کد خبر: ۸۷۲۱۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۳:۲۶
طی گفتگویی با آفتاب و ضمن اعلام تلویحی نامزدی اعلام شد

محسن رضایی: وزیرخارجه ایران می‌تواند یک زن باشد

برای رقابت با فقر و گرانی به صحنه می‌آیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رضایی ضمن اعلام ضمنی کاندیداتوری خود گفت: «من اصولگرای صرف نیستم، بلکه به عنوان اصولگرای اصلاح طلب وارد صحنه انتخابات خواهم شد».

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی آفتاب مبنی بر اینکه با وجود عدم حمایت‌ شخصیت‌هایی مانند لاریجانی و قالیباف از طرح دولت ائتلافی، با چه پشتوانه‌ای به صحنه خواهید آمد، گفت: «دولت ائتلافی بعد از انتخابات تعیین می‌شود نه قبل از آن، لذا اگر رئیس جمهور آینده من باشم از همه دوستان در دولت ائتلافی استفاده خواهم کرد».

رضایی همچنین گفت: «قبل از اعلام کاندیداتوری رسمی با دوستان و شخصیت‌هایی نظیر قالیباف یک بار دیگر جلسه خواهم گذاشت». 

محسن رضایی که به تازگی خبر ورودش به صحنه انتخابات منتشر شده، دوشنبه‌شب در جلسه‌ای که توسط بنیاد مردم برگزار شد، ضمن اعلام تلویحی و البته نه رسمی کاندیداتوری‌اش، گفت که به دلیل نارضایتی شدید از الگوی مدیریتی کشور به صحنه خواهد آمد. 

وی در تشریح این موضع گیری گفت: «ما باید الگوی مدیریتی کشور را عوض کنیم و به جای تاکید بر شخص، باید روی تیم متمرکز شویم، به جای صحبت از رئیس‌جمهور، از دولت صحبت کنیم و کارنامه رئیس جمهور را بر اساس اینکه چه دولتی را تشکیل می‌دهد بررسی کنیم». 

رضایی افزود: «ما مشکلات انباشته‌ای از همه دولتها داریم و اینگونه نیست که دولت آقای احمدی‌نژاد به تنهایی این مشکلات را به‌وجود آورده باشد و باید برای پایان دادن به این مسئله برنامه‌محور بود. البته همه آدمهایی که آمده‌اند و رفته‌اند خوب بودند اما باری از مشکلات گذشته تا حال به جا مانده است که باید به جای تأکید بر حضور اشخاص در عرصه انتخابات به دنبال برنامه‌ آنها برای حل و رفع مشکلات بود». 

رضایی دلیل ورود خود به صحنه انتخابات را رقابت با شخص یا جناح خاصی ندانسته و ورود خود را صرفاً برای رقابت با فقر و گرانی عنوان کرد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح موضوع نامزدی‌اش هم گفت: «دوستان بیش از چند ماه است که بحث کاندیداتوریم را در قالب دولت ائتلافی مورد تأکید قرار داده‌اند. من نیز بارها بر لزوم حضور دوستان در این عرصه تأکید کردم و حسن این موضوع را بر کمک به یکدیگر در خدمت به مردم بیان داشتم». 

وی با اشاره به اینکه تاکنون وقت بسیاری را برای فعالیت‌های انتخاباتی از دست داده‌ایم عنوان کرد: «تاکنون از آقایان مطرح در دولت ائتلافی خواستیم که اعلام حضور کنند به عنوان مثال از آقای لاریجانی که خود تریبونی در اختیار دارد خواستیم تا حضور یابد تا ما در کنار آنها به شکل‌گیری دولت ائتلافی کمک کنیم».
 
رضایی با اشاره به عدم پذیرش نامزدی توسط دیگر افراد مطرح شده برای ایده دولت ائتلافی تصریح کرد: «اکنون عقب‌ماندگی‌هایی در زمان وجود دارد، و لذا باید اعلام کنم که دیگر مثل گذشته عمل نخواهم کرد و در صورت حضور تا آخر خواهم ماند. اکنون این مساله جنبه تکلیفی برایم یافته و نتیجه انتخابات دیگر مهم نیست و امیدوارم بتوانم ایده‌های خود را تقدیم ملت بزرگ ایران کنم».

وی با انتقاد از عدم رعایت اخلاق در سیاست فعلی کشور تاکید کرد: «بازگشت به اخلاق یکی از تاکیدات من خواهد بود چرا که به شدت احساس می‌کنم در حال حاضر سیاست ما به ادب، تواضع، صداقت و راستگویی نیاز دارد. باید اخلاق سیاسی ما مثل دهه اول انقلاب شود و باید ارزش‌ها به سیاست بازگردد».

رضایی غفلت از تربیت مدیران جوان را در 30 سال گذشته و در طی رفت و آمد دولت‌های پیشین مورد انتقاد قرار داد و این مهم را یک نیاز ضروری دانست.

شاید جالب‌ترین جمله‌ای که رضایی در جلسه دوشنبه‌شب عنوان کرد، این بود که هنوز هم معتقد است که وزیرخارجه ایران می‌تواند یک زن باشد و به قول خود کسی باشد که بتواند با شجاعت و تدبیر بالا مقابل کلینتون بنشیند.

محسن رضایی در پایان در خصوص رابطه یا مذاکره با آمریکا هم، که شاید جنجالی‌ترین بحث کاندیداهای ریاست جمهوری است تاکید کرد که معتقد به مذاکره مستقیم است. 

وی در این باره اظهار داشت: «مخالف تنها گذاشتن ایران در منطقه و جهان هستیم که در صورت حضور طرحی تحت عنوان همگرایی منطقه‌ای را به اجرا درخواهم آورد. در این طرح با تشکیل اتحادیه‌های کشورهای آسیای جنوب غربی ضمن تقویت روابط با دیگر کشورها در عرصه سیاست خارجی بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود در عرصه مواجهه با جهان خواهیم افزود».
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: «اتفاق مهمی در ایالات متحده آمریکا رخ داده است و باید گفت‌وگوها را از حالت گفت‌وگوهای دورادور خارج کرد و بسته‌ای عملیاتی را در این زمینه ارائه کرد. البته معتقدم مذاکره با آمریکا سنگین‌ترین فعالیت دیپلماتیکی است که می‌تواند وجود داشته باشد و باید در این مسیر از بزرگان و افراد توانمند در کشور بهره برد».
 
رضایی با بیان اینکه باید یک بسته عملیاتی را برای نزدیکی به هم در نظر گرفت افزود: «البته نیاز به یک تیم ماهر دیپلماسی دارد تا بتواند از عهده آن بر آید که شاید پیچیده‌ترین فعالیت دیپلماتیک را طلب کند تا بتوان با تیم آمریکایی روبه‌رو شد و مسئله را به پیش برد». 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: «طی دو سه روز آینده بررسی‌های خود را انجام خواهم داد. جلساتی هم خواهم داشت و پس از آن نظر نهایی خود را در خصوص حضور در عرصه انتخابات اعلام خواهم کرد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
کامنت اینم بذار.
پسرشان کجاست؟چرا نیست؟این کلیپ که در ....... هست را دیده؟نظرش با 1 سال قبل فرق کرده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
آقای رضائی بسیار انسان محترمی هستند منتهی کشور بیش از هر زمان دیگری به تجربه ایشان در مسائل نظامی احتیاج دارد و ایشان نباید سنگر سپاه را ترک می کرد ملت رضائی در قد و قامت یک سپاهی مخلص بیشتر دوست داشت و وقتی ایشان پا به عرضه مسائل سیاسی گذاشت اون منزلتی که در نزد ملت داشت با اظهار نظرات سطح پایین و غیر کارشناسانه از دست داد بهتر بود که در همان نقش تئوریسین نظامی با اینهمه دشمنی که ما داریم می ماند و در ایفای این نقش صد در صد موفق بود و در ضمن اگر ایشان پیرو بود و یا هست نصیحت امام و رهنمود ایشان را که فرمودند نظامیان در سیاست دخالت نکنند گوش می کرد تا سپاه اینهمه از این جنبه ضعیف نمی شد و بسیج نیز وجهه خود را در نزد مردم هر روز بیشتر تقویت می کرد و مختص یک جریان خاص نمی شد. ایشان در عرصه بسیار دچار نوسات می باشند و لذا هنوز هم دیر نشده است ایشان با اجازه مقام رهبری دوباره به سپاه بر گردند و همانطور که در این سالها دروس استراتژی نیز خوانده اند همانها را در سپاه و با طرحی نوع اجرا کنند. امنیت مرزها ( چه از لحاظ استحکامات ) و چه از نظر ورود قاچاق واجب تر است و ایشان لیاقت طراحی و اجرا امنیت مرزها و .... با داشتن تجربه گران سنگ شان دارند جوانان ما امروز از مواد مخدر و.... بیشترین ضربه ها را می خورند . رفع این مشکل از عهده کسی بر می آید که هم فرهنگی باشد و هم نظامی و با توجه به اینکه ایشان نزدیک ترین کس اش را در همین راه تقریبآ از دست داده است پس بهتر است تمام قوای خود را متمرکز این موارد بکند. نظام امنیتی مرزی ما به یک بازسازی احتیاج دارد که آنهم از فردی مثل آقای رضایی که از نظر مادی و .. پاک است بر می آید. در پایان امیدوارم ایشان این نظر را قبول کند و این راهی که مثل روز برای ایشان روشن است ( یعنی ریاست جمهوری و.. ) ول کند و همان مسئله نظامی کشور حل کند بهتر است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین