کد خبر: ۹۲۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۸ - ۲۱:۳۴

فرمانده ناجا: تلاش کردیم دایره پرونده کهریزک بزرگ نشود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی انتظامی از بازداشت هفت تا 10 تن از ماموران نیروی انتظامی در رابطه با موضوع کهریزک خبر داد و گفت:‌ «این افراد کسانی هستند که مستقیما با پرونده مرتبط بوده‌اند».

سردار احمدی مقدم در حاشیه همایش سالانه پلیس پیشگیری درباره آخرین وضعیت پرونده بازداشتگاه کهریزک اظهار کرد: «مسایل حقوقی مربوط به این پرونده مشخص است و پلیس نه تنها هیچ مداخله‌ای در رابطه با اینکه به پرونده رسیدگی نشود نداشته بلکه همکاری مطلوبی را با هیات رسیدگی به این موضوع داشته است».

وی افزود: «البته نیروی انتظامی تلاش کرده که ضمن نادیده گرفته نشدن موضوع کهریزک، دایره پرونده را نیز بزرگ نکند و عملکرد چند تن به پای تمام نیروی انتظامی نوشته نشود».

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سیاست پلیس در رابطه با اعتراضات احتمالی دانشگاه‌ها اظهار کرد:‌ «در این همایش نیز اشاره‌ای به حادثه کوی دانشگاه کردم. اگر در مسائل مربوط به دانشگاه صرفا نیروی انتظامی، مسوولان و حراست دانشگاه با هم همکاری داشته باشند می‌توانند دامنه این مسائل را کاهش دهند. به طوری که اگر در موضوع کوی دانشگاه نیز افراد غیر مسوول مداخله نمی‌کردند، آن اغتشاشات که از قبل در کوی وجود داشت با مدارا و مذاکره یک فرمانده که دارای قدرت منطق اجتماعی باشد می‌توانست راحت‌تر و با هزینه‌ای کم حل و فصل شود».

سردار احمدی مقدم اضافه کرد: «طی چند روز اخیر اعتراضاتی نه چندان بزرگ در دانشگاه‌ها وجود داشت که البته هیچ درگیری هم به وجود نیامد و پلیس اساسا هیچ مداخله‌ای در دانشگاه نداشته و ندارد و هیچگونه دستگیری نیز در این رابطه صورت نگرفته است».

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به اینکه عنوان کرده بودید برخی از مسائل که پلیس انجام نداده است را به نیروی انتظامی نسبت می‌دهند این موضوع به چه معنی است گفت: «شرایط رسانه در دنیا به شکلی است که امروزه دیگر یک مساله، محلی قلمداد نمی‌شود و در برخی موارد مثل موضوع کهریزک بزرگ‌نمایی شود. هر چند تخلف در کهریزک را قبول داریم اما پلیس باید مراقب باشد تا از برخی موضوعات سوء استفاده نشده و بزرگ‌نمایی نشود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
ا درود . هميشه اينطور است حالا كه گندش در امده امدند چند نيروي فاسد را به عنوان خاطي به ملت معرفي كنند جدا از اينكه ديگرا مسولند . همه تا [...] در مسله كهريزك مسول هستند و بايد محاكمه شوند و من مطمن هستم روزي در دادگاهاي بين امللي محاكمه خواهند شد ما انها را محاكمه مي كنيم.
ناشناس
|
France
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
آخی . بمیرم برای این بزرگنمایی .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین