کد خبر: ۱۳۶۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۷

ذوالنور: راس جریان انحرافی، مشایی نیست، کسی قرار دارد که صلاح نمی‌دانم اسم ببرم

سلامت در انتخابات کشور ما با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام ذوالنور در گفت‌وگویی با سایت مشرق‌نیوز اظهار کرد: (برای شرکت در انتخابات مجلس)احساس تکلیف جدی کردم. چون مجلس آینده را دارای حساسیت ویژه می‌دانم. معتقدم که مجلس آینده یکی از مجالس بسیار فعال و صحنه مجلس، صحنه تضارب آراء و خطوط مختلف سیاسی خواهد بود.

*پیش‌بینی بنده این است که در انتخابات مجلس آینده با تلاشی که جریان انحرافی امروز آغاز کرده، مطمئناً نمایندگانی از این جریان در مجلس بعدی حاضر می‌شوند. البته اگر مردم ماهیت وابستگی کاندیداها به جریان انحرافی را بدانند به آنها رأی نمی‌دهند ولی امروز جریان انحرافی راه چراغ‌خاموش را برگزیده

*چشم‌اندازی که از مجلس آینده هست این است که اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی در مجلس آینده اگر هم برای حفظ ظاهر دو فراکسیون مجزا داشته باشند که عملاً در راه‌بردها ائتلافی حرکت می‌کنند.

*اینکه رأی بیاورم یا خیر را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم و در ذهنم نیز این مسأله وجود ندارد. چون بنا ندارم از حد عرفی و شرعی در تبلیغ خودم استفاده کنم. بنده صرفاً وظیفه دارم خودم را عرضه کنم.

*من نمی‌توانم وزن خودم را اینطور ببینم که مثلاً توان دارم در مقابل جریان انحرافی بایستم. می‌توانم بگویم احساس تکلیف می‌کنم. 

*اگر کسی مدعی انقلاب است و با ولایت زاویه دارد باید در ادعای او شک کرد. باید همه توان خود را بگذاریم که جریان‌های مختلف مانند فتنه و انحرافی و... کنار بروند و ملاک و شاخص خط ولی‌فقیه حاکم باشد. 

* نمی‌توان گفت مطلقاً همه طرفداران انقلاب صرفاً در جبهه پایداری هستند. بلکه طرفداران انقلاب طیفی گسترده از مردم در سطوح مختلف تا خواص جامعه هستند. هر جریانی که در خط امام و ولایت حرکت کنند مورد قبول است 

*بنده تاکنون با هیچ جریانی مذاکره نکرده‌ام و بعید هم می‌دانم مذاکره کنم. اگر جریانی از بنده حمایت کرد تشکر می‌کنم. به شخصه توقعی از کسی ندارم چون هرکدام از احزاب سلیقه و ذوق خود را دارند. 

*شهر قم تفاوت‌هایی با سایر مناطق کشور دارد. الحمدلله سلامت در انتخابات کشور ما با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست ولی ممکن است با نظر به سلیقه کاندیداها و طرفداران آنها، شاهد ناهنجاری‌هایی باشیم. فکر می‌کنم این پس‌لرزه‌ها در قم کمتر است. 

*فضای انتخاباتی قم از دیگر جاهای کشور سلامت بیشتری را دارد. سوابق من نیز در قم بیشتر از باقی جاهاست. سوابق طلبگی بنده در قم بوده و سالیان سال در تیپ امام صادق(ع) در خدمت برادران بودیم. اگر چند سالی هم هست که در تهران مسئولیت دارم رابطه‌ام با قم قطع نشده و در واقع این شهر وطن من است و نماز خود را تمام می‌خوانم. 

*طبیعتاً ادب اقتضا می‌کند که وقتی می‌خواهم وارد حریم فعالیت جدیدی شوم باید بدون توقع حمایت و به شرط ادب خدمت برخی از بزرگان برای عرض اجازه بروم. لذا با برخی بزرگان جلسه داشتم و در آینده نیز خدمت برخی خواهم رسید. ولی اینکه بزرگواران ار من حمایت کنند خیر چنین چیزی را نخواسته‌ام. 

* جریان‌های ناخالص و انحرافی حیات خود را در ایجاد تفرقه بین مردم و اصول‌گرایان می‌دانند. راهبرد اصلی آنها ایجاد تفرقه در بین اصول‌گرایان است. تاکنون به لطف خدا قاطبه اصول‌گراها متحد هستند. 

* اختلافی که بین جبهه پایداری و 8+7 وجود دارد به حول قوه الهی با پادرمیانی بزرگانی مانند آیت‌الله مهدوی و علامه مصباح و دیگر شخصیت‌های ذی‌نفوذ کشور در حال رفع است. 

*دولت خود نمی‌تواند به انتخابات ورود کند. اگر دولت به عنوان دولتی اصول‌گرا بیاید در قالب جبهه اصول‌گرایان وارد شود که در این صورت نگرانی وجود ندارد و یا از نام دولت جریان انحرافی استفاده کند و بیاید دولت را از جرگه اصول‌گرایان جدا کند. در اینجا خوف تفرقه وجود دارد. به این معنا که دولت اصول‌گرا از جرگه اصول‌گرایی جدا شده است. 

*جریان انحرافی خود را از درون جریان اصول‌گرا جدا کرده و در حقیقت پاکسازی جریان اصول‌گرایی در این برهه انجام شده است. اینجا باید تذکر و هشدار داد که امیدواریم دولت اصول‌گرا با طناب جریان انحرافی در داخل چاه نیافتد. 

*تا الان بدنه و پیکره دولت به حمدالله اصول‌گرا باقی مانده ولی لیدر جریان انحرافی سعی کرده خود را به نخاع دولت نزدیک کند. زمانی هست که این تومور با درمان ساده و کمترین آسیب درمان می‌شود و گاهی ممکن است که نیاز به شیمی‌درمانی داشته باشد. در این صورت ولو اینکه تمام ظرفیت دلسوزان نظام به کار گرفته شود به هرحال شکل و قیافه فرد تغییر می‌کند و ممکن است پس از همه این راه‌ها، کار به عمل بکشد که در آن صورت احتمال مرگ و حیات وجود دارد. فکر می‌کنم باید از خداوند متعال عاجزانه بخواهیم که بدنه دولت سالم‌سازی شود و آن اتفاق تلخ نیافتد. 

*اعتقاد دارم جریان انحرافی پشت صحنه و پستوهایی دارد که با ظاهر آن متفاوت است. شاید نگاه من مقداری بدبینانه باشد. البته امروز مصلحت نمی‌دانم که این نگاه را باز کنم ولی این جریان یک ظاهری هم دارد که بین مردم نیز معروف است. 

* این باور را ندارم که رأس جریان انحراف رحیم مشایی بوده چون به موضوع دیگری اعتقاد دارم که فعلاً مصلحت بیان آن نیست. به هر حال این جریان به نام این فرد نام‌گذاری شده است. 

*وزن جریان انحرافی و جریانات مشابه وزن سنگینی نیست. ممکن است که حجم آن گاهی اوقات مثل پنبه زیاد به نظر برسد ولی وزنی ندارد. ریشه‌ای هم وجود ندارد. بنابراین چون این جریان دوام و بقا ندارد خطر طولانی مدتی برای نظام نیست. معنی حرف من این نیست که دستگاه‌هایی که باید با این جریان برخورد کنند تلقی‌شان این شود که چون خطری ندارد پس برخورد هم نکنیم، خیر. روشنگری، اطلاع‌رسانی، برخورد و... وظیفه همه است. 

*احمدی‌نژاد نباید از آرمان‌ها عدول کند. جریان انحرافی یقیناً منحرف‌کننده این آرمان‌ها است. دکتر احمدی‌نژاد باید مسیر خود را با جریان انحرافی متمایز کند. معتقدم هنوز هم وقت هست، با اینکه آسیب‌ها و ضربه‌های جدی به چهره احمدی‌نژاد وارد شده است. 

*رئیس‌جمهور باید توجه کنند که امروز در بطن جریان انحرافی فسادهای سنگین و گسترده‌ای در حال رخ دادن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین