کد خبر: ۱۳۰۶۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاييه خبر داد:

دستگیری افراد جدید در پرونده جریان انحرافی

نظريه پزشكی قانونی در مورد مرگ هدی صابر هنوز به ما اعلام نشده است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده هدی صابر گفت: دستگاه قضایی در مورد این پرونده با سوالاتی مواجه بود که جواب برخی را به دست آورده است اما هنوز گزارشی که باید از سوی پزشکی قانونی ارائه می‌شد و باید پزشک در مورد آن جواب می‌داد هنوز به قوه قضاییه اعلام نشده است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری این هفته خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که به فعالیت جریان‌های انحرافی و برخی از افراد منتسب به این جریان که اخیرا دستگیر شده‌اند اشاره داشت، گفت: قوه قضاییه ابتدا از جهت کشف جرم و وجود شاکی خصوصی یا عمومی به اتهامات رسیدگی می‌کند و تحلیل قضیه از این جهت که ماهیت، آبشخور و انگیزه مد نظر در آن چه خواهد بود، در بدو امر خیلی مورد توجه قاضی نیست.

وی ادامه داد: در پرونده اتهامات افرادی که منتسب به این جریان هستند و دستگیر شده‌اند علاوه بر مسایل امنیتی، مسایل اقتصادی نیز مطرح است اما اینکه ثابت شود یا خیر در ادامه روند رسیدگی قضایی مشخص خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه، با بیان اینکه افراد دیگری نیز در ارتباط با پرونده جریان انحرافی دستگیر شده‌اند، گفت: این پرونده در حال رسیدگی است و اتهامات برخی از دستگیرشدگان نیز امنیتی است.

خبرنگار دیگری با اشاره به پرونده هدی صابر نتیجه رسیدگی‌های دستگاه قضایی را در آن زمینه جویا شد که محسن اژه‌ای گفت: دستگاه قضایی در مورد این پرونده با سوالاتی مواجه بود که جواب برخی را به دست آورده است اما هنوز گزارشی که باید از سوی پزشکی قانونی ارائه می‌شد و باید پزشک در مورد آن جواب می‌داد هنوز به قوه قضاییه اعلام نشده است.

وی همچنین در خصوص سوال دیگری که به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ آبروی افراد و عدم انتشار اسامی قبل از رسیدگی و قطعیت حکم در دستگاه قضایی اشاره داشت، یادآور شد که این رویه قانونی قوه قضاییه بوده و ما امکان اینکه قبل از قطعیت حکم ،نامی از کسی ببریم و یا موضوعی را رسانه‌ای کنیم ممانعت قانونی داریم امیدواریم که این موضوع نیز در رسانه‌ها رعایت شود. 

سخنگوی دستگاه قضایی تایید کرد که از معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و همچنین موزه ملی ایران، دستگیری‌هایی صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین