کد خبر: ۹۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۱:۳۷

تیم احمدی نژاد از کجا آمده اند؟

آفتاب‌‌نیوز : 1- شهرداری چی ها
2- علم و صنعتی ها
3- اطلاعاتی – امنیتی ها
4- شورای نگهبانی ها 

شهرداری چی ها:
یک دسته از همکاران ارشد احمدی نژاد را کادرهای دوران شهرادری وی در شهر تهران تشکیل می دهند. در راس این افراد مهدی چمران قرار دارد که اگرچه تاکنون هیچ سمت رسمی در کابینه ندارد، اما هم روز تحلیف و هم پنجشنبه که احمدی نژاد به پارس جنوبی رفت، در چهره عالی ترین مشاور وی ظاهر شد. گویا چمران که در راس تیم های تعیین کابینه بوده، قرار است نقش هدایت کننده پنهان دیوان دولت برعهده داشته باشد، اگرچه برخی معتقدند که در صورت یافت نشدن یک معاون اول مناسب، ‌ممکن است چمران به طور علنی وارد صحنه شده و سمت معاون اولی را برعهده گیرد. 

علی سعیدلو وزیر پیشنهادی برای کابینه نیز دومین چهره مهم شهرداری است که راهی نهاد ریاست جمهوری شده است. او که معاون احمدی نژاد در شهرداری و سپس سرپرست موقت شهرداری بوده،‌ نامزد احمدی نژاد برای مهمترین وزارتخانه اقتصادی کشور است، اگرچه با توجه به نظر منفی کمیسیون انرژی مجلس روی لبه تیغ حرکت می کند. 

اسفندیار رحیم مشایی دیگر دستیار احمدی نژاد در شهرداری که رئیس سازمان فرهنگی – هنری شهرداری است و دیدگاه های وی درباره فرهنگسراها، ‌او را به صدر اخبار روز نشاند، اکنون با حکم احمدی نژاد ریاست سازمان میراث و گردشگری را برعهده می گیرد در حالی که همگان منتظرند که سیاست های او را درباره توریسم و جهانگردان خارجی بدانند. 

مهرداد بذرپاش مشاور جدید رئیس جمهور و رئیس گروه مشاوران جوان وی، آخرین فردی است که از مجموعه همکاران سابق احمدی نژاد در شهرداری راهی دولت شده است. او در شهرداری نیز رئیس گروه مشاوران جوان احمدی نژاد بود. این در حالی است که سیدمهدی هاشمی وزیر رفاه نیز از معاونت مناطق شهرداری راهی کابینه شده است و اشعری وزیر آموزش و پرورش نیز مشاور شهردار و سردبیر روزنامه شهرداری (همشهری) بوده است. 

گروه اطلاعاتی – امنیتی:
علی رغم آنکه تعداد قابل ملاحظه ای از وزرای احمدی نژاد سابقه اطلاعاتی – امنیتی دارند (پور محمدی وزیر کشور – اژه ای وزیر اطلاعات – رهبر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی) و حضور وزرایی چون صفار هرندی – هاشمی – کاظمی و فتاح با سابقه نظامی گری، با وجود این تمامی افراد فوق را باید نتیجه لابی ها و نفوذ بازیگران تعیین کننده دیگری دانست. اما دلیل و علت این ترکیب هر چه باشد، اکنون وزرای کلیدی حوزه سیاست، فرهنگ و حتی اقتصاد و امنیت این کابینه، از حوزه هایی شبیه به یکدیگر راهی کابینه شده اند. تنها تفاوت آنها در این است که برخلاف برخی وزرای ناشناخته که از سپاه به کابینه آمده اند، ترکیب چهره های دارای سوابق اطلاعاتی – امنیتی در کابینه معروف تر هستند. پورمحمدی و رهبر معاونان وزارت اطلاعات در دوران فلاحیان هستند و اژه ای نیز شناخته شده تر از هر عضو دیگر کابینه است. 

علم و صنعتی ها:
دسته سوم از اعضای دولت را باید علم و صنعتی ها یعنی همان دوستان دانشگاهی احمدی نژاد دانست. رئیس جمهور جدید تعداد قابل ملاحظه ای از مسؤولان دولتش را از دانشگاهی انتخاب کرده که در آنجا تحصیل و تدریس کرده است.

 در دوران شهرداری نیز او طرح های معروف ترافیکی و از جمله دوربرگردان های مشهور را از استاد و همکار خویش در دانشگاه علم و صنعت و معاون بعدی اش در شهرداری اخذ کرده بود.
محمد سلیمانی وزیر ارتباطات کابینه از جمله این افراد است.

 او رئیس دانشگاه علم و صنعت پیش از ریاست دوم خردادی ها (صالحی) بوده است. وی همچنین معاون پژوهشی همین دانشگاه و مدیر گروه مخابرات این دانشگاه بوده و استاد تمام وقت آن است. 

صفارهرندی وزیر ارشاد احمدی نژاد نیز از دانشگاه علم و صنعت آمده است، اگرچه او در زمان رژیم شاه، هم دانشگاهی احمدی نژاد در این دانشگاه بوده و اندکی زودتر از وی علم و صنعتی شده است. 

آخرین خبر درباره علم و صنعتی ها هم اینکه، مهدی احمدی نژاد فرزند رئیس جمهور در آخرین انتخابات شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان، از طرف دانشگاه علم و صنعت به عنوان شورای شورای مرکزی انتخاب شده است. 

شورای نگهبان‌ها:
دسته چهارم از اعضای دولت را باید شورای نگهبانی ها دانست. اگر چه این گروه از نظر عدد و رقم فقط دو عضو ارشد دولت جدید (جهرمی وزیر کار و الهام رئیس دفتر رئیس جمهور) را به خود اختصاص داده اند ولی نفوذ آنها را باید کیفی و مؤثر دانست. الهام بعنوان رئیس دفتر در عمل نفوذی بیش از وزرا به دست آورده است و جهرمی علیرغم غیرسیاسی بودن وزارتخانه اش در عمل چهره ای سیاسی و دارای تمایلات مشخص به شمار می رود به ویژه آنکه در مقام معاون اجرایی شورای نگهبان و استاندار سابق فارس، انتظار می رود که در تعیین استانداران و فرمانداران دولت احمدی نژاد نقش تعیین کننده داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۸۴/۰۵/۳۰
0
0
اطلاعات تكميلي :

علي احمدي : مهندس متالو‍‍ژی دانشگاه علم و صنعت ایران / معاون دانشگاه و دبیر شورای دانشگاه علم و صنعت/ معاون دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت / اطلاعات سپاه

فرهاد رهبر ( نام مستعار : دكتر فرهادي ) : معاون اقتصادي وزارت اطلاعات

رحيم مشايي : مدير كل اسبق فرهنگي وزارت اطلاعات - دوره فلاحيان

سعيدي كيا :عضو هیات امناء دانشگاه های علم و صنعت

سیدمسعود میرکاظمی : فارغ التحصيل علم و صنعت

محمد سلیمانی : معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران / مدیر امور اداری دانشگاه علم و صنعت ایران / مدیر گروه مخابرات دانشگاه علم و صنعت ایران
/ مدیر امور جنگ دانشگاه علم و صنعت ایران

صفار هرندي : رشته راه و ساختمان دانشگاه علم و صنعت

ذبيحي ( كميته استانهاس ستاد ) : علم و صنعت

مجتبي هاشمي : (مشاور ارشد ) فارغ التحصيل علم و صنعت

اشتهاردي : ( كميته رسانه هاي ستاد ) فارغ التحصيل علم و صنعت / مدير ارتباطات و اخبار شهرداري

بذرپاش : (مشاوران جوان ) ليسانس علم و صنعت / مشاوران جوان شهرداري

نيلي ( كميته سياسي ستاد ) سرباز دفتر سياسي سپاه

حميد اكبري ( رپيس روابط عمومي شوراي شهر و از اعضاي ستاد ) علم و صنعت - نامزد سازمان ملي جوانان

.................
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۸۴/۰۵/۳۰
0
0
خوب كه چي؟
يه حرف تازه بزنيد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین