کد خبر: ۱۱۵۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰

انتشار دوره جدید مجموعه آثار دکتر شریعتی با نظارت فرزندش احسان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احسان شریعتی از انتشار مجموعه آثار علی شریعتی خبر داد.
 
وی با اشاره به اینکه این اقدام در چهار شکل صورت خواهد گرفت، افزود: در شکل نخست، متون گزینش شده‌ی علی شریعتی، به صورت جدا از هم منتشر خواهد شد. این سری کتاب‌ها در انتشارات گام نو منتشر می‌شوند و تاکنون ۸ جلد از این سری منتشر شده است.

احسان شریعتی ادامه داد: همچنین، یک لوح فشرده از آثار شریعتی که تمامی آثار این متفکر را دربرمی‌گیرد در دست تهیه است. به این لوح فشرده، دست نوشته‌ها و عکس‌ها و صدای شریعتی اضافه خواهد شد.

فرزند علی شریعتی همچنین، از انتشار گزیده‌ی آثار شریعتی که انتخابی از میان ۳۶ جلد تالیف وی است، خبر داد.
 
وی گفت: این گزیده سه تقسیم بندی کلی اسلامیات و اجتماعیات و کویریات را دربرخواهد گرفت. گفتنی است هم لوح فشرده و هم این گزیده آثار در انتشارات گام نو منتشر خواهد شد.

احسان شریعتی در ادامه گفت: درعین حال، یک مجموعه از آثار ویراستاری شده‌ی علی شریعتی برای کتابخانه‌ها به صورت یک مرجع تهیه شده است اما هنوز این کار به ناشر سپرده نشده است.

ترجمه‌ی فارسی رساله‌ی دکترای احسان شریعتی که به زبان فرانسه نوشته شده است، کتاب دیگری است که این متفکر به ناشر سپرده است. احسان شریعتی در ارتباط با این کتاب گفت: این رساله درباره‌ی تبعات فلسفه‌ی هستی شناسی بنیادی هایدگر و نحوه‌ی قرائت ایرانی این فلسفه نزد احمد فردید است.

وی در توضیح بیشتر گفت: هایدگر ازنظر فلسفی و دینی و سیاسی پرونده‌ای مهم در قرن بیستم بوده است. در ایران هم ورود و قرائت هایدگر توسط فردید صورت گرفته است. 

شریعتی تاکید کرد: نحوه قرائت من از خوانش فردید از هایدگر صرفا انتقادی نبوده است چراکه نقاط قوت این خوانش را هم مورد تامل قرار داده‌ام. این رساله که در انتشارات گام نو منتشر خواهد شد؛ ترجمه‌ی امیر رضایی است از متن اصلی که توسط احسان شریعتی به زبان فرانسه نوشته شده است. این ترجمه، البته زیرنظر احسان شریعتی انجام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین