کد خبر: ۹۶۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۵
بر اساس آمار سال جاری؛

754 مرد با زنانی که 20 سال از آن‏ها بزرگترند ازدواج کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براساس آخرین آمارهای سازمان ثبت احوال كشور بیشترین آمار طلاق در كشور به ترتیب در استان‌های تهران، فارس و اصفهان روی داده است و استان‌های ایلام، خراسان‌جنوبی و سمنان دارای كمترین آمار هستند.

بیشترین ازدواج‌های صورت گرفته در سال 1388 مربوط به زنان و مردانی است كه فاصله سنی آنها صفر سال است، كه 3/12 درصد جمعیت كل را تشكیل می‌دهند.

همچنین از نكات جالب توجه در این آمار این است كه در سال گذشته 754 مرد با زنانی ازدواج كرده‌اند كه 20 سال از خود بزرگترند و 9 هزار و 357 مرد با زنانی ازدواج كرده‌اند كه 20 سال از خود كوچكترند.

آمار این سایت كه با توجه به ازدواج‌های ثبت‌ شده در نه ماهه اول سال 1388تنظیم شده است، نشان می‌دهد 5/71 درصد ازدواج‌های ثبت شده مربوط به جامعه شهری است و از این رقم 15 درصد از كل ازدواج‌ها در استان تهران اتفاق افتاده است.

در مقابل آمار ازدواج، آمار طلاق نشان می‌دهد كه 1/85 درصد از طلاق‌ها در مناطق شهری بوده است و در مناطق روستایی تنها 15 درصد طلاق به ثبت رسیده است‌و بیشترین میزان طلاق، همچون ازدواج توسط زوجینی صورت می‌گیرد كه اختلاف‌سنی‌شان صفر سال است، كه 31/10 درصد جمعیت كل را تشكیل می‌دهد و50 درصد از طلاق‌های ثبت شده در نه ماهه نخست سال 1388 مربوط به زوجینی است كه صفر تا پنج سال زندگی مشترك داشته‌اند.

بر اساس این گزارش بیشترین آمار طلاق به ترتیب در استان‌های تهران، فارس و اصفهان روی داده است و استان‌های ایلام، خراسان‌جنوبی و سمنان كمترین آمار داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین