کد خبر: ۵۶۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۱
با حمایت آمریکا تصویب می‌شود

قطعنامه شورای امنیت برای منکرین هولوکاست

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رویترز آمریکا‌یی‌‌ها امیدوارند این قطعنامه که توسط 39 کشور از جمله اروپایی‌‌ها، روسیه و چین مورد حمایت قرار گرفته در نشست روز جمعه مجمع عمومی سازمان ملل با حضور 192 کشور به تصویب برسد. 

در این قطعنامه از اعضاء سازمان ملل خواسته شده با هرگونه رد هولوکاست به عنوان حادثه‌ای تاریخی مخالفت کنند و بدون هیچ پیش‌شرط منکرین این حادثه را محکوم کنند. 

مقامات آمریکایی هدف این اقدام را محکوم کردن ایران که قطعنامه به برگزاری کنفرانس هولوکاست کرده عنوان کردند. اکثر سخنرانان در این کنفرانس حقیقت هولوکاست را زیر سوال بردند. 

رویترز افزود: از زمان روی کار‌آمدن محمود احمدی‌نژاد در اگوست 2005 وی هولوکاست را افسانه و اسرائیل را «غده سرطانی» در خاورمیانه نامیده است. 

بنا به درخواست کوفی عنان دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد، مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2005 اولین نشست خود در مورد هولوکاست را برگزار کرد. مجمع 27 ژانویه را روز بین‌المللی یادبود قربانیان هولوکاست قرار داده و قطعنامه آمریکا در مورد محکوم کردن منکرین هولوکاست نیز در همین زمان برای تصویب به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می‌شود. 

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز کمی پیش از تصدی این پست اظهارات رئیس جمهور ایران مبنی بر انکار هولوکاست و محو اسرائیل از نقشه دنیا را غیرقابل پذیرش خواند. 

وی گفت: انکار واقعیت‌های تاریخی بویژه در مورد موضوع مهمی مثل هولوکاست غیرقابل پذیرش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین