کد خبر: ۱۵۱۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۴

واکنش ائمه جمعه به اظهارات اخیر هاشمی​ در مورد روابط ایران و آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اظهارات اخیر هاشمی​رفسنجانی در مورد روابط ایران و آمریکا و نامه‌ای که به امام(ره) نوشته بود؛ از محورهای اصلی سخنان اغلب ائمه جمعه سراسر کشور بود. 

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی از تریبون نماز جمعه نیز بار دیگر چنین رابطه​ای را به صلاح ندانست و افزود: امام خمینی(ره) فرمودند، "رابطه با آمریکا رابطه گرگ با میش است" و متاسفانه هرچند وقت عده‌ای بحث و مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند. مقام معظم رهبری فرموده‌اند، اگر مصلحت باشد خود من اولین کسی هستم که رابطه با آمریکا را مطرح می‌کنم اما مذاکره با آمریکا به مصلحت ما نیست. 

به گفته وی، آمریکا در هیچ زمانی مثل الان این قدر ذلیل و منفور نبوده و اگر از طرق مختلف به سمت ما می‌آید، نفت و گاز کشور ما را می‌خواهد. چرا عده‌ای در مقابل ایده مقام معظم رهبری، حکیم نیستند؟ ایشان مملکت را با بصیرت از بحرانهای مختلف داخلی و خارجی نجات دادند. اگر مقام معظم رهبری نباشند، دین استحاله می‌شود. 

روایت فارس از سخنان آیت​الله علم​الهدی نیز از این قرار است: موضوع مذاکره با آمریکا در حالی که چنین موضوعاتی، از سوی آمریکا به اختلاف‌نظر درون جمهوری اسلامی ایران و تمایل برخی از نخبگان به کوتاه آمدن در مقابل آمریکا تعبیر می‌شود، اساساً با مصالح و منافع جمهوری اسلامی ایران سازگاری ندارد. 30 سال از انقلاب اسلامی ما می‌گذرد و در این مدت نظام سلطه‌ تلاش نموده به هر طریق ممکن مانع رشد و شکوفایی ملت مسلمان ایران شود.
 
وی با تاکید بر اینکه موضوع مذاکره ایران با آمریکا به صلاح نیست، افزود: هدف آمریکا چه از طریق مذاکره و یا تهاجم نظامی احتمالی به کشورمان به یغما بردن انرژی ایران است. 

البته امام جمعه مشهد، انتقادی هم به دستگاه دیپلماسی دولت خاتمی داشت. آنجا که گفت: در برخی از دولتها اصل استکبارستیزی در سیاست‌ خارجی را به اصل تنش‌زدایی تبدیل کرده‌اند که با بصیرت و رهبری مجتهد جامع‌الشرایط خنثی شده است. اما به دلیل آنکه آمریکا یک کشور استکباری است، اصل مدیریت در عرصه سیاست خارجی ما استکبار ستیزی است و بیگانه ستیزی نیست. 

وی همچنین در بخشی از سخنان خود گفت: نبود حاکم و ولی در راس امور باعث از بین رفتن حکومت خواهد شد، چرا که خاصیت قدرت و سیاست این است که دین را آب می‌کند و از بین می‌برد. در طول این نظام 33 ساله همه کسانی که در راس قدرت قرار گرفته‌اند به خاطر هوشیاری شما مردم و بصیرت در مدیریت و رهبری، انسانهای خوبی بوده‌اند اما طبیعی است که در اجرای سیاست​های مختلف کشور با مسایل دینی و حتی اصول آن اصطکاک هایی داشته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین