کد خبر: ۷۱۴۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۷

تلاش آمریکا برای تحریم بانک مرکزی ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در آستانه نشست ویِژه اعضای گروه 1+5 برای بحث درباره پیش‌نویس قطعنامه سوم شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای کشورمان، گفته می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا درصدد است تا تحریم‌هایی را علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعمال نماید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه وال استریت‌ژورنال در شماره روز دوشنبه خود با انتشار مطلبی دلیل انجام احتمالی این اقدام خصمانه علیه بانک مرکزی کشورمان را «مظنون بودن این بانک به مساعدت سایر نهادهای مالی ایران در دور زدن تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده» عنوان کرده‌است.

در گزارش وال‌استریت‌ژورنال آمده‌است که شدت عمل وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران تا حد بسیار زیادی به میزان حمایت متحدین اروپایی و آسیایی این کشور از وضع محدودیت‌های جدید بستگی خواهد داشت. در عین‌حال هیچ اشاره‌ای به ماهیت این تحریم‌ها و چگونگی اعمال آنها نشده است.

در گزارش وال‌استریت‌ژورنال همچنین آمده که مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا تنها در شرایطی که بتوانند موافقت گسترده بین‌المللی را به دست آورند محدودیت‌های جدید را به کار خواهند بست. این مقامات مدعی هستند که موفقیت در انجام این کار می‌تواند ضربه شدیدی به تجارت خارجی ایران وارد آورد.
این گزارش در حالی منتشر شده که انتظار می‌رود علیرغم گزارش مثبت محمدالبرادعی از روند همکاری ایران با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پیش‌نویس قطعنامه سوم شورای امنیت علیه فعالیت‌های صلح‌آمیزهسته‌ای کشورمان ظرف روزهای آتی به رای گذاشته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین