کد خبر: ۱۲۷۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲

توضیحات لاریجانی در خصوص دیدار اخیر با احمدی‌نژاد در محضر مقام معظم رهبری

وزرایی که در طرح ادغام قرار دارند باید از مجلس رای اعتماد بگیرند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی، از انجام دیدارش با محمود احمدی‌نژاد در حضور مقام معظم رهبری خبر داد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیرش با احمدی‌نژاد، گفت: این دیدار برای تنظیم روابط بین قوا و در محضر رهبر انقلاب انجام شد.

علی لاریجانی در حاشیه احداث فاز یک طرح جامع بهارستان در جمع خبرنگاران گفت: اختلاف‌نظر در مسائل تخصصی بین مجلس و دولت، غیرطبیعی نیست.

وی تاکید کرد: روشن است که مرجعیت این اختلاف، باید بر اساس قانون اساسی انجام شود و این مرجع همان شورای نگهبان است.

وی با استناد به اصل 110 قانون اساسی گفت: حل اختلافات و تنظیم قوا همان‌طور که در اصل 110 قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است، با مقام معظم رهبری است و ایشان تنظیم کننده روابط بین قوا هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از نظر ما اختلاف‌نظر به وجود آمده حل شده است.

رییس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی در تشریح دیدارش با احمدی‌نژاد گفت: این دیدار در راستای تنظیم روابط بین قوا انجام شد و پایه‌ی کار نیز تفسیر شورای نگهبان بود و ما باید همه ملتزم به تفسیر شورای نگهبان باشیم.

لاریجانی با ابراز بی‌اطلاعی از ارائه لوایح ادغام وزارتخانه‌ها گفت: درباره زمان ارائه لایحه از سوی دولت اطلاعی ندارم ولی وزرایی که در طرح ادغام قرار دارند باید از مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی با اشاره به نامه‌ی احمدی‌نژاد مبنی بر برکناری وزرای کار، صنایع و نفت گفت: برکناری وزرا از اختیارات رییس‌جمهور است و این جنبه‌ی بحث مورد اختلاف ما نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین