کد خبر: ۸۶۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۵

آمریکا، حذف پیش‌شرط تعلیق غنی‌سازی را تکذیب کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كاخ سفيد روز سه شنبه، گزارش «نيويورک ‌تايمز» مبنی بر تصميم آمريكا برای حذف پیش‌شرطهای کلیدی در گفت و گو با ایران را تکذیب کرد. 

آمریکا پیش‌شرط تعلیق غنی‌سازی را لغو می‌کند [+]

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، در گزارش روز سه‌شنبه نیویورک تایمز آمده بود که دولت اوباما و متحدان اروپایی‌اش قصد دارند استراتژی‌های خود را در برابر ایران تغییر دهند. یکی از این پیش شرط‌ها بستن کامل تاسیسات هسته‌ای توسط ایران در فازهای اولیه مذاکرات است.

سخنگوی کاخ سفید، «رابرت گیبس»، در پاسخ به این گزارش گفته است: «اين نخستين‌بار نيست كه در اين جایگاه ایستاده‌ام، در حالی ‌كه مطلبی در روزنامه خوانده‌ام كه به‌ نظرم درست نيست».

ایالات متحده آمریکا هفته گذشته اعلام کرد در تلاش برای یافتن راه حلی سیاسی در مورد برنامه هسته‌ای ایران، در گفت و گوها با ایران به همراه پنج قدرت دیگر، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان شرکت خواهد کرد.

ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش ادعا می‌کنند که ایران قصد دارد به صورت مخفیانه سلاح‌های هسته‌ای تولید کنید، این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از ایران درخواست کرده است تا فعالیت‌های غنی سازی اروانیوم را تعلیق کند.

ایران تاکید کرده است که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش فقط برای مقاصد صلح‌آمیز است و علیرغم فشار از جانب کشورهای غربی و قطعنامه‌ها و تحریم‌های سازمان ملل متحد، به غنی سازی اورانیوم ادامه خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین