کد خبر: ۸۰۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۶
رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:

فضای آرام جهانی، آتش زیر خاکستر است

باید هوشیار باشیم
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه ارتباط دادن موضوع هسته‌ای با تکنولوژی موشکی ایران، حرکتی ظالمانه است، افزود: «آقای البرادعی در گزارش بد اخیر خود، بحث موشکی را با هسته‌ای مخلوط کرد که این حرکتی ظالمانه است و این دو موضوع ربطی به هم ندارد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از واحد مرکزی خبر، خطیب نماز جمعه تهران گفت: «بحث موشکی ما از زمان جنگ آغاز شد و ما این کار را در اواخر جنگ به نتیجه رساندیم و موشکها پرتاب می‌شد و کم کم در این بحث پیشرفت کردیم».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی افزود: «ما در جنگ ثابت کردیم که حتی برای آسیب نرساندن به مردم عراق، کمترین استفاده را از موشک می‌کردیم و فقط گاهی برای دفاع از موشک استفاده می‌شد». 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بحث موشکی، صنعت مقبول نظامی ‌و دفاعی است که باید داشته باشیم افزود: «مخلوط کردن بحث موشکی با فناوری صلح آمیز هسته‌ای فتنه جدیدی است».

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که امروز به دلیل موضع گرجستان، فضای جهانی مقداری در این مورد آرام است، گفت: «اما آتش زیرخاکستر است و ما باید هوشیار باشیم و دیپلماسی فعال، عاقلانه و مدبرانه را پیگیری کنیم».

وی افزود: «باید پاسخ سوالات بی‌ربط آنان را بدهیم و دروغ آنان را ثابت کنیم و نگذاریم افکار عمومی‌دنیا را فریب دهند».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه مقاومت ما در مسئله هسته‌ای همانند مقاومت دفاع مقدس حق ماست، گفت: «باز هم به آمریکا که سردمدار این جریان است عرض می‌کنم که همان پیش بینی‌هایی که در جنگ داشتید و امروز گریبان شما را گرفته است، در مسئله هسته‌ای هم هست».

وی تصریح کرد: «اصولا حرکت استکباری و سلطه طلبانه ظالمانه در طبیعت جهانی که خداوند فرمانروای آن است، نمی‌تواند آینده دار باشد، موجی می‌زند اما عکس العمل آن بسیار ویرانگر است».

وی گفت: «خودتان را در خاورمیانه و در منطقه ما این مقدار آلوده و به ایران اسلامی‌این قدر ستم نکنید».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: «این ملت با این چیزها از پا درنمی‌آید و بارها ثابت کرده که در سخت ترین شرایط ایستادگی کرده است».

وی افزود: «آنان مطمئن باشند که خداوند همه چیز را زیر نظر دارد و هر جنایتی را در موقع خود کیفر و مجازات و مظلوم را حمایت می‌کند و ما نیز به حمایت خداوند اطمینان داریم».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: «رفتار ما هم در مبارزه، بعد از پیروزی انقلاب تا امروز شاهد این اطمینان است که به اتکای آن امورمان را به خوبی گذرانده‌ایم و می‌گذرانیم».

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه دفاع مقدس را باید در پیشانی تاریخ اسلام نوشت، گفت: «گاهی تحریف‌هایی از دفاع مقدس با اغراض سیاسی دیده می‌شود که خطرناک است».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس از مهمترین محورهای تاریخ ایران است، افزود: «دفاع مقدس نباید با اغراض سیاسی آلوده شود و این دفاع متعلق به همه آحاد ملت است».

وی با اشاره به اینکه در آن دوران تمام اردوگاه شرق و غرب و ارتجاع در مقابل ایران مظلوم و دست خالی که درگیر برخی مسایل داخلی بود قرار گرفتند و بر ضد انقلاب اسلامی‌لشکرکشی کردند، گفت: «این ملت با رهبری امام(ره) و نیروهای مخلص آنگونه در مقابل آنها مقاومت کرد و خداوند دشمن را در عرصه سیاسی و نظامی‌شکست داد».

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: «درحالی که تعداد طرفداران جمهوری اسلامی‌ایران در سازمان ملل بسیار کم بود اما این سازمان با صدور قطعنامه‌ای حق ما را به رسمیت شناخت و امروز صدام، منافقین، حزب بعث و آنهایی که در جنگ از صدام حمایت می‌کردند و در ظلم بزرگ بر ضد کشورمان شرکت داشتند تنبیه شده‌اند».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه آمریکا در عراق و افغانستان خسارت‌های فراوانی می‌بیند گفت: «وضع بد اقتصادی این کشور به دلیل جنگ طلبی آن در منطقه است و اکنون هفتصد میلیارد دلار باید هزینه کند تا از این وضع نجات یابد».

وی اضافه کرد: «این پایان کار نیست و باید صبر کرد و دید خداوند چگونه آنها را از پای درمی‌آورد».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما وعده‌های خدا را باور داریم و تحقق آنها را دیده‌ایم و دفاع مقدس در تاریخ ایران تکرار نمی‌شود، افزود: «ملت ما با دست خالی توفیقاتی را در بلوای تبلیغاتی دشمنان به دست آورد که در هیچ جا دیده نمی‌شود و بر نویسندگان و گویندگان است که واقعیت‌های دفاع مقدس را بنویسند و بگویند».

وی همچنین با اشاره به مسایل عراق و افغانستان، اشغال را سرچشمه فساد دانست و گفت: «هنوز اشغال و فساد عراق و افغانستان را رنج می‌دهد».

هاشمی‌رفسنجانی درباره توافقنامه‌ای که آمریکا می‌خواهد بر ملت عراق تحمیل کند نیز گفت: «این قرارداد منافع عراق را تامین نمی‌کند و ملت این کشور و مقامات آن با هوشیاری نمی‌گذارند چنین توافقنامه‌ای امضا شود».

خطیب نماز جمعه امروز تهران در بخش دیگری از سخنان خود شهادت امیرالمومنین(ع) را بزرگترین مصیبت تاریخ اسلام خواند و گفت: «حضرت علی(ع) بدون شک شخصیت دوم پس از پیامبر اسلام(ص) است».

وی با بیان اینکه علی(ع) را با آن شخصیت، سوابق و منتی که بر گردن مسلمانان دارد خانه نشین و ظلم بزرگی به تاریخ اسلام کردند افزود: «اگر فضایل ایشان مشخص می‌شد مردم از درب خانه علی(ع) کنار نمی‌رفتند».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه محققان باید در این زمینه تحقیق فراوان کنند، افزود: «بیشتر فضایل امیرالمومنین(ع) را به اسم دیگران نقل می‌کردند و ماموریت داشتند نام علی(ع) را کمرنگ و نام دیگران را پررنگ کنند که این خیانت بزرگی در حق مسلمانان بود».

خطیب نمازجمعه امروز تهران محبوب ترین شخصیت کنونی جهان اسلام را امیرالمومنین(ع) دانست و افزود: «نگذاشته اند آن طوری که اسلام و قرآن می‌خواست علی(ع) شناخته شود».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی افزود: «مظلوم ترین انسانها در تاریخ اسلام پس از پیامبر علی(ع) است».

وی همچنین با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی‌گفت: «ما پس از شکستن حصر آبادان شهدای بزرگی را از دست دادیم و شهدایی مانند شهید هاشمی‌نژاد هنوز خونش سازنده است».

رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره وفات آیت الله یثربی امام جمعه کاشان نیز گفت: «این احتمال وجود دارد که رحلت ایشان براثر آثار شیمیایی بوده باشد».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی همچنین به روز جهانی همدردی با ملت فلسطین اشاره کرد و با گرامیداشت روز جهانی نابینایان خواستار توجه بیشتر به آنان شد.

خطیب نماز جمعه تهران خطیب نماز جمعه تهران در خطبه نخست نماز جمعه تهران گفت: «مسئله فلسطین اساسی ترین و زنده ترین مسئله دنیای اسلام است».

رئیس مجلس خبرگان افزود: «مسئله قدس در محور فلسطین بسیار مهم است و با آنکه حدود یک قرن از آن به عنوان مسئله حاد جهان اسلام می‌گذرد باز هم زنده ترین، اساسی‌ترین و مهمترین مسئله محوری دنیای اسلام و شاید جهان است».

وی گفت: «در حوادث بزرگ و ممتد دنیا هیچ ملتی را مانند فلسطین نمی‌توان یافت که مظلوم باشند زیرا حدود یک قرن زیر تازیانه جابرانه صهیونیستها زندگی می‌کنند، شهید می‌دهند و آواره هستند».

خطیب نماز جمعه تهران افزود: «قطعاً خداوند با وعده خود در قرآن این مقاومت را بی پاسخ نمی‌گذارد و پیروزی خداوند روزی فرا خواهد رسید».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: «این فاجعه‌ای که بشر را در خود فرو برده است و آثار خطرناکی در اطراف آن وجود دارد از زمان شروع نهضت اسلامی‌در ایران از سال 40 مورد توجه امام (ره) بود و باید به هوشیاری، آینده نگری، طراحی و رهبری مؤثر ایشان افتخار کنیم».

وی افزود: «امام (ره) در همان اوایل نهضت، مسئله فلسطین را جزء مواردی که به رژیم پهلوی انتقاد و ایراد داشتیم گنجاندند اگر چه در ابتدا در این باره مقاومت می‌شد و بعضی از بزرگان در حوزه ، مسئله فلسطین را مسئله ما نمی‌دانستند اما امام (ره) آن را ام الامراض و بسیاری از مشکلات ایران را ناشی از مسئله فلسطین می‌دانستند».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی اضافه کرد: «امام (ره) با استدلال دیگران را قانع کردند که حل مسئله فلسطین و محکومیت حمایت دولت شاه از رژیم صهیونیستی در لیست خواسته ها وارد شود که پذیرفته شد و تا کنون نیز در کانون سیاستهای ماست».

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ابتکار حضرت امام (ره) در نامیدن جمعه پایانی ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس ابراز داشت: «پس از 30 سال از پیروزی انقلاب می‌توان فهمید که این ابتکار امام چه کار بزرگ و کم هزینه‌ای است زیرا انعکاس آن در دنیا بسیار وسیع است».

وی گفت: «ما خود در کانون این حرارت هستیم و خوب متوجه نمی‌شویم اما کسانی که از بیرون نگاه می‌کنند می‌دانند که این حضور انبوه و آگاهانه مردم چقدر در تغییر روحیه دنیا مؤثر است».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ترویج روز افزون روز جهانی قدس در کشورهای اسلامی‌افزود: «البته برای خاموش کردن این شعله منور توطئه‌های فراوانی اجرا می‌شود اما تاکنون موفق نشده‌اند و نخواهند شد».

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به کانونهای مسئول و مسبب در فجایع رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت: «در این فاجعه که هنوز ادامه دارد، چند کشور و قدرت مسئول هستند که ابتدا انگلیس ، بعد بعضی از کشورهای اسلامی‌بویژه عربی ، بعد آمریکا و فرانسه و جریان صهیونیست بین الملل این کانونها را شامل می‌شود».

وی افزود: «در مقابل این کانونها مقاومت ملت فلسطین افتخارآمیز است که صد سال با رنج، عذاب، فقر، آوارگی، دادن شهید، مجروح و زندانی مقاومت کردند گرچه این مقاومت فراز و نشیب‌هایی داشته ولی تحسین برانگیز است و اکنون بهتر از گذشته مسیر درستی یافته و مبتنی بر اسلام شده است».

خطیب جمعه تهران گفت: «کانون های فساد و مسئول در جنایات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین باید روزی پاسخگوی اعمال خود باشند».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در ادامه با تبیین نقش انگلیس در تأسیس رژیم نامشروع صهیونیستی افزود: «زمانی که انگلیس قیمومیت فلسطین را بر عهده گرفت که سی سال ادامه داشت، یهودیانی که در آن سرزمین حضور داشتند بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، فقط 53 هزار نفر بودند اما بعد از سی سال که قیمومیت این سرزمین به سازمان ملل واگذار شد شمار یهودیان به 650 هزار نفر رسیده یعنی حدود 10 برابر افزایش یافته بود».

وی گفت: «آنها افرادی را از اطراف دنیا به فلسطین کشانده بودند تا پایگاه صهیونیست ها را در این سرزمین پایه گذاری کنند».

خطیب جمعه تهران افزود: «جنایت اصلی مربوط به انگلیس است که امکانات حکومتی فلسطین را در اختیار صهیونیست ها قرار داد و قدرت آنها را نسبت به قدرت مسلمانان ساکن فلسطین افزایش داد و زمانی که احساس کرد قدرت امپراتوری استکباری ندارد و باید شریک بگیرد، قیمومیت فلسطین را به سازمان ملل واگذار کرد».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی با تبیین نقش سازمان ملل متحد در موضوع فلسطین گفت: «این سازمان در این باره هیچ عملکرد مطلوبی ندارد».

وی نخستین جنایت سازمان ملل را تقسیم رسمی‌فلسطین دانست و افزود: «این سازمان برای حل مسئله فلسطین راهکاری ریاکارانه انتخاب کرد؛ چون در فلسطین مسلمانان مقاومت کردند به همین علت هیئتی از سازمان ملل به این سرزمین اعزام شد و نماینده سازمان ملل این راهکار را رد کرد و آن را موجب بروز جنگ دائم دانست».

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: «صهیونیست ها نماینده سازمان ملل را ترور کردند اما عجیب است که این سازمان بدون توجه به گزارش هیئت خود، از نماینده‌اش دفاع نکرد».

هاشمی‌رفسنجانی نوع تقسیم فلسطین را بسیار جابرانه دانست و با اشاره به جنایات دیگر سازمان ملل متحد در موضوع فلسطین اضافه کرد: «این سازمان قطعنامه‌های ضعیفی به نفع فلسطینیان و گاهی برای اسرائیل صادر کرده اما هیچ گاه اجرای آن را پیگیری نکرده است».

وی گفت: «هیچ کشوری در دنیا مانند اسرائیل قطعنامه های سازمان ملل را نقض نکرده اما هیچ گاه نیز تنبیه نشده است».
خطیب جمعه تهران با اشاره به قطعنامه های شورای امنیت علیه کشورمان افزود: «با آنکه علیه ما قطعنامه‌های ظالمانه‌ای تصویب می‌شود و ما با آن مدبرانه برخورد می‌کنیم اما ببینید با ما چه رفتاری می‌کنند و این موضوع وجدان کور استبکار جهانی و پرونده آلوده سازمان ملل را به خوبی نشان می‌دهد».

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: «آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی، پرونده بسیار زشتی در تاریخ خود به وجود آورده‌است».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی با تبیین روند تأسیس رژیم نامشروع صهیونیستی افزود: «زمانی که انگلیس دیگر قادر به حمایت مالی و رسمی‌از رژیم صهیونیستی نبود، مسئولیت های استعماری خود در خلیج فارس، اقیانوس هند و حمایت از رژیم صهیونیستی را به آمریکا واگذار کرد».

وی گفت: «آمریکا با اعتباری که در جنگ جهانی دوم کسب کرده بود با ثروت عظیم و قدرت علمی‌و فنی خود، کشورهای دنیا را مرهون کمک های خود کرده بود، پس از انگلیس وارد میدان شد و حمایت از رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفت».

خطیب نمازجمعه تهران افزود: «آمریکا با حمایت های بی‌جا و فشارهای بی‌حد بر کشورهای منطقه که همه‌شان به نحوی وام دار این کشور و در خدمت آن بودند از همه ابزار خود برای تقویت رژیم صهیونیستی استفاده کرد و یکی از اقدامات بسیار بد این کشور که اکنون آثارش به تدریج هویدا می‌شود مسئله قدرت هسته‌ای رژیم صهیونیستی است».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی با تبیین قدرت هسته‌ای این رژیم ابراز داشت: «این رژیم نامشروع از سال 48 برنامه هسته‌ای خود را آغاز کرد زیرا وایزمن به عنوان نخستین رئیس رژیم صهیونیستی در دانشگاه انگلیس به عنوان استادی برجسته نفوذ داشت و از ظرفیت های علمی‌این کشور برای پایه گذاری حرکت هسته‌ای اسرائیل استفاده کرد».

وی افزود: «عجیب است که در آن زمان کشورهای اسلامی‌هیچ حرکتی نکردند در حالی که رژیم صهیونیستی با کمک های آمریکا و فرانسه فعالیت‌های هسته‌ای خود را آغاز کرد». 

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: «آمریکا نیز در مقاطعی بسیاری از دانشجویان صهیونیست را بورسیه کرد و چیزهای زیادی را به آنان آموخت و فرانسه نیز در عمل در ساخت نیروگاه هسته‌ای دیمونا به رژیم صهیونیستی کمک کرد».

وی افزود: «البته رژیم صهیونیستی تا کنون منکر مرکز هسته‌ای دیمونا بود اما با فرار یک مهندس و افشاگری های او از داخل اسرائیل، مردم از اسرار آن مرکز هسته‌ای آگاه شدند».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: «فرانسه با طراحی این نیروگاه جنایت بزرگی کرد و به رژیم صهیونیستی نیروگاه آب سنگین داد به نحوی که خیلی سریع به تولید رسید و سالانه مقدار زیادی پلوتونیوم در این مرکز تولید می‌شود».

خطیب نمازجمعه تهران افزود: «بر اساس اطلاعات مستند، اکنون هفته ای یک کیلو و 200 گرم پلوتونیوم یعنی سالانه بیش از 60 کیلوگرم از این ماده در دیمونا تولید می‌شود و با استفاده از آن سالانه 7، 8 بمب اتمی‌ساخته‌اند».

وی تصریح کرد: «آمریکا و فرانسه این رژیم غاصب و جعلی را با چنین قدرتی در مقابل یک چهارم جمعیت دنیا یعنی مسلمانان و یک چهارم دیگر دنیا یعنی غیرمتعهد ها مسلح کرده اند و هدف از این اقدام آن است که اسرائیل در توازن قوا میان اسرائیل و جهان اسلام و عرب دست بالا را داشته باشد که تا کنون آن را حفظ کرده اند و هر سال نیز آن را مجهزتر می‌کنند».

خطیب نمازجمعه تهران گفت: «زمانی که آمریکا ظاهراً مهد آزادی بود و دنیا به این کشور توجه داشت، برای اهداف نظامی‌خود حاضر شد از بمب اتم استفاده کند، بر این اساس، رژیم صهیونیستی می‌تواند در این باره خطرناک تر و گستاخ تر عمل کند».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی افزود: «اما حامیان رژیم صهیونیستی بالاخره خود را گرفتار می‌کنند اگرچه به طور موقت یک اقدام استعماری کردند اما این کار دامن آنان را می‌گیرد».

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد : «اگرچه رژیم صهیونیستی دارای سلاح هسته‌ای است اما در زمان پیدایش این رژیم جعلی کشورهایی مانند اردن ، مصر، سوریه، عراق و جمعیت عظیم اسلامی‌چرا اجازه دادند این اتفاق روی دهد و از ظرفیت خود در جلوگیری از این رود خروشان که سیل خون از آن جاری است ، استفاده نکردند».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی افزود: «البته مسلمانان هم اکنون به همان اندازه قوی ترند و نمی‌توان گفت این مسئله به نفع‌ اسرائیل یا آمریکا تمام شده است و این مسئله جدی تر از پیش در کانون افکار امت اسلامی‌در حال شکل گیری است».

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مقاومت ملت فلسطین در مقابل صهیونیست‌ها به شرایط نامطلوب زندگی آنان در غزه افزود: «اکنون ده‌ها هزار فلسطینی در زندان های این رژیم نامشروع به شهادت رسیدند ، بیش از 5 میلیون نفر آواره شده اند و در غزه مردم فلسطین در محاصره هستند و از ارسال امکانات اولیه زندگی نیز برای آنان جلوگیری می‌شود».

امام جمعه موقت تهران، مقاومت فلسطین را برای دنیای اسلام الهام بخش عنوان و اضافه کرد: «امام (ره) بحث فلسطین را وارد کردند و ما می‌دانیم چقدر از مجاهدت های فلسطینی‌ها الگو گرفته‌ایم همچنان که همه جهان اسلام از فلسطین الهام گرفته‌اند».

وی افزود: «اگر چه رژیم صهیونیستی ظلم بسیاری به ملت فلسطین کرده است اما شعله های نور مقاومت به همه جا تابیده شده است و امروز بهتر از گذشته این الهام بخشی‌ها ادامه دارد».

خطیب نماز جمعه تهران، فلسطین را از کانون‌های اصلی مقاومت لبنان دانست و افزود: «زنده یاد امام صدر توانست حرکت محرومان را شکل بدهد و اکنون ثمره اش حزب الله است که در سه سال اخیر معجزه آفرید و در جنگ نخست با رژیم صهیونیستی موجب فرار آنان از لبنان شد و در جنگ دوم نیز آنان را مستاصل کرد که ریشه اش از فلسطین است».

وی گفت:‌ «شاید تقدیر الهی این است که جریان مقاومت در سراسر جهان مشهود شود و کسانی که می‌خواهند راه حق را در راه مبارزه با ستم و استکبار ادامه دهند از این مشعل نورانی استفاده کنند».

خطیب نماز جمعه تهران افزود: «درخت مقاومت فلسطین از روز نخست باروبرش را داده است و در آینده هم قوی تر می‌شود و این چیز کمی‌نیست و مهمترین وظیفه امت اسلامی‌آن است که مسئله فلسطین را از کانون توجهات خود بیرون نکنند و آن را جزء سرنوشت خود بدانند».

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی افزود: «دولت‌ها هم روزی مجبور می‌شوند از ملت‌ها تبعیت کنند زیرا اکنون دنیا به تدریج به طرف حاکمیت ملت‌ها می‌رود، همچنان که در برخی مناطق آراء مردم حرف نخست را می‌زند؛ اگر چه در بعضی جاها ممکن است سرکوب شود».

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: «دنیای اسلام باید با حضور در صحنه، حمایت از ملت فلسطین و هویت اسلامی‌خود در منطقه برای از بین بردن رژیم صهیونیستی به عنوان پایگاه چند منظوره استکبار در منطقه تلاش کند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین