را از نظر علمی،‌ قدرت و فرهنگ در جهان ممتاز کرده است.

رئیس مجلس خبرگان همچنین از مجامع بین‌المللی و سازمان ملل متحد خواست صدای مظلومیت مسلمانان را در این کشورها بشنوند و از ادامه قتل عام و جنایت جلوگیری کنند.

آیت‌الله مهدوی کنی همچنین با اشاره به نقش بی‌بدیل و تاثیر گذار علما و حوزه‌های علمیه در رهبری قیام‌های مردمی، گفت: تجمع سراسری امروز حوزه‌های علمیه کار بسیار خوبیست تا صدای مظلومیت مسلمانان بحرین را به دنیا برساند.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و پشتیبان ملت‌های آزادی‌خواه در سراسر جهان است، گفت: اوضاعی که در خاورمیانه و به خصوص کشورهای عربی منطقه پیش آمده، بازتابی از انقلاب اسلامی ماست.

رئیس مجلس خبرگان در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به آیات قرآن در خصوص مجازات ستمگران و یاری مظلومان، گفت: حکام و کسانی که بر مردم به زور حکومت می‌کنند و نمی‌خواهند حقی برای مردم قائل شوند، به خصوص نمی‌خواهند مسلمانان آن طور که می‌خواهند اسلامی زندگی کنند، نتیجه عملشان همین است که مردم علیه آنان قیام کنند.

وی با اشاره به تحولات اخیر بحرین گفت: برخورد دولت بحرین با مردم این کشور بسیار ظالمانه است که از کشورهای دیگر برای سرکوب و قتل عام مردم نیروی نظامی وارد کند در حالی که مردم بحرین اهل جنگ نیستند و مسالمت‌آمیز سخن می‌گویند.

رئیس مجلس خبرگان همچنین از مسلمانان سراسر جهان خواست که به یاری مردم مظلوم در کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها به وقوع پیوسته است بشتابند و گفت: با توجه به این حقیقت و مظلومیت، مسلمانان وظیفه دارند صدای مظلومیت مردم بی دفاع و ستمدیده را به گوش جهانیان برسانند.

رئیس مجلس خبرگان ابراز امیدواری کرد؛ به برکت قرآن، اسلام و توجهات حضرت ولیعصر(عج) مسلمانان در همه جبهه‌ها پیروز شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین