کد خبر: ۷۷۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۵
قاضی مرتضوی خبر داد:

مرحله جدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی در تهران، از هفته آینده

دستگیر شدگان باند پالیزدار بیش از ‪ ۱۳‬نفر است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سعید مرتضوی دادستان عمومی ‌و انقلاب تهران روز شنبه از آغاز مرحله جدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی در تهران از هفته آینده خبر داد. 

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، وی در گفت و گو با خبرنگاران در تهران گفت: «از هفته آینده با انسجام همه نیروها ، مرحله جدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی در تهران به اجرا در می‌آید و با اجرای این طرح، امیدواریم حرکات اراذل و اوباش به صفر برسد». 

دادستان عمومی‌و انقلاب تهران گفت: «این حق مسلم شهروندان تهرانی است که شاهد به صفر رسیدن حرکات اراذل و قدرت نمایی آنها در جامعه باشند». 

مرتضوی با بیان اینکه همه تلاش خود را خواهیم کرد که مابقی اراذل و اوباش‌های تهران دستگیر شوند، گفت: «خوشبختانه در این طرح موفق بوده‌ایم». 

وی توضیح داد که پس از آغاز این طرح، تعداد زیادی از دستگیرشدگان پس از آزادی حرفه خود را تغییر داده‌اند و گزارش‌ها از بازگشت درصد بسیار اندکی از دستگیرشدگان به اعمال ننگین گذشته خود حکایت دارد. 

دادستان عمومی‌ و انقلاب تهران درباره برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و سوداگران مرگ در جامعه نیز گفت: «از هفته آینده شاهد اجرای طرح وسیعی در خصوص جمع آوری مواد فروشان خواهیم بود. این طرح، اقدام پیشگیرانه‌ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر است». 

مرتضوی تصریح کرد: «برای درمان این معضل، به همت همه دستگاه‌ها از جمله سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیاز داریم». 

وی با بیان اینکه ‪ ۱۸‬ناحیه دادسرا برای برخورد با اراذل و اوباش در نظر گرفته شده است، گفت: «در هر ناحیه دو قاضی ویژه شامل یک بازپرس و یک دادیار حضور خواهند داشت». 

دادستان عمومی‌و انقلاب تهران با بیان اینکه هفت شعبه ویژه نیز برای رسیدگی به جرایم مرتبط با مواد مخدر در نظر گرفته شده است، گفت: «افرادی که در ارتباط با جرایم مرتبط با مواد مخدر دستگیر می‌شوند به اردوگاهی منتقل می‌شوند که مواد مخدر به هیچ عنوان راهی به آن نخواهد داشت». 

مرتضوی تصریح کرد: «بسیاری از مواد فروشان، معتاد هستند، به همین دلیل قصد داریم با انتقال آنان به این اردوگاه، آنان را هم تنبیه کرده و هم بازپروری در مورد آنان انجام دهیم تا پس از سلامتی امکان بازگشت به جامعه به آنها فراهم شود». 

وی در زمینه مبارزه با جرایم مانند کیف قاپی، سرقت خودرو و باندهای مرتبط با آن گفت: «اداره آگاهی تهران، مسوول اجرای این طرح است و سه شعبه ویژه نیز در این زمینه تشکل شده است و پرونده‌های گروه‌های خطرناک و باندهای در ارتباط به مواد مخدر و اراذل و اوپاش به معاونت امنیت سپرده می‌شود». 

دادستان عمومی‌و انقلاب تهران با بیان اینکه مدت اجرای طرح دو ماه است، گفت: «پس از پایان طرح، اقدامات صورت گرفته، بررسی و آثار و نتایج آن استخراج می‌شود تا با توجه به آن، برای طرح‌های بعدی برنامه ریزی شود».

سعید مرتضوی دادستان عمومی‌و انقلاب تهران روز شنبه گفت: «تعداد دستگیر شدگان مرتبط با باند عباس پالیزدار بیش از ‪ ۱۳‬نفر است». 

وی در گفت و گو با خبرنگاران در تهران گفت: «در روند تحقیقات اولیه و در بازرسی از منزل پالیزدار متوجه شدیم که وی باندی تشکیل داده بود و با انحراف از جریان اولیه در پی اجرای جریان شومی ‌بوده است». 

دادستان عمومی‌و انقلاب تهران گفت: «همه اعضای این باند اعم از زیرمجموعه‌ها، افراد پشت پرده و کسانی که برنامه ریز بوده‌اند، دستگیر شده‌اند». 

مرتضوی افزود: «از این باند اسناد سری بدست آمده‌است که نشان می‌دهد باند پالیزدار یک توطئه سازماندهی شده را هدایت می‌کرد». 

وی با بیان اینکه روند تحقیقات از اعضای باند پالیزدار در مرحله مقدماتی است، گفت: «به دلیل آنکه تحقیقات از این باند در مراحل مقدماتی است، اطلاع رسانی بیشتر ممکن است به روند تحقیقات بازپرس پرونده لطمه وارد سازد». 

دادستان عمومی‌و انقلاب تهران گفت: «جزییات توطئه باند پالیزدار به زودی برای اطلاع افکار عمومی‌منتشر خواهد شد». 

مرتضوی افزود: «پالیزدار احکام متعددی از چند نماینده مجلس هفتم شورای اسلامی‌ که عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی ‌از قوه قضاییه بوده اند، داشت». 

وی گفت: «صدور این احکام برای پالیزدار سبب شد تا وی به اسناد محرمانه‌ای دست پیدا کند که برخی از این اسناد ارتباطی با موضوع تحقیق و تفحص از قوه قضاییه نداشته است». 

دادستان عمومی‌و انقلاب تهران گفت: «تخلفات پالیزدار محدود به مصاحبه‌ها و مطالب بیان شده توسط وی نبوده است، بلکه این تخلفات ابعاد دیگری دارد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین