کد خبر: ۷۶۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۵
رئیس پلیس آگاهی تهران هشدار داد:

فصل تابستان ،بازار داغ کلاهبرداران در پوشش بنگاه املاک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس پلیس آگاهی پایتخت ضمن هشدار به شهروندان از آنها خواست حین تنظیم قرارداد برای رهن و اجاره منزل مراقب کلاهبردارانی که در پوشش بنگاه املاک از شهروندان کلاهبرداری می کنند،باشند. 

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ "عباسعلی محمدیان" رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهارداشت: «اخیراً عده‌ای کلاهبردار حرفه‌ای با تشکیل باندهای چند نفری که عمدتاً دارای سوابق کیفری هستند، با تاسیس دفاتر مشاور املاک برای همدستان خود منازل مسکونی را با مبلغ رهن پایین و اجاره بالا؛اجاره می کنند». 

سرهنگ محمدیان افزود: «اعضای این باند سپس این منازل را با رهن بالا و اجاره پایین به شهروندان اجاره می دهند. آنها پس از گرفتن مبلغ رهن، بنگاه را تعطیل و از محل متواری می‌شوند».

به گفته وی، متاسفانه این کلاهبرداری در مناطق فقیر نشین و حاشیه‌ای شهر رخ می‌دهد. 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: «ضرورت دارد کسانی که برای خرید، رهن و اجاره منزل به بنگاه‌های املاک مراجعه می‌کنند، به بنگاه‌هایی که در این حرفه دارای سابقه طولانی هستند و یا اینکه از سوی اهالی محل مورد تایید می‌باشند، مراجعه کنند».

محمدیان در ادامه افزود:«همچنین شهروندان باید مدارک پروانه کسب و عضویت صاحب بنگاه در صنف اتحادیه املاک را مشاهده کنند».
 
این مقام آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: «برای تنظیم قرارداد منزل حتماً از فرم های مصوب و چاپی استفاده شود». 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: «حین تحویل املاک، حتماً اسناد مالکیت را از صاحب ملک و یا بنگاه مذکور مطالبه کنید. از سوی دیگر باید از همسایگان ملک نیز درباره مالکیت ملک تحقیقاتی صورت بگیرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین