کد خبر: ۱۲۹۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴

لاریجانی: چرا باید سیب فرانسوی و آناناس وارد كشور شود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش كشوری شوراهای مركزی و استانی سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه ها گفت : هدفمندی یارانه ها به درستی اجرا نشد زیرا ما در قانون 30 درصد از منابع اجرای این قانون را برای كمك كشاورزی و صنعت در نظر گرفتیم اما از همان ابتدا هم این منابع به درستی تخصیص پیدا نكرد.

وی افزود: برای امسال سهم بخش تولید را از نظر عددی مجزا كردیم و 10 هزار میلیارد ریال برای این منظور در نظر گرفته شده است. به دنبال این هستیم تا بخش كشاورزی را هم از بخش تولید تفكیك كرده تا توجه بیشتری در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به این بخش شود.

وی با انتقاد از صادرات فله ای محصولات كشاورزی گفت: در برخی از محصولات تولید انبوه داریم اما بسیار ناراحت كننده است كه این محصولات فله ای به اروپا صادر شده و آن كشورها با بسته بندی های مناسب در بازار جهانی توزیع می شود.

لاریجانی درباره واردات محصولات كشاورزی گفت: در ملاقاتی كه رهبر معظم انقلاب با اعضای كمیسیون كشاورزی مجلس داشتند، اعضای این كمیسیون موضوع واردات را مطرح كردند. مجلس برای جلوگیری از واردات محصولات كشاورزی وزارت جهاد كشاورزی را متولی این امر كرد و ما كل اختیارات را به وزارت جهاد كشاورزی دادیم. زیرا محصولاتی به كشور وارد می شود كه ضروری نیست.

وی با بیان اینكه وزارت جهاد كشاورزی اعلام می كرد واردات از سوی وزارت بازرگانی انجام می گیرد تصریح كرد: برای كنترل واردات و اینكه كشاورزان در زمان تولید دغدغه ای نداشته باشند مسئولیت تعرفه ها و مجوز واردات به وزارت جهاد كشاورزی سپرده شد. گاهی دیده می شود كه سیب فرانسوی وارد كشور شده در صورتیكه كشور ما تولید سیب دارد و حتی گاهی این محصول را صادر هم می كند. همچنین حجم زیادی از واردات به آناناس تعلق دارد كه ورود این محصول به بازار چندان نیاز نیست. بنابراین نباید این واردات صورت گیرد و وزارت جهاد كشاورزی متولی آن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
0
اين حرف ها رو كه مير حسين 2 سال پیش میگفت!!!
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
0
واردات سیب ازاده بعد ماشین ممنوع پیدا کنیدپرتغال فروش را
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین