کد خبر: ۹۱۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۴

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها: آقای شاهرودی با خاطیان حادثه کوی برخورد قاطع کنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله شاهرودی رییس قوه قضاییه درخواست کرد با خاطیان حادثه کوی دانشگاه برخورد قاطع و بدون ملاحظه شود.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در این نامه آمده است:

حضرت آیت‌الله شاهرودی

ریاست محترم قوه قضاییه

با سلام و تحیات

احتراما همانگونه که مستحضرید در حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری وقایعی در کوی دانشگاه تهران به وقوع پیوست که موجب تاثر فراوان علاقمندان به انقلاب و نظام گردید، به گونه‌ای که رهبر عظیم‌الشان انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه فرمودند:" انسان دلش خون می‌شود از بعضی از این قضایا بروند کوی دانشگاه جوان ما را دانشجویان را آن هم دانشجویان مومن و حزب‌اللهی را نه آن شلوغ کن‌ها را مورد تهاجم قرار دهند آن وقت شعار رهبری هم بدهند!"

در شب 25 خرداد ماه سال جاری در خیابان‌های اطراف کوی دانشگاه تهران تعداد محدودی دانشجو به همراهی افراد غیردانشجو ـ که خود را در میان دانشجویان قرار داده بودند ـ تا نیمه‌های شب ضمن تجمع، اقدام به سر دادن شعارهای تند علیه نظام نموده و با پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به سوی نیروهای انتظامی به زد و خورد با آنان پرداختند. با ورود تعدادی از افراد لباس‌شخصی به داخل کوی و مقارن با آن ورود نیروی انتظامی به کوی، اغلب افراد اغتشاشگر صحنه را ترک کرده و از سمت شمال کوی اقدام به فرار می‌نمایند و تعداد محدودی نیز به اتاق‌های خوابگاه و یا کتابخانه پناه می‌برند.

رفتار و برخوردهایی که با دانشجویان مستقر در کوی انجام گرفته است ـ که بیشتر آن‌ها هیچ نقشی در اغتشاشات نداشته و اغلب از دانشجویان متدین و انقلابی بوده و مشغول استراحت یا مطالعه برای امتحان بودند ـ با هیچ منطقی قابل دفاع نمی‌باشد. تخریب درب اتاق‌ها، فحاشی به دانشجویان و ضرب‌وشتم ایشان موجب صدمات فراوان جسمی و روحی آنان گردیده است که جبران این لطمات مدت‌های مدیدی به طول خواهد انجامید و با کمال تاسف شدید باید گفت؛ این حادثه خاطره تلخی را در اذهان دانشجویان حک کرده است که فقط با برخورد قاطع و بدون ملاحظه با خاطیان این حوادث ممکن است از خاطره‌ها زدوده و تا حدی التیام یابد.

جبران این خسارت‌های بزرگ در گروی شناسایی محاکمه و برخورد با همه عاملان و مسببان ـ اعم از دانشجویان و اغتشاشگر و مهاجمان به دانشجویان بی‌گناه ـ می‌باشد که این امر با عزم جدی و پیگیری مستمر مسوولان عالی امنیتی و قضایی کشور میسر خواهد بود.

از حضرت‌عالی که همواره نسبت به امور مربوط به دانشگاهیان دلسوزی و عنایت ویژه‌ای داشته‌اید، تقاضا می‌شود با توجه به حساسیت و اهمیت فراوان این موضوع دستور فرمایید پیگیری‌های جدی و لازم در این خصوص به عمل آید. امیدواریم با تدابیر حضرت‌عالی ترتیبی اخذ گردد تا ان‌شاءالله از این پس هیچ‌گاه شاهد بروز چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

از خداوند متعال دوام توفیقات و سلامتی جنابعالی را مسالت می‌نماییم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۴
0
0
همه منتقدین درخواست محاکمه و برخورد با همه عاملان و مسببان .... را دارند ولی یکنفر آماده نشد که سرکرده لباس شخصی ها را معرفی و درخواست محاکمه [...] را بکند ، که از کهریزک تا کوی دانشگاه زیر باطوم این [...]بوده و لاغیر ...
مش ممد -- ایمیل هم ندارم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین