کد خبر: ۱۰۸۷۱۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
اولیا، نماینده یزد و صدوق و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

برنامه شفافی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها ارائه نشده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس با اشاره به نزدیک شدن به اجرای قانون هدفمندی‌یارانه‌ها، گفت: دولت برنامه و سیاست شفافی از نحوه اجرا و اختصاص درآمد هدفمندی به مردم، مراکز تولید و خدماتی ارائه نکرده است. 

علی‌اکبر اولیا نماینده یزد و صدوق و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و گو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت برنامه شفاف و روشنی برای هدفمندی یارانه‌ها اعلام نکرده است، تصریح کرد: با وجود اینکه نمایندگان با تمرکز و آگاهی دقیق به مدت یک سال لایحه دولت را در مجلس بررسی و در نهایت تصویب کردند، مسائل مختلف نشان می‌دهد دولت همچنان آمادگی لازم برای اجرای این قانون ندارد و هیچ برنامه و سیاست روشنی در این باره ارائه نمی‌کند. 

وی گفت: دولت در روند بررسی این قانون یکبار در خواست استرداد کرد، بار دیگر زمان اجرا آن را 6 ماه به تاخیر انداخت و اکنون که در انتظار اجرا هستیم همچنان برنامه روشنی ندارد.
عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: مجلس در درجه اول نگران تخلف و عدم اجرای این قانون و تبعات آن در جامعه می‌باشد و پس از آن خواهان رفع التهاب و نگرانی که در مردم و جامعه از اجرای هدفمندی یارانه‌ها شده است، هستیم. 

اولیاء با بیان اینکه مجلس در خصوص نحوه اجرای این قانون انعطاف زیادی نشان داده است، تاکید کرد: خانه ملت و نمایندگان با توجه به لزوم اجرای این قانون بارها و بارها انعطاف خوبی در برابر خواسته‌ها و تغییر در نحوه اجرای آن از خود نشان داد، اما بحث بر سر این است که این مسائل و طرح موضوع هدفمندی یارانه در جامعه ایحاد التهاب می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه دولت باید در جهت کاهش التهاب از جامعه اقدام کند، ادامه داد: دولت با اعلام برنامه ای روشن به راحتی می‌تواند از نگرانی و التهاب جامعه از اجرای این قانون بکاهد. 

اولیا گفت: انتظار می‌رود برنامه شفافی از نحوه اجرای هدفمندی یارانه و اختصاص مبلغ‌هایی به مردم، مراکز تولید و خدماتی را هر چه زودتر ارائه کند تا از تبعات ایجاد التهاب در جامعه جلوگیری شود. 

نماینده مردم یزد و صدوق با بیان اینکه تاخیر در هدفمندی یارانه‌ها فشار بسیاری به مردم واردخواهد کرد، گفت: اگر دولت در نظر دارد این قانون را با درآمد 20هزار میلیارد تومانی به تاخیر بیاندازد فشار بسیار بر مردم وارد خواهد شد. 

وی افزود: با وجود اینکه در شرایط کنونی، کشور نیاز به اجرای این قانون دارد، اما اگر بخواهد با کاهش مبلغ درآمد به تاخیر بیاندازد موج دیگری از التهاب و نگرانی را در جامعه ایجاد خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین