کد خبر: ۸۷۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۰
با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره انتخابات در مشهد؛

هاشمی: شرایط رقابت جدی به‌وجود آمده‌است

حرکت در مسیر اعتدال مبتنی بر آموزه‌های دین اسلام است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای شورای مرکزی، دفتر سیاسی و مسئولین دفاتر استانی حزب اعتدال و توسعه صبح امروز با رییس مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار، حرکت در مسیر اعتدال را یک هدف منطقی و مبتنی بر آموزه‌های دین اسلام عنوان کرد و گفت: «با اتخاذ تصمیمات صحیح و حرکت در مسیر برنامه‌های تعیین شده، می‌توانیم تبدیل به قدرت اول منطقه شویم».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام فاصله کشور با اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز توسعه و سیاست‌های اصل 44 و برنامه چهارم را نامطلوب بیان کرد و افزود: «بحران اقتصادی در جهان، تهدیداتی است که با توجه به امکانات و منابعی که در اختیار داریم، می‌توانیم آن را تبدیل به فرصتی برای پیشرفت کشور کنیم».

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود، تحزب را مایه رشد و آگاهی و تربیت انسان‌ها عنوان کرد و گفت: «محورهایی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال در مشهد مقدس مبنی بر حضور گسترده در انتخابات و ایجاد فضایی برای تبلور آرای مردم بر آن تاکید داشتند، شرایط رقابت جدی را به وجود آورده است و احزاب می‌توانند با حرکت در این مسیر منافع ملت و کشور را تامین نمایند».

وی با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه به‌ویژه پاکستان، افغانستان و عراق، حضور نیروهای خارجی، رشد افراط‌گرایی و تفکرات طالبانی را مشکلی اساسی برای امنیت آینده منطقه عنوان کرد و گفت: «در مسائل منطقه‌ای و جهانی شرایط ویژه‌ای داریم و با توجه به تهدیداتی که وجود دارد نیازمند اتخاذ روش‌ها و سیاست‌های هوشمندانه هستیم و همه‌ی این مسائل اهمیت انتخابات آتی را دوچندان می‌کند».







بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین