کد خبر: ۱۳۹۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۸

قالیباف: فضای ‌تهمت و دروغ در جامعه وجود دارد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمد باقر قالیباف در نهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه که روز گذشته با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، لاله افتخاری رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس و جمعی از قرآن پژوهان داخلی و خارجی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت دهه ولایت و تشکر از همه کسانی که در برگزاری این همایش تلاش کردند، گفت: ‌ این همایش از یک سو به دلیل اینکه موضوع آن قرآن و قرآن قانون الهی است، مهم است چرا که قرآن کتاب زندگانی در همه ابعاد مادی و معنوی است و هر کس در مسیر قرآن قرار گیرد عزت دنیوی و توفیق الهی می‌یابد و دنیا و آخرت خود را تضمین می‌کند و از سویی دیگر از آن جهت حائز اهمیت است که بانوان قرآن پژوه در این موضوع همت کرده‌اند.

وی افزود: حضور بانوان در این همایش بسیار حیاتی است، و حضور آن‌ها در این عرصه قطعا با حضور مردان متفاوت است چرا که هدف نهایی و غایی هر جامعه‌ای به ویژه در جامعه اسلامی ما برای همه مسئولان در همه سطوح جامعه و خانواده، تربیت انسان‌های صالح است و این اصل را مهم‌ترین ماموریت و رسالت خود می‌دانیم و از این رو حضور بانوان در عرصه قرآن پژوهی و اینکه در این مسیر حرکت کنند به دلیل جایگاهی که در تربیت جامعه دارند، بسیار حائز اهمیت است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تربیت انسان‌ها مهم‌ترین رسالت است، ‌تصریح کرد: بانوان در این موضوع منحصر به فرد هستند چرا که هم مادر و هم همسرند و تربیت و محور خانواده که اساس یک جامعه و حکومت است نزد بانوان است و اگر این فضا قرآنی و با زیستی مومنانه باشد بی‌نظیر خواهد بود.

قالیباف در ادامه خاطر نشان کرد: امروز ممکن است تفاخر به اسلام و یا ادعای مسلمانی زیاد باشد، ‌ اما آنچه مهم است اینکه چقدر معرفت و شناخت نسبت به قرآن داریم و این شناخت چقدر به عمل و رفتار ما منجر می‌شود و این در اختیار بانوان است که در این زمینه به درستی نقش ایفا کنند.

وی ‌در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نقش دفاع مقدس از نقش انقلاب مهم‌تر بود، افزود: ‌زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد هرچند بر اساس محور اسلام بود اما انقلاب با تکیه بر مباحث نظری پیروز شد ‌وعینیت فضای قرآنی و زیست مومنانه در دوران دفاع مقدس محقق شد.

شهردار تهران تصریح کرد: همیشه در ایام محرم و در هیات مذهبی به سرو سینه می‌زنیم و از خدا می‌خواهیم که همه چیز خود را در راه امام حسین(ع) فدا کنیم، ‌اما در دوران دفاع مقدس این حرف عینیت یافت و دیدیم مادرانی که چند فرزند خود را در این راه دادند و پدرانی که وقتی فرزندشان که فرمانده گردان بود و به شهادت رسید، ‌پیکر فرزند شهید و فرمانده خود را از خط خارج می‌کردند و خود در خط می‌ماندند و اشک نمی‌نریختند تا مبارزه کنند.

وی در ادامه گفت: ‌ هرچند شاید برخی بچه‌های آن دوران در ابتدای ورود به جبهه حزب اللهی نبودند و حتی نماز صبحشان قضا می‌شد، ‌ اما مهم آن بود که با هر گرایشی وقتی در محیطی که زیست مومنانه بر اساس معرفت و شناخت عمیق قرآنی و فرهنگ اهل بیت (ع) شکل گرفته بود، قرار می‌گرفتند کمتر از دو هفته تاثیر آن فضا را درتمام رفتارشان می‌دیدیم و نتیجه آن بود که زمانی که پایشان روی مین می‌رفت کوچک‌ترین ناله‌ای نمی‌کردند تا دشمن متوجه صدایشان نشود و مسیر ادامه پیدا کند و امروز وظیفه ما نیز آن است که تلاش کنیم این فضای قرآنی و زیست مومنانه را در جامعه گسترش دهیم.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: هرچند امروز بیش از هر چیز بر تربیت انسان‌های صالح تاکید داریم و باید اخلاق دین مدار مهم‌ترین موضوع و دغدغه جامعه اسلامی باشد، اما متاسفانه جامعه امروز ما این‌گونه نیست و در برخی عرصه‌ها کمتر به سنت‌های الهی توجه می‌شود و فضای غیبت، ‌تهمت و دروغ که خانمان‌سوز و خانمان‌برانداز است در جامعه ما وجود دارد.

وی افزود: ‌همه انقلاب و خون شهدای ما برای تحقق آن بوده است که دین مدار و اخلاق مدار در جامعه حرکت کنیم و اگر به این حوزه‌ها بی‌توجه باشیم و راه دیگری برویم عاقبت خوبی در پیش نداریم و خداوند هم این‌گونه وعده نداده است که به هر کسی یا گروهی که در این مسیر حرکت می‌کند خواه با هر نام و نشانی باشد، توفیق دهد. 

شهردار تهران همچنین نقش بانوان در جامعه را نقشی کلیدی و منحصر به فرد دانست و خاطر نشان کرد: روزی بزرگی به من گفت ‌در نظام اسلامی مدیران اجرایی در رابطه با دین مردم مسئول هستند و از این رو وظیفه من فقط رسیدگی به امور خدماتی شهر نیست، ما در شهرداری وظیفه و تکلیف خود می‌دانیم که در این راه و هر تشکلی که به ویژه با محوریت قرآن و جوهره دینی حرکت می‌کند با تمام توان همکاری کنیم تا شاهد تاثیرات مثبت آن در جامعه باشیم و تربیت انسان‌های صالح را داشته باشیم و از خدا می‌خواهیم که ما را در این راه یاری دهد و لحظه‌ای به حال خود وانگذارد.

بر اساس گزارش ایلنا، ‌در این مراسم، لاله افتخاری در سخنانی در مورد اهداف این همایش و حضور بانوان در این همایش بین‌المللی به بیان توضیحانی پرداخت.

همچنین دکتر علی لاریجانی نیز ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش و شهرداری تهران در این کار بزرگ قرآنی، ‌ سرلوحه قرار دادن فعالیت‌های قرآنی در اقدامات شهرداری را قابل قدردانی دانست.

بر این اساس در این همایش، ‌از چهره‌های شاخص قرآن پژوه داخلی و بین‌المللی قدردانی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین