کد خبر: ۱۷۰۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۱

قوی‌ترين مرد پارالمپيک هم ايرانی است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سيامند رحمان با ركوردشكني موفق به كسب مدال طلاي دسته فوق سنگين وزنه‌برداري و هشتمين مدال طلاي ايران در پارالمپيك شد.

رقابت‌هاي وزنه‌برداري قدرتي بازي‌هاي پارالمپيك در دسته فوق سنگين با ركوردشكني و مدال طلاي سيامند رحمان به پايان رسيد.

سيامند رحمان با بلند كردن وزنه‌ي 270 كيلوگرم ركورد پارالمپيك را شكست و در همان ابتداي كار مدال طلاي خود را قطعي كرد. رحمان در حركت دوم هم وزنه 280 كيلويي را مهار كرد. ملي‌پوش ايران براي حركت سوم خود به ركورد جهان كه 291 كيلوگرم و متعلق به خودش است حمله كرد و وزنه اي 10 كيلو سنگين تر يعني 301 كيلوگرم را درخواست كرد كه يك دست او در بالا آوردن وزنه كم آورد و اين ركورد ثبت نشد.اما همانند المپيك كه قوي ترين مرد جهان يك ايراني بود، عنوان قوي‌ترين مرد پارالمپيك هم به ملي‌پوش توانمند ايران رسيد.

نزديك‌ترين رقيب رحمان، فاريس از عراق بود كه وزنه 242 كيلويي را مهار كرد و نقره گرفت. وزنه بردار كره جنوبي نيز به مدال برنز رسيد.

با كسب اين مدال طلا، ايران جايگاه نهمي خود را از فرانسه كه 7 مدال طلا دارد پس گرفت و تا اين لحظه اين جايگاه يك رقمي را به خود اختصاص داده است.

در حالي كه ايران و فرانسه براي كسب جايگاه نهمي اين روزها رقابت نزديكي دارند، با مدال طلاي سيامند رحمان ايران براي گرفتن جايگاه هشتم از برزيل، تنها سه مدال طلا فاصله دارد.

رحمان: مدال طلا را به مردم ايران تقديم می‌كنم

وزنه‌بردار طلايي ايران در دسته فوق سنگين بازي‌هاي پارالمپيك معتقد است كه اعتراض وزنه‌بردار كره‌اي به راي داوران يكي از دلايل ناكامي‌اش در بالا بردن وزنه 301 كيلو بوده است.

سيامند رحمان پس از كسب مدال طلا و شكستن ركورد پارالمپيك اظهار كرد: آماده بودم تا وزنه‌ي 301 كيلو را بالاي سر ببرم اما ورزشكار كره‌اي به وزنه‌ي خودش اعتراض كرد و 10 دقيقه زمان ما را گرفت. همين مساله باعث شد تا بدنم سرد شود و نتوانم وزنه‌ي 301 كيلو را بالاي سر ببرم. اين طور نبود كه جو سالن مرا گرفته باشد و به خاطر آن نتوانسته باشم وزنه بزنم. وزنه‌ها را هم جوري انتخاب كرده بوديم كه آخرين حركتم بالاتر از 300 كيلو باشد اما اين اتفاق نيفتاد. متاسفانه به دليل فاصله‌ي وزنه‌ها هم فرصت چهارم به من ندادند.

وي ادامه داد: خدا را شكر مي‌كنم كه هم مدال طلا گرفتم و هم ركورد پارالمپيك را شكستم. اين دو به اندازه‌ي يك دنيا برايم ارزش دارند؛ چرا كه نخستين تجربه‌ام در پارالمپيك بود. خوشبختانه جو سالن نيز به نفع من بود و حمايت‌هاي مردم نيز بر عملكردم تاثير گذاشت. از همه‌ي آنها تشكر مي‌كنم و خوشحالم كه توانستم آنها را شاد كنم.

رحمان خاطرنشان كرد: وزنه‌ي 301 كيلو وزنه‌اي نبود كه نتوانم آن را بالاي سر ببرم اما مهم مدال طلا و ركورد پارالمپيك بود كه آنها را به دست آوردم. نكته‌ي ديگر قهرماني تيم ملي ما بود كه از همه‌ي مربيان تشكر مي‌كنم؛ چرا كه آنها براي تيم زحمت زيادي كشيدند. البته مي‌دانم از من راضي نيستند.

به گزارش ایسنا، قوي‌ترين مرد جهان مدالش را به كل ملت ايران تقديم كرد و گفت: اين مدال طلا را به تمام مردم ايران تقديم مي‌كنم. به‌خصوص هموطنان زلزله‌زده‌ام كه اين روزها داغدار هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
0
خدا حفظش کند....
و چقدر جالب بود توام شدن پخش مسابقه ی این جوان رعنا با فوتبال بی مزه ی ایران-اردن!!! که این همه استعداد خوب داریم اما پول هایمان را صرف چه کارهای بی مصرفی می کنیم......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
0
گزارشگر همیشه وقتی ورزشکاره ایرانی طلا میگره همیشه داد میزد دلاور اذری یا شمالی یا ب فرض مثال ابادانی ولی متاسفانه اسمی از کردستانی بودن سیامند نشنیدیم
باره اولشون نیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
0
فامیلی اش رحماند اه نه رحمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
0
بله راست می گین اسمی از کرد بودن پهلوان نیاوردن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین