کد خبر: ۱۳۱۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۱
یک ماه پس از کنترل تعزیراتی؛

افزایش۳۰ درصدی اجاره‌بها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک ماه از اجرای قانون کنترل تعزیراتی بازار اجاره گذشته‌ است و اگرچه در ظاهر برخی مشاوران املاک به اجرای این قانون پایبند هستند اما قیمت‌های اعلام شده برای اجاره واحد‌های مسکونی چنین مسأله‌ای را تائید نمی‌کند. 

مصطفی قلی‌خسروی، رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک، تعداد قراردادهای ثبت شده اجاره از زمان اجرای قانون کنترل تعزیراتی بازار اجاره تا ۲۹ تیر را در شهرستان تهران، سه هزار و ۳۵۳ فقره اعلام و تصریح کرد: همچنین در این مدت در کرج شش هزار و ۶۸۳ معامله اجاره ثبت شده است. 

خسروی افزود: در مدت مشابه در سال ۸۹ در شهرستان تهران ۲ هزار و ۲۷۳ معامله اجاره و در کرج چهار هزار و ۹۹۹ اجاره‌نامه ثبت شده است. 

این امر افزایش ۶۷ درصدی میزان معاملات اجاره در تهران و ۷۴ درصدی در کرج را از ابتدای تیرماه ۹۰ تا ۲۹ همین ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد و شاید بتوان از این آمار چنین استنباط کرد که مهاجرت به کرج و همچنین میزان اجاره‌نشینی افزایش یافته است. 

رییس اتحادیه کشوری مشاورن املاک در ادامه با بیان این‌که از ابتدای سال ۹۰ تا ۲۹ تیر ماه تعداد ۲۶۳ هزار و ۵۵۴ مبایعه نامه خرید و فروش و ۹۰ هزار و ۸۸۷ مبایعه نامه اجاره تنظیم شده است، اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۳۶۸ هزار و ۴۸۳ فقره معامله انجام شده است. 

وی در ادامه به بازرسی از دفاتر مشاوران املاک توسط سازمان تعزیرات اشاره و تصریح کرد: هزار و ۹۴۶ مغازه توسط سازمان تعزیرات مورد بازدید قرار گرفته که ۳۴ مورد تخلف وجود داشته است. 

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان این‌که باید به دنبال فرهنگ‌سازی باشیم، گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان تا حدودی قیمت اجاره کاهش می‌یابد. 

خسروی افزایش قیمت خرید و فروش ملک را تایید کرد و افزود: قیمت خرید و فروش حدود پنج تا هشت درصد بالا رفته است اما همچنان قیمت‌ها تحت کنترل است.
این در حالی است که مقام مسوول از افزایش ۳۰ درصدی نرخ اجاره و ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت خرید و فروش ملک خبر داده است. 

وی گفت: برای حاکم شدن آرامش بیشتر در سطح بازار و حل مشکل باید وضعیت اقتصادی آرام باشد. 

به هر حال به رغم تاکید مسوولان این بخش مبنی بر کنترل بازار اجاره مراجعه به دفاتر مشاوران املاک برای اجاره یک واحد آپارتمان نشان می‌دهد مالکان قیمت‌های سرسام‌آوری را برای ملک خود تعیین کرده‌اند و نرخ‌های اعلام شده برای واحد‌های بزرگتر نسبت به واحد‌های کوچک مناسب‌تر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین