کد خبر: ۱۲۵۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۷

مدیر مخابرات در منزلش دكل نصب كرد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای شهر تهران مصوبه تجمیع دكل‌های مخابراتی را با هدف حفظ منظر شهری و تامین سلامت شهروندان تصویب كرد تا همچنان خطرساز بودن و یا نبودن این آنتنها برای سلامتی شهروندان در محل ابهام باقی بماند. 

خطرساز بودن و یا نبودن امواج الكترومغناطیسی آنتن‌های موبایل محل اختلاف‌نظر بسیاری از سازمان‌ها و مسئولان كشور شده كه این اختلاف‌نظرها سردرگمی اذهان عمومی و ممانعت بسیاری از مردم از نصب دكل‌های موبایل در اماكن مسكونی را به همراه دارد و در این باره تاكنون تصمیم‌گیری قطعی از سوی مسئولان ارائه نشده است.

شورای شهر: تعداد آنتن‌های مخابراتی به حداقل می‌رسد 

شورای شهر تهران قصد دارد كه با طرح تجمیع دكل‌های مخابراتی از تعداد اینگونه تاسیسات مخابراتی در شهر تهران بكاهد و علاوه بر تامین سلامت شهروندان، مبلمان شهری نیز رعایت شود و این در حالی است كه مسئولان وزارت ارتباطات و سازمان انررژی اتمی عنوان می‌كنند كه آنتنهای موبایل به هیچ وجه سلامتی شهروندان را تهدید نمی‌كند و نمایندگان مجلس نیز می‌گویند تاكنون گزارشی از عوارض ناشی از مجاورت با این آنتن‌ها اعلام نشده است.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه این شورا با تاكید بر نحوه ساماندهی دكل‌ها برای تامین سلامت شهر و حفظ منظر شهری به فعالیت مسئولان شركت ارتباط مشترك شهر اشاره كرد و گفت: برای ساماندهی ارتباطات تلفن همراه با توجه به اینكه این وسیله ارتباطی جزو نیازهای مسلم شهر تهران است و از طرفی موضوع سلامت شهر و حساسیت ویژه‌ای كه شورا برای این موضوع قائل است مقرر شد تعداد این آنتن‌های مخابراتی به حداقل برسد و درمورد زیباسازی این آنتن‌ها هم دقت ویژه‌ای صورت گیرد.

انرژی اتمی: مردم بدون نگرانی با استفاده از این فناوری ارتباط برقرار كنند 

در همین رابطه سال گذشته سازمان انرژی اتمی اعلام كرد كه با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، شرایط نصب و بهره‌برداری از آنتن‌های BTS در ایران به گونه‌ای است كه در شرایط فعلی و بر مبنای اطلاعات تایید شده توسط مجامع علمی جهانی، مردم می‌توانند بدون نگرانی با استفاده از این فناوری سودمند ارتباطات برقرار كنند. براین اساس مركز نظام ایمنی هسته‌ای امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی به طور مستمر بر عملكرد اپراتورهای تلفن همراه نظارت دارد تا اطمینان حاصل شود كه همواره شدت میدان‌های الكترومغناطیسی ناشی از نصب آنتن‌های فوق در محل‌های كار و زندگی مردم با استانداردهای مربوطه مطابقت دارد.

این در حالی است كه مسئولان شورای شهر تهران همچنان تلاش دارند تا با ممانعت از نصب دكل‌های تلفن همراه سلامتی شهروندان را تامین كنند به نحوی كه لایحه "ساماندهی دكل‌ها، آنتنها و تاسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهر تهران" را سال گذشته تدوین كرده و اعلام كردند كه منابع بین‌المللی حتی بر زاویه تابش این آنتنها تاكید دارند و اگرچه استفاده از تلفن همراه خوب است ولی مهمتر از آن رعایت فاصله‌ها و جلوگیری از بروز عوارض آنها بر سلامتی افراد است.

با تمام این اوصاف بسیاری همچنان معتقدند كه این آنتن‌ها بر سلامت افراد تاثیر می‌گذارد و عدم تصمیم‌گیری مشخص و این اختلاف‌نظرها باعث شده كه ماهانه بسیاری از آنتن‌های موبایل به دلیل ممانعت‌های مردمی خاموش شود و مردم اجازه نصب این دكل‌ها را در منازل مسكونی خود و حتی ادارات ندهند.

این در حالی است كه مدیرعامل شركت مخابرات ایران برای آنكه ثابت كند كه تشعشعات آنتن هیچ ضرری برسلامتی افراد ندارد، در خانه خود آنتن BTS نصب كرده است. صابر فیضی با این اقدام خواستار توجه افراد جامعه به بی‌خطر بودن تشعشعات این آنتن‌ها شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین