کد خبر: ۱۷۵۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
پاسخ تنداحمدی نژاد به رئیس قوه قضائیه:

مگر بناست قوه قضائیه و یا زندان اوین در انتخابات آتی نقشی ایفا نمایند

قوه قضائیه حق ندارد بجای رئیس جمهور مصلحت اندیشی کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور در نامه ای به آملی لاریجانی با اشاره به اینکه در اصول قانون اساسی لزوم اجازه، موافقت و یا مصلحت اندیشی قوه قضائیه در اجرای وظایف قانونی رئیس جمهور پیش بینی نشده، تاکید کرد: به استناد اصول متعدد قانون اساسی مصمم به اجرای کامل قانون اساسی و اصلاح اساسی و ریشه ای امور کشور هستم.

متن نامه محمود احمدی نژاد به رییس قوه قضائیه شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
آیت الله صادق لاریجانی
رئیس محترم قوه قضائیه
سلام علیکم

پاسخ مورخه 30/7/91 جنابعالی که با مُهر"خیلی محرمانه" ارسال گردید واصل و موجب تشدید نگرانی اینجانب از نحوه اجرای اصول متعدد قانون اساسی از سوی ریاست محترم قوه قضائیه گردید. از آنجا که این مکاتبات مربوط به حقوق اساسی ملت است ضرورتی به محرمانه بودن ندارد، درباره نامه فوق نکات زیر را متذکر می گردم:

1- بر اساس اصل 113 قانون اساسی رئیس جمهوری به عنوان منتخب ملت بالاترین مقام رسمی کشور پس از رهبری و رئیس قوه مجریه و به علاوه مجری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. همچنین بر اساس اصل 121 قانون اساسی ریاست جمهوری با سوگند شرعی متعهد به صیانت از حقوق اساسی ملت شده است. متن اصول فوق کاملاً‌روشن است. صیانت از حقوق اساسی ملت از منظر تدوین کنندگان قانون اساسی آنقدر مهم بوده است که در متن سوگند شرعی ریاست جمهوری به وضوح درج شده است و تفاسیر متعدد شورای محترم نگهبان نیز بر این مسئولیت و اختیار خطیر رئیس جمهوری تاکید دارد.

2- اینجانب بر اساس وظیفه قانونی، بررسی نحوه اجرای اصول قانون اساسی در آن قوه از جمله نحوه دادرسی را در برنامه کاری خود داشته ام. از سال 88 چندین بار با جنابعالی مکاتبه و مواردی از قانون اساسی را تذکر داده ام لیکن از علنی کردن آنها خودداری نموده ام. در سخنرانی های عمومی تذکرات لازم برای اجرای عدالت و رسیدگی دقیق به حقوق مردم داده ام. به خصوص در جلسه مورخه 6/4/91 مسئولین قضایی در مشهد مقدس نگرانی خود را دربارة اهتمام کافی قوه قضائیه به تامین و رعایت حقوق اساسی ملت مندرج در اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصول2 ، 3 ، 6 ، 9 ، 19 ،20 ، 22 ، 23 ، 24 ، 25 ، 26 ، 27 ، 32 ، 34، 35 ، 36 ، 37 ، 38 و 39 به صراحت اعلام نمودم.

3- در نامه خود فرموده اید که رئیس جمهوری قبل از برنامه ریزی برای سرکشی به زندان باید از قوه-قضائیه اجازه بگیرد. دو بار هم تاکید کرده اید که سرکشی به زندان اوین به مصلحت نمی باشد و یک بار هم فرموده اید که موافق نیستید. باید یادآور شوم که در اصول قانون اساسی لزوم اجازه یا موافقت و یا مصلحت اندیشی قوه قضائیه در اجرای وظایف قانونی رئیس جمهوری پیش بینی نشده است.

چگونه جنابعالی اجرای قانون اساسی را به مصلحت نمی دانید. اگر این نگاه بر کل فعالیت های قوه قضائیه حاکم باشد آیا نمی شود تصور کرد که برخی از اصول قانون اساسی و حقوق اساسی مردم با مصلحت اندیشی و تشخیص شخصی در قوه قضائیه متوقف شده و یا نادیده انگاشته می شود. متاسفانه جنابعالی قبلاً اعلام کرده اید که وجود هیئت منصفه مطبوعات که صراحت اصل 168 قانون اساسی است را قبول ندارید که در این مورد حضوری تذکر دادم. اما متاسفانه ظاهراً بخشی از اقدامات قوه قضائیه درباره مطبوعات و رسانه ها با همین نگاه انجام می گیرد.

4- در نامه فوق با استناد به عناوینی چون ضرورت رسیدگی به معیشت مردم و یا اینکه یکی از منتسبین نزدیک اینجانب (آقای جوانفکر مدیر روزنامه ایران) مشغول تحمل کیفر در زندان اوین است و یا اینکه چرا در سال هفتم ریاست جمهوری سرکشی انجام می شود و یا اینکه نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری بعدی هستیم، سرکشی از زندان اوین را دارای شائبه سیاسی و حمایت از مجرم تلقی فرموده اید:

اولاً به استناد کدام اصل از اصول قانون اساسی جنابعالی می توانید امری را تفسیر سیاسی کنید و مانع از اجرای قانون اساسی شوید.

ثانیاً آیا به عنوان رئیس قوه قضائیه می توانید به استناد تشخیص سیاسی خود حکمی صادر نمائید.

ثالثاً مگر بناست قوه قضائیه و یا زندان اوین در انتخابات آتی نقشی ایفا نمایند.

رابعاً آیا جنابعالی برنامه های کاری و اجرای وظایف مندرج در قانون اساسی و اصل قضاوت را منوط به شرایط سیاسی می دانید.

خامساً به راحتی به اینجانب اتهام " حمایت از مجرم" زده اید. گرچه اینجانب حکم علیه آقای جوانفکر را بر خلاف عدالت می دانم ولیکن محاکمه تمام شده و ایشان در حال تحمل مجازات است. چگونه ممکن است سرکشی به زندان حمایت از مجرم تلقی شود. به علاوه شما از کجا می دانید که دیدار با ایشان در برنامه کاری اینجانب بوده است.

در حالی که جنابعالی به آسانی به رئیس جمهوری که نماینده ملت و مجری قانون اساسی است اتهام می زنید آیا می توان برای آحاد مردم که پشتیبان خاصی جز خداوند ندارند امنیت قضایی متصور بود. ضمن احترام عمیق به خیل عظیم قضات متعهد و کارکنان شریف قوه قضائیه باید اذعان نمایم که برخی معتقدند این رفتار به یک رویه در مسئولین بلند مرتبه قوه قضائیه تبدیل شده است. توجه شما را به برخورد سخنگوی قوه قضائیه با سئوال خبرنگار جلب می نمایم. لازم به ذکر است که آقای جوانفکر مشاور مطبوعاتی اینجانب بوده ولیکن هیچ نسبتی با اینجانب دور یا نزدیک ندارد.

سادساً‌ آیا به نظر جنابعالی اجرای اصول قانون اساسی می تواند تحت تاثیر سالهای مختلف مسئولیت یک مسئول متوقف و یا دگرگون شود. آیا باید پذیرفت که بسیاری از رفتارها و مواضع در قوه قضائیه تحت تاثیر حوادث سیاسی است.

سابعاً اتفاقاً‌رفع ریشه ای مشکلات مزمن اقتصادی کشور ایجاب می نماید که علاوه بر اقدامات صرف اقتصادی، نحوه اعمال عدالت و برخورد با مفاسد اقتصادی و رانت خواری های عده ای خاص و ایجاد امنیت عمومی اقتصادی که در تمهید فضای سالم اقتصادی و اثر بخش بودن سیاستها و برنامه های اقتصادی دولت نقش تعیین کننده دارد، نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. اموری که جزء‌وظایف اصلی قوه-قضائیه بوده و از این جهت نقش این قوه را ممتاز کرده است تا جایی که به اعتقاد بسیاری از علما وظیفه قطعی و لاینفک حکومت قضاوت است. متاسفانه گزارش مستند و دقیقی از انجام این وظایف قوه قضائیه در دسترس نیست.

ثامناً در حالیکه به فرموده امام راحل (ره) زندان باید دانشگاه باشد و علی القاعده درب آن به روی اقشار مختلف از جمله حقوقدانان، روانشناسان، جامعه شناسان و محققین علوم انسانی و دانشجویان و مددکاران اجتماعی باز باشد، بازدید رئیس جمهوری که انتظار می رفت با استقبال مسئولین قوه قضائیه مواجه شود، شائبه ای ایجاد نمی کند بلکه مخالفت با این امر شائبه های زیادی ایجاد خواهد کرد.

تاسعاً آیا قابل قبول است که اینجانب نیز پرداخت بودجه های کلان به قوه قضائیه را به مصلحت ندانم.

5- ضمن تذکر اصول 61 ، 113 ، 121 ، 161 و بند 2 اصل 156 اعلام می دارم که به استناد اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصل 113 و سوگند شرعی اصل 121، مصمم به اجرای کامل قانون اساسی و اصلاح اساسی و ریشه ای امور کشور هستم و مطمئناً با سرکشی از زندانها و برخی دادگاهها نحوه اجرای اصول قانون اساسی و رعایت حقوق اساسی ملت را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به ملت بزرگ و مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد. انشاء‌الله .

در انجام این وظیفه سنگین یاری همه قوا و دلسوزان و لطف خدای متعال را می طلبم.

محمود احمدی نژاد

به گزارش مهر، رئیس جمهور روز شنبه در نامه ای به رئیس قوه قضائیه برای بازدید از زندان اوین درخواست هماهنگی کرده بود.
متن نامه دکتر احمدی نژاد بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
آیت‌الله صادق لاریجانی
رئیس محترم قوه قضائیه
سلام علیکم

اطلاع دارید که بازدید اینجانب از زندان اوین برای روز دوشنبه 17-07-91 برنامه‌ ریزی و روز یکشنبه 16-07-91 از طریق وزیر محترم دادگستری به آن قوه محترم اعلام گردید. پس از ساعتی ایشان اعلام کردند که مسئولین قوه قضائیه می‌خواهند که این بازدید به روزهای آینده موکول گردد.

مقتضی است دستور فرمایید در اسرع وقت هماهنگی لازم جهت این بازدید معمول گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
1
1
چقدر جوانفکر عزیز احمدی نژاده که این طوری و به طور رسمی و علنی و با گستاخی تمام دم از حمایت از مردم میزنه یکی نیست بپرسه این 7هفت سال کجا بودی که ببینی مردم چقدر سختی کشیدن حالا که مشاور گروبان گارسیا زندانی شده حرس و جوش مردم و بهانه کردی چرا قبلاً برنامه بازدید از زندان رو نداشتی چرا جناب آقای مرتضوی و قضیه کهریزک برای شما مهم نبود و حامی مردم نبودین و به قاتلین برخلاف قوانین و اصول پست ریاست تامین اجتماعی و و بعد هم قانون و دور زدین و به یه شکل دیگه شما اگه راست میگین از زندان رجائی شهر کرج شروع کنید یا از زندان قضرحصار و یا زندانای دیگه کشور چرا حالا که جوانفکر اوجاست یا پسر آقای هاشمی ماصرار به بازدید از اون زندان رو دارید و دم از دفاع از قانون و ملت و عدالت می زنید جناب آقای احمدی نژاد مملکت رو مثل قبل از انتخاب دچار بحران نکنید و دنبال گرفتن ماهی از آب گلالود نباشد .
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
1
1
آقای رییس جمهور همیشه نشان داده اند که با بحران سازی نقاط ضعفشان را می پوشانند این بار که نقاط ضعف ایشان به حدی آشکار هست که برای عموم مسجل است به سیم آخر زده اند تا باز هم کوتاهی های خودشان و تیمشان را با ایجاد بحران از اذهان پاک کنند امیدوارم بقیه قوا وارد بازی شناخته شده ایشان نشوند و با آرامش ولی جدیت موضوع کوتاهی های جدی ایشان و تیمشان که منجر به کاهش ارزش پول ملی کشورمان تا یک چهارم گردید و انزوای کامل بین المللی را مورد رسیگی قرار دهند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
1
1
جناب رئیس جمهور خیلی از اشکالاتی که مطرح کرده‌اید در خود شما و همارانتان زیاد مشاهده می شود این رفتار متناقض را چگونه تفسیر می کنید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
به به چه سریالی بشه این !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
از این کار ( تنها و تنها از این کار ) ش خیلی خوشم اومد
مثل آمریکا اگه حمایت میکنه تا آخرش وایمیسته نه مثل روسیه و چین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
1
0
ببینید جایگاه ریاست جمهوری تو ایران کجاست که حتی نمیتونه از یه زندان بازدید کنه،این که تو این چند سال نرفته کار درستی نبوده ولی منم مثل دکتر مطهری میگم حق رئیس جمهوره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
چرخ و فلک تاریخ
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
رنگ و بوی عدالت و صداقت رو با رفتارهای متناقض و نابهنگام و یا دیرهنگام شما ریاست جمهوری محترم بارها شاهد بوده ایم فقط لطفا با کلمات به قلب ها حمله نکنید!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
مشکلات قوه قضائیه و این دستگاه سرجای خودش اما احمدی نژاد هنوز کودکانه پرخاش می کند و برای همین همیشه قاعده بازی سیاستمداران را بهم می ریزد
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
سلام اقای رییس جمهور....صبح بخیر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
تا کی این ادم باید منافع ملی و مصالح مردم را فدای اغراض شخصی و لجاجتهای خودش بکنه و منت هم سر ملت بذاره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
آقای احمدی نژاد بس کنید لطفا.شما الان به جای رسیدگی به بحران اقتصادی که داره مردمو قشر ضعیفو له می کنه یاد عدالت تو زندانا افتادی؟
شما اول عدالت و برای 75 میلیو ایرانی تامین کن بعد به عذالت چنصد نفر محبوس اوین(شما بخوانید آقای جوانفکر و ایضاً باقی دست اندر کاران) باشید.
من به عنوان کسی که (اشتباه کردم و) به شما رای دادم از شما توقع دارم که به معیشت مردم برسید نه به بررسی اوضاع زندگی دوستانتون.عجله نکید اوینم می بینید ایشالا!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
0
جناب آقای رئیس جمهور خیلی دیر شد اگرازابتدای ریاست جمهوریتان فقط وفقط پیگیری واجرای دقیق قانون اساسی را در برنامتان قرارمیدادید اوضاع مردم بیچاره اینگونه نبود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
دکتر دمت گرم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
1
پارسی را پاس بداریم.بجای استفاده از کلمات اولا-ثانیا- ثالثا-رابعا-خامسا سادسا-سابعا-ثامنا- تاسعا-(عاشرا جاش خالی بود)بنویسیم : نخست-دوم-سوم-چهارم-پنجم-ششم-هفتم-هشتم-نهم-(دهم)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
عاشسعآ خودم با پای خودم میخواهم برم زندون اوین ، حرفیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
آقاي احمدي نژاد واقعا تواين 7سال در خواب ناز بودي كه نه خودت قانون اساسي رارعايت كردي ونه نظارت كردي كجا بودي سال 88كه خودت تهمت به بعضيها زدي وفتنه اي درست شد كه چندين نفردرزندان كشته شدند وهنوز هم چندين نفر در زندان هستند به سوگند خودت وفادارباش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
به نظر من باید آقای جوانفکرو از زندان اوین به زندان دیگری منتقل کنند آن وقت است که مشخص می شود که آیا آقای احمدی نژاد دوباره می خواهد به زندان اوین سرکشی کند یا نه.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
1
جناب آقای رئیس جمهور کمی هم به فکر کارکنان باشید که دفترچه اقساط دردستشان مانده که توان پرداخت ندارند با توجه به گرانی امسال دریافتی کارکنان 60درصددریافتی سال 1390 می باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
میلیون ها میلیون آفرین به این حرکت احمدی نژاد.من به احمدی نژاد رای ندادم و شدیدا ازش... ولی اگه از من بپرسن که بهترین کار احمدی نژاد تا اینجای ریاست جمهوری چه بوده می گم همین نامه.تمام دلایلش محکم و منطقی بود.درسته که همین ایرادهارو خودش و تیمش هم دارن ولی واقعیت اینه که ریشه تمام مفاسد و مشکلات مملکت در.......اگه خاتمی هم یک کم خدایی فقط یک کم مثل احمدی نژاد محکم و باقدرت جلوی این بی قانونی ها می ایستاد الان وضع مملکت اینجوری نبود و اصلا احمدی نژادی به پست ریاست جمهوری نمی رسیدکه بخواهد اینهمه مشکل بوجود بیاورد........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
1
0
ببینید من کاری به صحبتهای آقای لاریجانی و احمدی نژاد ندارم باید بگویم حرف حق حق است باید گفته شود و باید از آن دفاع شود اگر اینگونه نباشد دیگر هیچ حرف حقی زده نمی شود اینکه آقای احمدی نژاد خواسته به وظایف خود عمل کند حداقل این است که مردم میفهمند با با رئیس جمهور هم یه وظایفی داره که تا الان اونا را انجام نداده یا اینکه چه کسانی با اجرای قانون مخالف هستند و این خوبه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
1
.....
البته احمدي نژاد كه خودش قانون اساسي رو با گستاخي زير پا مي ذاره و حالا كه اين .. مشاورش افتاده زندان ياد بازديد از زندان افتاده! و دنبال حق و حقوق مردم بيچاره!
دكتر! 7 سال و اندي گذشت بيدار شو! بازم خواب حق و حقوق و عدالت ديدي!...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
تقاضای رئیس جمهور منطقی ولی وصد اما که سوالات زیر مطرح است1-بازدید چرا حالا؟2-مگر نه اینست که منشا جرم ناشی از قصور مجریان در جامعه است ؟ مگر منشا اختلاس وتضیع حقوق ملت ناشی از بی انضباطی مالی وقصور یا سوئ استفاده مجریان نیست ؟ مگر زمینه بروز جرم از ضعف سیستم ومجریان دولت در زمینه های اقتصادی وفرهنگی واجتماعی نیست ؟و وووو!!!!پس باید بپذیریم که منشا گرفتاری ملت در بند زندان وخارج از زندان ما مجریان حکومتی هستیم که اگر درست انجام وظیفه کنیم نیازی به زندان وبازدید از آن نداریم ! به امید روزی که چنین باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
آقای احمدی نژاد !
چطور در سال آخر ریاست جمهوری تان تازه یاد این چیزها افتاده اید . مگر تو این 7 سال خواب بودید و این چیزها را نمی دیدید... مگر چند روزنامه بدون هیج جرمی بسته شدند که شما دم از هیات منصفه مطبوعات می کنید ....حالا که دوره ریاست جمهوریتان تمام شده تازه دم از حرفهای اصلاح طلبان میزنید که 8 سال تمام بر این خواسته ها پافشاری کردند.... این حرفها عوام فریبی است . .....
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
درست است حرف حق خوب است .اما از آن مهمتر اینکه از دهان چه کسی وبه چه منظور ونیتی گفته شود.واقعا فکر میکنیدایشان بدنبال اجرای قانون اساسی است!!؟؟؟؟ چطور باور میکنید؟؟به عملکرد ایشان نگاه کنید.بخدا اینهم یک جنجال تازه است ایشان اصلا بهم ریختن وجنجال درست کردن را دوست دارد.قانون اساسی کیلوئی چند؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
شما اوضاع اقتصادی را سامان بدهید و با این شلوغ کاری ها اذهان را منحرف نکنید، آقای احمدی نژاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
آگاهی از زندانی , حق مسلم ماست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
..واينگونه تورم كمر شكن در اين سرزمين به فراموشي سپرده شد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
باسلام


سخنان رياست محترم جمهوري ،

ناشي از درايت ودلسوزي ايشان است وبنده به سهم خودم از ايشان تشكر وقدرداني مي نمايم ومنتظر اقدامات عملي وخداپسندانه ايشان هستيم.

خداوند خادمين مومن ومخلص به اسلام و نظام ومملكت اسلامي را در پناه الطاف خفيه اش حفظ كند

و

خائنين به اسلام ومردم را اگرقابل هدايت نيستند نيست ونابود گرداند.آمين يا رب العالمين


وعجل فرجهم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
سلام ،پارسي را پاس بداريم .بهتر بود جناب آقاي دکتر احمدي نژادبعنوان رئيس جمهور کشوري که پارسي زبان است ودرجهت حرمت واحترام گذاشتن به فرهنگ وزبان رسمي کشور که پارسي است بجاي بکار بردن لغات اولا،ثانيا ،ثالثا ،رابعا،خامسا،سادسا،سابعا ،ثامنا،تاسعا از لغات معادل فارسي آنها استفاده مي فرمودند.زبان عربي بعنوان زبان قران وزبان پيامبر گرامي اسلام (ص) وائمه معصومين(ع) مورد احترام همه ايرانيان است واز قداست خاصي در نزد آنان برخوردار است ولي حکمت خلقت خداوند ايجاد تنوع وگوناگوني بعنوان شرط اول تکامل بشر مي باشد وبدنبال آن ايجاد تنوع فرهنگي وزباني مورد نياز براي رشد وتکامل دانش و فرهنگ بشر است .خداوند بزرگ قدرت اينرا داشتند ودارند که همه انسانها را همزبان خلق کنند ولي حکمت خداوند وتکامل ورشد جنس بشر نيازمند گوناگوني در زبان ،فرهنگ ونژاد بوده است البته اين با نزديکي فرهنگها مخالفتي ندارد همچنين در کلام پيامبر بزرگ خداوند محمد مصطفي(ص)،امامان معصوم(ع) ودر کلام قران کريم جايي توصيه نشده که مسلمانان پس از اسلام آوردن بايد زباني را که به آن سخن مي گويند کنار بگذارند وبه عربي صحبت کنندبلکه هدف اسلام ايمان آوردن به خداوند يکتا و انجام فرامين الهي براي نجات جنس بشر از گمراهي بوده است .همه مسلمانان با هر زباني بايد آشنايي با زبان عربي را جزو اولويتهاي کاري خود قرار دهند تا بتوانند هر چه بيشتر با مفهوم آيات الهي قران وکلام اولياءخداآشنا شوند وهر چه بهتر آنها را در زندگي خود بکار برند ولي اين غير از صحبت به زبان عربي است چرا که با حکمت خلقت خداوند ناسازگار ومخالفت دارد اگر چه بنده در کلامم تعداد بيشماري کلمات عربي استفاده کردم شايد نا آشنايي يا عدم حضور ذهن بنده با معادلهاي پارسي آن باشد که اينجا وظيفه فرهنگستان زبان پارسي در پالايش وخالص سازي زبان پارسي اهميتي دوچندان مي يابد.زبان از شاخصهاي تعيين هويت يک ملت است وباعث مي شود ملتها براحتي تحت تاثير فرهنگهاي وارداتي قرار نگيرند واستحاله نشده وتغيير ماهيت ندهند چه بسا ملتهاي زيادي هستند که با از دست دادن زبان هويت خودشان را هم از دست داده اند وبراحتي بازيچه دست صحنه گردانان بين المللي قرار گرفته اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
اقای احمدی نژاد لطفا بعنوان عالیترین مقام کشوری عدالت رو در اقتصاد ب یه جایی برسون بقیش پیش کش.
بس دیگه بابا خجالت و حیا هم خوب چیزیه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
اقای احمدی نژاد یک کم به فکر کارمند ان باشید من 100هزارتومان نسبت به پارسال کرایه مسکن بیشتر میدهم ولی حقوق من نسبت به سال گذشته 70هزارتومان بیشتر شده این درصورتی استکه اجناس دو برابر شدن و تورم کمر این قشر کارمند راشکند.خداییش خسته شدم از بس به خانواده نه گفتم .مرتبا هم اضافه کار این قشر کمتر میشه یک فکری بکنید .اینها مشکلات اساسی جامعه است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
این بنده خدا مثل نوزاد متولد شده شب و روز رو گم کرده .
نمی دونه دستور روزانه کاریش چیه، از بس فکر جوانفکر مشغولش کرده وضعیت اقتصادی مردم و معیشت مردم رو نمی بینه؟ زلزله زدگان آذربایجان رو نمی بینه؟ بحران ارزی بوجود آمده را نمی بینه؟ وضعیت خاورمیانه رو درک نمی کنه
فرمایشان مقام معظم رهبری رو در خصوص پرداختن به وضع معیشت مردم و اولویت اون رو با توجه به اداعای ولائی بودنش نمی فهمه .
خلاصه چی فکر می کردیم و چی شد آقای عدالت نشون دادی که اولویت شما منافع تیم خودت و اطرافیان شما ست همانطور که در مورد مشائی و مرتضوی، فقیه هلال احمر و .... نشون دادین خط قانونی شما این نفرات هست نه حمایت از مردم و نه اجرای قانون اساسی هرچند قانون اساسی به صراحت وظایف قوا رو مشخص کرده و زندان اوین بهانه دیدار با رفیق شفیق شماست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
اینکه بازدید از زندان اوین ویا هر زندان دیگری حق مسلم یک رئیس جمهور است شکی نیست . و این هم درست است نسبت به کارهای شخص آقای احمدی نژاد ایرادات بسیاری وارد است ولی سوء استفاده قوه قضائیه از وضع موجود هم جای تفکر دارد که چه اهدافی را دنبال می کند ؟به نظر من با تمام ایرادات بسیار بزرگی که به آقای احمدی نژاد وارد است ،قوه قضائیه حق جلوگیری از ورود ایشان را به هر زندانی ندارد ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
درود بر شرف تمام انسانهاي آزاد سخن گو من نسبت به رفتارهاي آقاي احمدي نژاد تاحدودي موافق نبوده ولي فراموش نكنيد بعنوان يك ايراني هميشه پشتيبان حق و جلوي ستم و زور خواهم بود به اميد موفقيت براي اين مرد بزرگ ضمنا فراموش نكنيد مردان بزرگ كارهاي بزرگ خواهند كرد ضمنا درسته كه ايشان بعداز گذشت 7 سال ميخواهند اين كار را انجام بدهند ولي فراموش نكنيم ماايراني ها هم خود بلديم حرف در بياريم اگر ايشان سال اول هم اين كار را ميكرد خيلي ها ميگفتند شمشير... بدرود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
به فرموده مطهری بزرگ :
آقای احمدی نژادبعدازگذشت چندسال به حرف اصلاحات رسید

کاش سال اول اینطورمی شد
وانشاا...برای رییس جمهورآینده این دیدوجودداشته باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
اقای احمدی نزاد یقینا مشکلات قوه قضاییه وزندان هابسیار زیاد وبا یک بازدید قابل بررسی وحل نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
خیلی تند نرو میخواهیم پیاده شیم( آقای رییس جمهور )
اون قانون اساسی که شما به خاطر جوانفکر دم از اون میزنید همون قانون اساسی گفته رییس جمهور موظف به اجرای مصوبات مجلس است چرا قانون اساسی یادت نیفتاد؟
دم لاریجانی گرم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
اي بابا چيزي نگيم سنگين تريم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
خوب کاری انجام میدین به هرحال خدایی هم برای زندانیان بی گناه هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
کلمة حق یراد بها الباطل ، صحنتهای بظاهر حق طلبانه و قانونمدارانه آقای احمدی نژاد را حتی نزدیکان ایشان نیز باور نمی کنند ،
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
به نظر من وقتی رئیس جمهور کلمه مقتضی است را برای بالاترین مسئول قضایی کشور به کار میبرد باید فاتحه این کشور را خواند قوه قضائیه باید مستقل باشد در کشورهای دیگر مسئولان قضایی آنها به مسئولان اجرایی امر میکنند در ایران بر عکسه .اگر میخواهید کشوری سالم و به دور از فساد باشه باید قوه قضائیه مقتدری داشته باشد.اگر در آمریکا اوباما این طوری به رئیس دیوانعالی کشورش امر کند که البته هیچ وقت این کارا نمیکند مطمئن باشید از کارش عزل میشه.من برای آقای احمدی نژاد متاسفم درسته که شخص دوم کشوره ولی دلیل نمیشه هر کاری که دلش خواست بکنه پس فردا میگه من شخص دوم هستم باید قانون هم تصویب کنم گرچه قانون اجرا نمی کنه.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
good m_orning president
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
nدر این مملکت که مدتها است ادعا می کنند که صاحب تکنولوژی هستند و به سوریه و ونزوئلا و ........ انواع کارخانه و اتومبیل صادر می کردند حالا چه شده است که من کارمند ساده می خواهم یک ماشین بخرم هیچ کدام از کارخانه هایتان توان تولید ژیان را هم ندارند از عید سال قبل تا بحال پژو پارس ( مثلا پژو ایرانی ) از 16 میلیون امروز رسید به 23 میلیون تومان - بازار آزاد آن که 32 میلیون تومان شده همان پژو پارس که تا چند مکا] پیش کسی با التماس آن را نمی خرید .
با با برید کشکتان را بسابید این قصه ها و سرگرمی ها را برای مردم درست نکنید . آن روزنامه همشهری که به دنبال داغ کردن تنور به نفع خودش است روزی نیست تیترهای آبدوغ خیاری نزند مثل دیروز و خیلی روزهای نمی دانم پل طبیعت و یا تیتر و تصوریر امروز ........ مردم مرا با ندانم کاریها بدبخت کردید و معلوم نیست دنبال چی می گردید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
لعنت به سیاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
صداقت آقای رئیس جمهور از نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی (24%) معلومه! از اینرو ما از رئیس قوه قضائیه می خواهیم به ایشان اجازه دهد تا آخرین وظیفه عدالت خواهانه خود را نیز انجام دهد. لازم به ذکر است ما عدالت را مانند ارزانی با پوست و گوشت و استخوان و نیز سایر اعما و اغشا حس می کنیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
منظور ایشان از کلمه "مطمئنا" که در پاراگراف آخر نوشتند، اینه که به زور از زندان بازدید می کنند؟ فکر کنم جلوی زندان یه بزن بزن درست و حسابی راه بیفته!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
یکی از اشتباهات آقای لاریجانی این بود که به آقای احمدی نژاد اجازه جضور در زندان را نداد و دقیقا همان کاری را کرد که احمدی نژاد دنبال آن بود .
اگر احمدی نژاد در زندان اجازه حضور پیدا می کرد قوه قضاییه با یک تیر چند نشان را میزد . اول اینکه مشخص می شد در زندانهای ایران خبرخاصی نیست و خط بطلانی بود بر روی شایعات . دوم اینکه اگر احمدی نژاد پایش به زندان اوین باز می شد به شدت در معرض افکار عمومی قرارمی گرفت و باید به مردم پاسخ می داد که چرا تا کنون به وظایف قانونی خود عمل نکرده است و سوم اینکه به مردم ثابت می شدکه احمدی نژاد قایل به شهروند درجه یک و دو می باشد و این خلاف ادعاهای او بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
0
0
اگر هر چيز را در جاي خودش بپذيريم ؛ اين درخواست رئيس جمهور منطقي است و هيچ ربطي به ديگر مشكلات ندارد. انان كه درگير هستند با پوست و گوست و استخوان ؛ مشكلات قوه قضائيه و پليس را حس مي كنند. و به قول اقاي احمدي نژاد در ايران " آحاد مردم پشتیبان خاصی جز خداوند ندارند" ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
0
0
منم فكر مي كنم بازديد يك رئيس جمهور در هر زمان و از هرنقطه كشور مي تواند يك امر مفيد و بي‌اشكال باشد. حال انكه و بسيار جالب است .. حتي رئيس جمهور هم اجازه بازديد از زندانها را ندارد آنوقت ايشان انتظار دارند وكلا، محققين و ... به زندانها دسترسي داشته باشند!! اساسا" مي پرسم در 30 سال گذشته مثلا" خود رئيس قوه قضاييه جند بار از زندانها بويژه اوين بازيد كردند و از نزديك مسائل ومشكلات زندانيان را شنيدند و درحد امكان آنها را حل وفصل نموده باشند؟ حال فرصتي و بهانه‌اي دست داده وبراي اولين بار مقامي عالي آنهم رئيس قوه مجريه كشور علاقمند به بازيد از يك زندان شدند چرا با هزار ويك ترفند وبهانه مانع تراشي مي شود؟ مگر از همين زندانها نيست كه برخي ..نامه نگاري كرده و از اوضاع و رفتارها بشدت انتقادو شكايت مي كنند؟ من به آقاي رييس جمهور پيشنهاد ميكنم اگر از زندان اوين نشد از رجايي شهر و ... بازديدي حتما داشته باشند .....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
0
0
من از سیاست نه خوشم میاد نه توش مهارت دارم و تو کاری که مهارت ندارم اظهار نظر نمی کنم فقط میدونم کمر من و مامانم شکسته... دیگه نمی تونیم اجاره خونه بدیم پدرم هم معلوم نیست کجا خماره..... ولی اینو می تونم درک کنم 11 سال پیش چرخ زندگی من و خواهرم و مادرم فقط با کارکردن من که اون موقع ی دختر 17 ساله بودم می چرخید ولی الان بر خلاف میلم مامانم تو خونه از ما بهترون داره شبانه روزی کار میکنه بازم چرخمون نمی چرخه واقعا" کی مقصره؟؟؟؟ رئیس جمهوری که بهش رای دادم؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
0
0
شماها چقدر اوسکولین که فکرتونو واسه این بازیا درگیر میکنین... یه بیکار اومده میگه کاش به جای اولا دوما میگفت فلان... یکی اومده میگه برو حقوق منو زیاد کن.. یکی اومده میگه چرا الان....
بابا بیکارین مثل من دیگه.. اگه کار داشتین که وقت نمیذاشتین اینارو بخونین و 3 ساعتم وقت و حروم کنین واسه تجزیه و تحلیل.... شما اگه مردین برین راه پول درآوردن و یاد بگیرین که به زن و بچتون نگید نه :((((((((( تا شماها هستین اینا هم هستن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
0
0
ریاست محترم ومعظم قوه قضاییه مملکت اسلامی.......

حضرت ایه الله صادق آملی لاریجانی عزیز!


سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته.


چرا شما اجازه بازدید به ریاست محترم جمهور نمی دهید...

مگر ملک شخصی شماست که اینجوری رفتار می کنید...؟

این مسئولیتها امانتن وزود گذر...

به فردای قیامت هم فکر کردید؟؟

مگر در زندانهای ما چه خبره؟؟؟؟؟!!

سخنان رياست محترم جمهوري ،

ناشي از درايت ودلسوزي ايشان است وبنده به سهم خودم از ايشان تشكر وقدرداني مي نمايم ومنتظر اقدامات عملي وخداپسندانه ايشان هستيم.

خداوند خادمين مومن ومخلص به اسلام و نظام ومملكت اسلامي را در پناه الطاف خفيه اش حفظ كند

و

خائنين به اسلام ومردم را اگرقابل هدايت نيستند نيست ونابود گرداند.آمين يا رب العالمين


وعجل فرجهم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
0
0
خدای مهربان و مقتدر به خدمتگزاران اسلام عافیت و قوت و طول عمر عنایت فرما و خیانتکاران را رسوا و نابود بگردان به حق مظلومیت علی...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین