کد خبر: ۱۱۵۸۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۹
در جمع مردم اراک

احمدی‌نژاد خطاب به غرب: شما به سگ‌های وحشی صهیونیستی گرا دادید

نمی‌گوییم که زندگی نکنید بلکه ما می‌گوییم صرفه‌جویی کنید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد گفت: ایثارگری مایه عزت یک ملت است در دوران دفاع مقدس اگر ایثارگری ایثارگران ما نبود اثری از کرامت و عزت در جامعه ما به جای نمی‌ماند. 

محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم اراک گفت: استان مرکزی سرزمین مردان بزرگ و زنان فرهیخته و سرزمین هنر و ادب است. این سرزمین دیار علم و سیاست و عرفان و فقاهت است. مردم این دیار ایمان و عشق را با مجاهدت و تلاش بی‌امان همراه کرده‌اند تاریخ و فرهنگ این خطه نشان از نجابت، رشد، رسالت و محبت این مردم است. مردم این استان در بالندگی و پیشرفت و عزت سرزمین ایران نقش‌ کم‌نظیری داشتند مردمی خلاق و سخت کوش که همواره در خدمت آرما‌ن‌های اسلامی و عزت الهی ایران بودند. 

وی ادامه داد: با یک نگاه به تاریخ این دیار و سرزمین به روشنی دیده می‌شود که عشق به پاکی‌ها، عدالت، حقیقت، عزت، خداپرستی، انسانیت و عشق به پیامبر و اهل بیت(ع) به‌ویژه عشق به کشتی نجات امام حسین(ع) در خون و رگ و تار و پود زندگی اجتماعی و فردی این مردم عجین شده است. 

احمدی‌نژاد گفت: ‌اگر مردم این استان در طول تاریخ هیچ فعالیتی برای اعتلای ایران و مکتب انسانیت برنداشته بودند و فقط وجود نورانی تاریخ‌ساز و تمدن‌آفرین امام راحل را به بشریت عرضه کرده بودند برای همیشه تاریخ ملت ایران و همه ملت‌های بزرگ دنیا سزاوار تمجید و شایستگی بودند و همه را مدیون خود کرده‌اند. آنچه از انقلاب اسلامی و حرکت امام به بشریت رسید جز خیر و خوبی، شجاعت، عدالت‌طلبی، عزت‌خواهی نبوده است اینها همه مرهون ایستادگی و مجاهدت و ایمان زلال مردم این دیار به اسلام ناب محمدی(ص) است. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مکتب امام حسین(ع) گفت: مکتب حسینی همان مکتب پیامبر است امام حسین(ع) حقیقت انسانیت را به تمام و کمال معنا کرد و ظرفیت کمال‌جویی انسان را به نمایش گذاشت. چرا امام حسین(ع) با مکتب خود راه درست و راه نجات را در برابر بشریت قرار داد و چرا او زنده جاوید است و چرا به‌خاطر او هر روز عاشورا و هر سرزمین کربلا است؟ ملت ما پاسخ‌های روشنی به این سوالات دارد و این کلام خطاب به همه بشریت است. ما در انقلاب خود از ابتدا تا امروز اثر و هدایت‌گری شور حسینی و انقلاب حسینی را به وضوح دیده‌ایم. ‌٣٢ سال قبل در این روزها محرم اوج نهضت امام حسین(ع) بود و ملت ما با عشق به او کاری کارستان کردند و مسلح‌ترین طاغوت وابسته را با دست‌های خالی به زانو درآوردند و نشان دادند که بعداز ‌١٤٠٠ سال فرهنگ حسینی همچنان کارآمد، عزت‌آفرین و اثربخش است و در هر مقطعی خون بر شمشیر پیروز است. 

احمدی‌نژاد گفت: امام حسین(ع) تجلی تام و تمام خداست و اسم اعظم خداست و در تمام عالم هستی بالاتر از او وجود ندارد. امام حسین(ع) یک هدیه بزرگ خدا به بشریت است که راه و روش او برای همه ملت‌ها، عصرها و نسل‌ها مایه نجات است هر چه از زیبایی و کمال انسانی بخواهید در وجود سیدالشهداء متجلی است. امام در روز عاشورا تجلی خدا، پیامبر، امیرالمومنین و سایر امامان بود و یکی از درس‌هایی که ما از مکتب امام حسین می‌آموزیم درس ایثار است، ایثار رمز حیات جاوید، رمز عزت و زندگی سعادتمندانه است و هر خیر، نیکی، ارزش، کمال و سعادتی در این عامل فقط در سایه ایثار و فداکاری به دست می‌آید. 

وی تصریح کرد: اگر ایثار نباشد اولین موجودی که آسیب می‌بیند خود انسان است اگر ایثار مجاهدان نباشد محال است که اثری از کرامت و عزت در جهان بماند اگر ایثار پیامبران نبود خداپرستی ریشه‌کن شده بود و اگر ایثار ائمه ما نبود توحید و عدالت و نبوت و اعتقاد به ارزش‌ها و خوبی‌ها ریشه‌کن می‌شد و امروز هم اگر بناست عدالت حاکم شود نیازمند ایثار هستیم. برخی فکر می‌کنند با عبادت فردی می‌توان به قله‌های کمال رسید در حالی که این اشتباه است، خداوند مسیر کمال انسان را از درون جامعه و تلاش برای اصلاح جامعه قرار داده است محال است انسانی بتواند در انزوا به ایمان، صداقت، شجاعت، علم، حکمت، رافت، عطوفت و عشق به انسان‌ها برسد. 

احمدی‌نژاد گفت: ایثارگری مایه عزت یک ملت است در دوران دفاع مقدس اگر ایثارگری ایثارگران ما نبود اثری از کرامت و عزت در جامعه ما به جای نمی‌ماند. ایثارگری در تاریخ فراوان بوده است اما ایثاری که در کربلا و عاشورا متجلی شد بالاترین و گسترده‌ترین ایثار در طول تاریخ است و محال است کسی دیگر بتواند چنین صحنه‌ای را خلق کند. هر ملتی که اهل ایثار باشد طعم عزت را می‌چشد والا تا وقتی که در آن جامعه همان درد حاکم باشد جامه ذلت را به تن می‌پوشد. 

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با تاکید بر روحیه ایثارگری در جامعه ما گفت: آنچه دشمنان از آن وحشت دارند روحیه ایثارگری در جامعه ما است تا وقتی این روحیه در جامعه است آن‌ها قادر به در هم شکستن اراده ملت ما نیستند. به همین دلیل است که هر چه توطئه می‌کنند بیشتر شکست می‌خورند. وی افزود: احمدی‌نژاد یک کشور بزرگ در یک جمع خصوصی به من گفت ما از ملت ایران متحیریم چرا که دشمنان این ملت سنگین‌ترین توطئه‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند توطئه‌هایی که هر کدام می‌تواند صد ملت را از بین ببرد اما در لحظه آخر که می‌خواهند توطئه را به نتیجه برسانند آن توطئه‌ها به خودشان بر می‌گردد و بر سرشان خراب می‌شود. من به او گفتم این مسأله به دو دلیل است یکی اینکه ملت ایران اهل ایثارگری و عشق به اهل بیت می‌باشد و نکته دوم این است که ملت ایران بر استمرار راه کربلا به وارث امام حسین و منتقم خون او یعنی امام زمان(عج) اعتقاد دارد. 

وی تصریح کرد: ملت ما دریافته است که عاشورا موتور محرک انقلابی است که پیامبر پایه‌گذاری آن را کرد عاشورا ضامن استمرار فرهنگ انتظار است. ملت ما دریافته است که کربلا سرمایه‌گذاری خداست قدرت‌نمایی خداست، خدا عزیزترین کسان خود را در عاشورا قربانی کرد تا انقلاب محمدی(ص) امروز به انقلاب مهدوی متصل شود. رمز ماندگاری و عظمت و شکست‌ناپذیری ملت ما ایثارگری است که از پیوستگی عمیق ملت ما با فرهنگ اسلام ناب نشات گرفته است. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان گفت: بشریت امروز به مفسر مکتب حسینی و پرچمدار آن نیاز دارد و به فضل خدا دشمنان بشریت و بزرگ‌ترین طاغوت‌ها و فرعون‌های تاریخ در برابر ملت ما در حال شکست و عقب نشینی و اضمحلال هستند و جهان آثار پذیرش حکومت جهانی عشق و عدالت و استقرار آن می‌شود. 

وی افزود: علت دشمنی دشمنان با ما سلاح اتمی و موشک نیست، قدرت‌هایی که با هم ده‌ها هزار بمب اتمی دارند چگونه از احتمال داشتن یک بمب در یک ملت وحشت می‌کنند دولت آمریکا امسال ‌٨٠ میلیارد دلار طرح بهسازی و نگه‌داری بمب‌های اتم خود می‌کند در حالی که کل بودجه دفاعی ما به همراه هزینه‌های جاری است و حقوق پرسنل نظامی ما به ‌١٠میلیارد دلار نمی‌رسد. 

وی تاکید کرد: چطور کشوری که بودجه نظامی‌اش هزار میلیارد دلار است و پنج هزار بمب اتم دارد از ادعای احتمال ساخت یک بمب اتم در یک کشور می‌ترسد. این یک دروغ و فریب است آن‌ها از فرهنگی می‌ترسند که ملت ما منادی آن هستند که همان فرهنگ حسینی است آنها می‌دانند این فرهنگ آرزوی تاریخی همه بشریت است و اگر ملت ما بتواند خواسته‌های خود را عملی کند در مدت کوتاهی طومار فرعونیان را در هم خواهم پیچید آنها از عشق ملت ما به امام حسین(ع) و راه نورانی ولایت می‌ترسند. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مذاکرات هسته‌‌ای گفت: امروز بعد از فراز و نشیب‌های زیاد و بعد از بدرفتاری‌ها و اخم کردن‌ها اعلام کردند که می‌خواهند با گفت‌وگو مسائل را حل کنند اولا ملت ما آماده گفت‌وگو و منطق و عدالت براساس قانون است ملت ما شما را به عدالت و احترام دعوت می‌کند و از شما می‌خواهد که شما هم به انسانیت، رافت و عشق و محبت برگردید اگر گفت‌وگو با شما براساس صداقت و پای‌ببندی به قانون برای دوستی و احترام به همه حقوق قطعی ملت ماست و نقض تمام بداخلاقی‌ها و تصمیمات غلط و قطعنامه‌ها است که البته بر ما اثری نداشت و حتی موجب پیشرفت ما شد و مذاکرات سودمند خواهد بود.
 
احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر برای همکاری و همراهی در زمینه‌های گوناگون، حل مسائل پیچیده و مسائل اقتصادی و اجتماعی دنیا صادقانه به سوی ما دست دراز کردید ملت ما هم خواهد پذیرفت اما اگر با فریب‌کاری و دغل‌کاری از موضع دشمنی بدون رعایت حقوق ملت ایران و بدون صداقت جلو بیایید پاسخ ملت ما همان است که تا امروز دریافت کرده‌اید. 

احمدی‌نژاد گفت: شما آن‌قدر عاجز هستید که وقتی در برابر اراده یک ملت بزرگ و رهبری او شکست می‌خورید ذلیل و خوار می‌شوید و مانند خفاش‌ها و شب‌پرست‌ها یک دانشمند و عالم را که آزارش به کسی نرسیده و در خدمت پیشرفت جامعه بوده است را ترور می‌کنید، البته نیروهای امنیتی ما عوامل این ترورها را شناسایی خواهند کرد و آنها را به دادگاه عدالت می‌سپارند. 

وی تصریح کرد: شما در قطعنامه اخیر نام دانشمندان ما را بردید و به سگ‌های وحشی صهیونیستی گرا دادید که بیایند دانشمندان یک ملت را بزنند، اگر به این روش ادامه دهید و ترور ناجوانمردانه را ادامه دهید وقتی ملت ما تصمیم بگیرد کسی که ضرر می‌کند شما هستید تاکنون هرچه علیه ملت ما توطئه کرده‌اید خود ضرر کرده‌اید. 

احمدی‌نژاد گفت: ملت ما در مکتب حسینی آموخته که حتی برای دشمنان خود نیز پیام عدالت صادر کند ما نمی‌خواهیم شما پرونده‌های خود را بیشتر سیاه کنید چرا از افغانستان و عراق بیرون نمی‌روید و اسراییل را از منطقه ما جمع نمی‌کنید. خدا می‌خواهد پاکی و عدالت و انسان بودن را شما هم تجربه کنید و این یک دعوت الهی است انتظار ما پاسخ مثبت به این دعوت است که باید نشانه آن در مذاکرات دیده شود. اما بدانید اگر به دعوت الهی پاسخ مثبت ندهید سرنوشت شما از فرعون و نمرود و همه طاغوت‌های دنیا بدتر خواهد بود. 

به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: امروز ساختن ایران یک ماموریت است. ساختن ایران ساختن یک جغرافیا و یا رساندن منافع تنها به یک ملت نیست بلکه برافراشتنن پرچم حسینی در عالم است هرچه عمران و آبادانی در کشور بیشتر باشد پرچم عدالت و یگانه‌پرستی و شجاعت و انسانیت بیشتر در عالم به اهتزاز در می‌آید، چرا که ملت ما نماد این ارزش‌هاست. نام ایران برای ملت‌های جهان به مفهوم شجاعت آفرینی و امید است و ما باید ایران را بسازیم. همه مسوول هستیم و هر کس در هر کجا باید تلاش کند تا ایران به اوج قله پیشرفت برسد. چرا که شایستگی ملت ما همین است و لازمه این مساله نیز همدلی و تلاش است. 

احمدی‌نژاد در ادامه به هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: من از کشاورزان، رانندگان، مدیران صنایع و سایر اقشار که اعلام آمادگی و همراهی کرده‌ند تشکر می‌کنم. این طرح سراسر سود و نفع ملت ایران را دارد برخی دوستان به من می‌گویند چرا گام آخر را بر نمی‌دارید و پنج درصد آخر را اجرا نمی‌کنید من به آنها گفتم حوصله کنید دولت تمام توان خود را به کار گرفته است تا با اجرای این طرح کوچکترین نوسانی در بخش‌های صنعتی ایجاد نشود. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: برخی می‌گویند طرح هدفمند کردن یارانه‌ها خطرناک و به ضرر است امروز هم در گوشه و کنار به صورت ناجوانمردانه و ناعادلانه چنین زمزمه‌هایی مطرح می‌کنند اما ما باید کاری کنیم که تمام نقاط ایران حتی یک لحظه هم به هیچ کس آسیب وارد نشود. این طرح برای خودمان است و باید آن را اجرا کنیم. گام اول را بر می‌داریم و با همراهی مردم به خصوص در صرفه‌جویی انرژی گام دوم را هم برخواهیم داشت و‌ آنچه در نهایت به حساب مردم نیز ریخته می‌شود بیش از دو برابر آن چیزی است که امروز به حساب مردم واریز شده است. 

احمدی‌نژاد از مردم خواست که در مصرف انرژی صرفه‌جویی بیشتری کنند و گفت: ما نمی‌گوییم که زندگی نکنید بلکه ما می‌گوییم صرفه‌جویی کنید مثلا خودروهای خود را تنظیم کنید که کمتر سوخت مصرف کند و یا کارخانه‌ها خط تولید خود را اصلاح کند مصرف انرژی در کشور ما چهار برابر متوسط جهانی است ما نمی‌خواهیم این را نصف کنیم بلکه یک چهارم کاهش دهیم. اگر این مقدار مصرف انرژی کاهش یابد بودجه عمرانی کشور ‌٢٥/٢ صدم برابر افزایش می‌یابد که می‌تواند بیکاری را در کشور ریشه کن کند. 

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: ریشه‌کنی بیکاری نیز از سراسر ایران طرح دیگر ماست ما ثروت و جوانان خوبی داریم، اما از منابع خوب استفاده نمی‌کنیم لایحه‌ای را به مجلس داده‌ایم که از اردیبهشت تاکنون در مجلس در حال بررسی است براساس این طرح ‌٢٠ درصد کل درآمد نفت به صندوق توسعه ملی واریز خواهد شد و اندوخته این صندوق صرف سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال خواهد شد از ابتدای سال تاکنون ‌٨ میلیارد دلار به این صندوق واریز کردیم که فکر می‌کنیم تا پایان سال به ‌١٤ میلیارد دلار برسد. این صندوق به تمام فعالان اقتصادی اعم از کشاورز، صنعت‌گر و تولیدکننده وام قرض‌الحسنه می‌دهد اگر همین رقم را سال بعد هم بتوانیم به این صندوق واریز کنیم می‌توانیم با استفاده از آن سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم. 

احمدی‌نژاد گفت: ‌تا امروز دولت برای هدفمند کردن یارانه‌ها صدها هزار نفر ساعت وقت گذاشته است تنها من به عنوان کوچکترین خدمت‌گزار شما ‌١٢٠٠ نفر ساعت وقت گذاشتم و هر هفته در جلسات متعددی در این زمینه شرکت می‌کنم. دولت مصمم است که از اول فروردین سال ‌٩٠ تمام توان خود را به کار گیرد تا در عرض دو سال بیکاری را در این سرزمین ریشه‌کن کند. تا قبل از پایان این دولت نیز مشکل مسکن و اشتغال و هدفمند کردن یارانه‌ها به صورت کامل از جامعه ما رفع خواهد شد. 

وی تصریح کرد: دولت برای اصلاح ساختار بانکی و مالیاتی کشور نیز طرح‌هایی را دارد که از سال آینده آغاز می‌کند و به کمک شما به نتیجه خواهد رسید. 

احمدی‌نژاد درباره اراک نیز گفت: شهر اراک و استان مرکزی خلاصه‌ همه خوبی‌های ملت ایران است. این استان می‌تواند و باید در یک مدت کوتاه بهترین سرزمین و پیشرفته‌ترین استان ایران بشود. در دولت نهم پنج هزار و ‌٨٠٠ میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری شده که ‌٩ برابر دوره مشابه قبل آن است البته ما به این مقدار راضی نیستیم و تا پایان همه مشکلات استان تلاش خواهیم کرد. 

وی در پایان گفت: ‌٥٠ مجموعه بزرگ صنعتی در این استان با مصوبه دولت یا در حال ساخت است یا مقدمات مطالعاتی ساخت آن آغاز شده و ان‌شاءالله تا اواخر سال ‌٩٠ همه اینها به بهره‌برداری خواهد رسید. 

احمدی‌نژاد پیش از ورود به ورزشگاه ‌٥ مرداد از فرودگاه تا این ورزشگاه در میان استقبال گسترده مردم حرکت کرد به طوری که خودروی حامل احمدی‌نژاد به دلیل تراکم جمعیت استقبال کننده این مسیر را در عرض حدود ‌٣ ساعت طی کرد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین