کد خبر: ۸۸۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۳:۲۵
پس از 21 سال سکوت مطرح شد:

ماجرای استعفا از نخست‌وزیری و نارضایی امام از زبان موسوی

موسوی: همیشه به خود بالیده‌ام که امام مرا تحویل گرفت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی گفت: «هر برخوردی با مطبوعات باید در چارچوب قانون صورت گیرد. من دید امنیتی به نشریات ندارم و با توقیف فله‌ای نشریات مخالفم. باید تلاش کنیم قانون در این رابطه اجرا شود و فضاهای موجود را باز کنیم».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مهندس میرحسین موسوی که در آخرین برنامه سفر به کرمان و در یک کنفرانس مطبوعاتی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد، بابیان این مطلب اظهار داشت: «باید ترتیبی بدهیم گردش اطلاعات آزاد باشد و مردم محرم محسوب شوند البته اطلاعات سری محدودی هم وجود دارد ولی کشور‌هایی که با مردم نزدیک باشند تابع قوانینی هستند که اجازه می‌دهد اطلاعات شفاف در اختیار مردم قرار گیرد».

وی در خصوص پیشنهاد به مجلس برای بازبینی قانون اساسی و انحصاری نبودن صدا و سیما که تصویب نشد، تاکید کرد: «این طرح برای توسعه کشور اهمیت دارد و من در این زمینه فعال هستم و به عنوان فرد مسئول از این ایده دفاع خواهم کرد. ولی باید جامعه به ضرورت این طرح پی ببرد».

موسوی در ادامه افزود: «در روند بازبینی قانون اساسی خود بنده پیشنهاددهنده این موضوع بودم و صداوسیما از انحصار خارج شود که تصویب نشد ولی باز هم اگر راه قانونی در این زمینه باشد آن را دنبال می‌کنم».

موسوی همچنین در مورد اینکه آیا خاتمی به نفع وی کناره‌گیری کرده و موسوی نیز قصد کناره گیری به نفع کروبی را دارد، گفت: «این طور نیست و روز شنبه با نام نویسی رسمی بحث کناره‌گیری به نفع دیگران تمام می‌شود».

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس افزود: «در خصوص تقسیم استان‌های محروم کشور این راه بهترین اقدام در جهت محرومیت زدایی است و تقسیم استان‌ها به محرومیت زدایی کمک می‌کند».

وی گفت: «استان کرمان ذخایر مهمی در کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد که در بعضی از کشورها درآمد صنعت توریسم بیشتر از تولید است. کشورهای شرقی کشور در گذشته ارتباط خوبی با ایران داشتند و صادرات زیادی به آن کشورها صورت می‌گرفت. همچنین بازار عظیمی در این منطقه وجود دارد که نیاز به توجه و سرمایه‌گذاری دارد که دولت باید برنامه ریزی ثابت اقتصاد کرمان و کشور را تقویت کند».

موسوی با اشاره به اینکه خودم روستازاده هستم و هر چی دارم از انقلاب است و انقلاب این فرصت را در اختیار من گذاشت، گفت: «جمعیت روستایی تغییر کرده و جوانان به سمت شهرها حرکت کرده اند، روستاییان در استقلال و عدم وابستگی کشور نقش مهمی دارند ولی الان با واردات 16 میلیون تن محصولات کشاورزی به حوزه تولید کشاورزی ضربه خورده و با سیاست‌های فعلی وضعیت چای ایرانی بدتر شده است که تک تک آبادی‌ها مثل میخ‌هایی برای ثبات نظام سیاسی و فرهنگی کشور است».

موسوی یادآور شد: «در اوایل انقلاب جهاد سازندگی در مورد سیاست‌های اقتصادی و فرهنگی روستا تصمیم می‌گرفت که آن هم منحل شد».

وی با اشاره به این که عدم تثبیت سیاست‌ها نوعی آشفتگی ذهنی را در جامعه ایجاد کرده و ترس همگانی را گسترش داده است، گفت: «شعار من آزادی از ترس و رهایی از نیاز است».

خبرنگاری از موسوی در خصوص تضمین عمل به وعده‌های امروز خود سؤال کرد و وی اظهار داشت: «بنده دو ضمانت برای تحقق وعده‌هایم به شما می‌دهم یکی اینکه سابقه گذشته‌ام نشان داده که روی حرفهایم مانده‌ام و دیگری اینکه صحبت‌های من در این ماههای عزیز منسجم است».

وی ادامه داد: «در مورد سخنرانی‌هایی که منجر به تخریب دیگران شود مخالفم و اعتقاد دارم که باید احترام دولت را نگه داشت هر دولتی که بیاید باید تعهدات دولت قبلی را ادامه دهد مگر اینکه از طریق قانون تغییراتی در آنها ایجاد شود. متأسفانه چون رسانه ملی سفرهای ما را خوب پوشش نمی‌دهد ممکن است برخی سخنرانی‌ها از سوی ستادها صورت می‌گیرد با ایده بنده سازگاری نداشته باشد، نظراتم هرچه بوده در بیانیه اول خود گفته‌ام مگر چیزی اضافه به آن اعلام شود نظر شخصی افراد است».

موسوی گفت: «افتخار می‌کنم که خود را یک بسیجی به معنای واقعی کلمه بدانم، بسیجی‌ها عزت و استقلال و همه چیز ما را حفظ کردند بسیج برخاسته از متن مردم عادی است. مردم عادی هم از امکانات کم و ایمان زیاد برخوردارند. بسیج انگیزه مادی ندارد».

خبرنگاری در مورد نامه استعفای موسوی و نارضایتی امام از این اقدام سؤال کرد که وی پاسخ گفت: «استعفای بنده براساس اعتقاد صورت گرفت و امام برخورد کردند و براساس ارادتی که داشتم برگشتم و امام تا آخر عمرشان دولت را تأیید کردند و همواره بر حرکت در مسیر قانون تأکید داشتم. در دوره‌ای احساس کردم که به وظایف قانونی خود نمی‌توانم عمل کنم و به خاطر همین استعفا دادم و جزو افتخارات خود می‌دانم که امام بنده را به کار فرا خواند و همیشه به خود بالیده‌ام که امام مرا تحویل گرفت، امام فکر کرده بود چون تعزیرات حکومتی از من گرفته شده من استعفا داده‌ام اما به امام توضیح دادم و معتقدم که علم هرکس بر‌ای وی حجت می‌آورد و امام نیز کمی نصحیت کردند و بنده نیز به ایشان گفتم که تسلیم اراده شما هستم و همواره معتقد بودم که کارها را باید براساس اعتقاد انجام دهیم و هرگز برخلاف اصول گام برنداشتم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۸
0
0
ماست مالی نکن لطفا..شما با اونکارتون خون به دل امام کرده بودین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۸
0
0
ایشان در زمان نخست وزیری با رهبری که آن موقع رئیس جمهور بودند اختلاق داشتند حالا می خواهند مثل گذشته باشند یا اینکه ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۸
0
0
ایشان در زمان نخست وزیری با رهبری که آن موقع رئیس جمهور بودند اختلاق داشتند حالا می خواهند مثل گذشته باشند یا اینکه ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۹
0
0
با شرح قضیه تقاط ابهام برطرف می شود.از نوشته ی شما متشکرم.دوستان قبلی که نظر دادند از دیدار ایشان با رهبر
خبر ندارند.برخی هم با ایجاد سر و صدا سعی در مخفی کردن بعضی چیز های دیگر دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۵
0
0
خوب
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین