کد خبر: ۱۱۹۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸

قانون نظام وظیفه تغییر می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر‌کل بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی ‌کل ‌کشور گفت: عمده نارضایتی مردم از قانون نظام وظیفه است نه برخورد مسئولان، که این قانون در دست تجدیدنظر است. 

قاسم مزینانی مدیر‌کل نظارت و بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی ‌کل ‌کشور اظهار داشت: در تدوین بازرسی‌های برنامه‌ای سال 89، انجام بازرسی‌های سرزده از نیروی انتظامی مدنظر قرار گرفت و پس از صدور دستورالعمل رئیس سازمان بازرسی‌کل‌کشور در سال جاری، 8 مورد بازرسی سرزده به صورت فوق‌العاده در برنامه وزارت دفاع و نیروی انتظامی گنجانیده و در حال اجرا است که هدف آن بررسی نحوه خدمات رسانی دستگاه و جلب رضایت ارباب رجوع است.

مدیر‌کل نظارت و بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی کل کشور، به محدویت‌های ورود به برخی دستگاه‌های امنیتی اشاره کرد و افزود: طبق بند سوم اصل 156و اصل 174 قانون اساسی این اجازه به سازمان بازرسی‌ کل ‌کشور داده شده است و با توجه به وظایف ذاتی و حساسیت دستگاه‌های تحت نظارت، طبعا محدودیت‌هایی وجود دارد که با رایزنی‌هایی انجام گرفته امیدواریم رفع موانع شود.

مزینانی تصریح کرد: جهت رفع موانع، مبادرت به برگزاری جلسات متعددی با امرا، سرداران و مقامات امنیتی کشور نموده که تاثیرات خوب و مطلوبی را به همراه داشته است.

وی در خصوص برنامه‌های بازرسی گفت: اجرای 20 مورد بازرسی برنامه‌ای و رسیدگی به 80 پرونده و شرکت در 70 جلسه برگزاری مناقصات از جمله اقدامات این اداره ‌کل بوده است. ضمنا درسال جاری 11 مورد بازرسی فوق‌العاده انجام شد که 8 مورد آن سرزده بوده و اثربخشی‌های مطلوب داشته و موجب رضایتمندی مردم مخصوصا در امور ‌کلانتری‌ها شده است.

مدیر‌کل نظارت و بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی ‌کل ‌کشور در خصوص بازرسی از سازمان نظام وظیفه عمومی گفت: در سال جاری این مرکز به صورت فوق‌العاده (سرزده) مورد بازرسی قرار گرفت. وضعیت کلی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در حال بهبود است. مخصوصا با استفاده از سامانه دولت الکترونیک و تسریع در انجام امور مربوطه، بهبودی نسبی در جلب رضایت مردم حاصل شده است. همانطور که مطلع هستید عمده نارضایتی مردم از قانون نظام وظیفه است نه برخورد مسوولان، که این قانون در دست تجدیدنظر است.

مزینانی در پایان از‌ شهروندان خواست موارد تخلف یا سوء جریان در رابطه با نیروی انتظامی و دیگر مراکز نظامی و امنیتی را از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی کل کشور به آدرس http://shekayat.bazrasi.ir و یا تلفن 136 اعلام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین