کد خبر: ۱۷۰۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

برگزاری انتخابات آزاد می‌تواند بخش بزرگی از مشكلات كشور را حل كند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرويس سياسي: رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام شور و هيجان و شوق دانشجويان براي اصلاح معايب در كشور را نشانه زنده بودن اين قشر فرهيخته خواند و گفت: دانشجويان پاك‌ترين، صاف‌ترين و بي‌غرض‌ترين اذهان را دارند و مي‌توانند آينه‌وار واقعيات جامعه را منعكس كنند.

به گزارش آفتاب، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشكده فني دانشگاه تهران و برخي ديگر از دانشگاه‌هاي كشور، آزادگي و آزادمنشي دانشگاه و دانشجو را خصلت اساسي آنان خواند و با اشاره به نياز جامعه و مسوولان به نقدهاي اين قشر فرهيخته تصريح كرد: برخوردهاي تند و خارج از قانون و قاعده‌اي كه ممكن است در برخي دانشگاه‌ها با اساتيد و دانشجويان صورت گيرد با اعتقادات تشيّع و مكتب اسلام تطابق ندارد و موجب رنجش و بعضاً مهاجرت دانشجويان و فرهيختگان خواهد شد.

وي در اين زمينه به برخورد حضرت علي(ع) با يكي از خوارج در واقعه‌اي كه منجر به توهين و هتك شخصيت آن امام بزرگوار در جمع شد، اشاره كرد و گفت: اميرالمؤمنين علي(ع) به‌هيچ‌وجه اجازه ندادند در مقابل نقد گزنده و اهانت‌هاي آن فرد برخورد تندي با وي صورت گيرد و تنها پاسخ به سخنان وي را حد مجاز برخورد با او عنوان كردند و فرمودند: با مقابله به مثل يا عفو.

وي در پاسخ به پرسش‌هاي دانشجويان «بازگشت به تجربه مشترك نظام از قبل از پيروزي انقلاب تاكنون» را راه درست و اساسي حل معضلات و مشكلات كشور خواند و گفت: حضرت امام(ره) از ابتداي مبارزه عليه رژيم شاه با تأكيد بر اتحاد، همدلي و همراهي اقشار گوناگون مردم، مبارزه را به پيش بردند و پس از پيروزي، تأسيس و تثبيت نظام هم با همين معيار و اساس، انقلاب و كشور را هدايت و به پيش بردند و بعد از دفاع مقدس و مشكلات عظيم باقيمانده از جنگ با همان آموخته‌هاي‌مان در مكتب امام كشور را بازسازي كرديم و با توسعه زير بناها شكوفا نموديم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي گفت: شرايط كنوني كشور از لحاظ داخلي و خارجي قطعاً بدتر از دوران پايان دفاع مقدس كه بسياري از زيربناهاي اساسي كشور تخريب شده و كشور با كسري 50 درصدي بودجه مواجه بود، نيست و راه برون‌رفت از اين شرايط تنها در سايه تدبير، عقلانيت و همچنين استفاده از همه ظرفيت‌هاي انساني و مديريتي و منابع مالي كشور و به ويژه حفظ و تقويت وحدت و همدلي از يك سو و نيز پرهيز از روزمرگي، پايبندي به صداقت، اعتدال و دوري از افراط و تفريط و جنجال‌آفريني‌هاي كاذب از سوي ديگر است.

وي در پاسخ به پرسشي پيرامون انتخابات آينده رياست جمهوري با تأكيد مجدد بر مواضع چندي قبل خود گفت: برگزاري انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسي مي‌تواند بخش بزرگي از مشكلات كشور را حل و علاوه بر افزايش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجي كشور را در بسياري از زمينه‌ها خلع سلاح و مأيوس گرداند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
0
0
سلام
رقابت انتخابات بين محسن رضايي ناطق نوري هستش و پيروزي با گفتمان اقتصاديست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
پس از نظر شما هرکی بهتر گفتمان کنه و سخنرانی کنه همون رئیس جمهور میشه.بعد از اون دیگه هر کاری تمایل داشت در راس دولت میتونه انجام بده و مثل همیشه هیچ اعتراضی قبول نخواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
با حضور آقای خاتمی دیگه جایی برای رقابت نیست امیدوارم دولت صادق خاتمی بیاید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
رجعت به انقلاب و سازندگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
به نام خدا ، کارکنان محترم آفتاب ، با توجه به موضوعات مشترک این مقاله با بحث انتخابات ریاست جمهوری ، خواهشمند است ، یک بار دیگر ، این شرایط را چاپ نمایید .
لازم است ، که کسانی که میخواهند کاندیدا شوند ، با تفکر ، تعهد و مسئولیت و بدون باند و باند بازی و جناح گرایی ، پا به میدان گذاشته و به گفته امام خمینی با همدلی و همزبانی ، با تمامی مسئولین دولتهای قبلی و تمامی مردم و دست اندرکاران ، جهت این شغل بسیار مشکل ، کوشش نمایند .
خیلی از آقایان ، ممکن است که حسن نیت داشته و از هورا کشیدن مردم و میز و مقام خوششان بیاید ، ولی اگر بدون لیاقت و جنبه و هدف ، پا به میدان بگذارند ، هم مدیون میلیونها نفر از مردم هستند و هم ، بیشتر گناهان مردم ، که ازفقر ، سر می زند ، گردنشان می افتد و هم اینکه پیش پروردگارمان روسیاه میشوند. تعداد کمی از مسئولیتهای یک ریاست جمهور ، به شرح زیراست ، لطفا" آقایان احساساتی نشوند و با دقت مطالعه نمایند ، که آیا توان دارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایمان ذاتی به پروردگار جهان ،
تشکیل شوراها و نطر گرفتن از تمامی متخصصین و دولتهای قبلی در هر تصمیم گیری و در هرزمینه ای .
گوش شنوا برای شنیدن پیشنهادات و انتقادات سازنده و عملی کردن آنها
اولویت به اهداف اولیه انقلاب ، خودکفایی و احیای شغل مقدس کشاورزی ( که آبروی هر مملکت پیشرفته و مستقلی است ) ، دامپروری ، صنعت و تولیدات داخی ، که توصیه مقام محترم رهبری هم است ، که با تولید کار برای مردم ، جلوگیری از مهاجرتهای بی برنامه به تهران و شهرهای بزرگ هم می باشد و ضمنا" از فقر ، بیکاری ، تکدی گری ، فساد، قاچاق مواد مخدر و مصرف آن ، گرانی ها و بسیاری از مشکلات دیگر جلوگیری می کند ، ضمنا" آبروی هر جامعه پیشرفته ای می باشد و جلوگیری از منکرات بسیاری ، که در جامعه فعلی وجود دارد .
تشویق و زنده کردن علاقه مردم به زادگاهها و شهرهای خود و رقابتی کردن در تمامی امور و پیشرفت در همان شهرهای خود و نه در تهران فریبنده و سراب .
تخصص در همه امور ،
جنبه در مقابل زنده باد زنده باد گفتن های مردم ، ( چون مردم خیلی احساسی داریم) .
فعالیت شبانه روزی و بازرسی های سرزده و بدون اطلاع به همه جا ،
تهران را از حالت مرکزیت درآورده و رسیدگی خیلی بیشتر به روستاهای کوچک و شهرهای کوچک
از انتقال دانشجویان و سربازان ، به خارج از شهر خود جلوگیری کرده و ضوابط بومی بودن را اجرا کنند ، که جوانان ما به علت
غربت و دوری از خانواده به افسردگی ، اعتیاد ، همجنس گرائی و فساد کشیده نشوند .
رسیدگی صددردصد به قاجاق مواد مخدر و عدم مصرف آن توسط جوانان
عدالت و هماهنگی در حقوق مردم و مسئولین و اینکه ، عدالت را اول از خود و اطرافیان خود ، شروع کنند و جلوی هرگونه سوء استفاده از بیت المال گرفته شود .
آزادی مشروط احزاب ، و داشتن رادیو و تلویزیون و مطبوعات
همراه با خبررسانی ، با آزادی توام با صداقت و شفافیت ،
که تنها در این صورت است که دیگر شاهد اختلاس ها ،
ضایع شدن حق مردم ( حق الناس ) ، زیرمیزی ها گرفتن ها و
بی عدالتی ها نمی شویم .
در قرآن بزرگ ، ایمان به خداوند و انجام کارهای خیر
( عملوالصالحات ) ،از بزرگترین اهداف انسان برای رضایت ، خالق هستی بخش می باشد .
ضمنا" یک نفر مسئول ، به عنوان یک الگو ، باید ساده زیستی
خوب بودن و عدالت پیشگی را ، اول از خود و اطرافیانش ،
شروع کند تا از ریشه کارها اصلاح شوند .
خواهشمند است آقایان کاندیدا ، خوب فکر کنند ، چون این ها گوشه ای از وظایف میباشند و فعالیتهای مسئولین باید شبانه روزی و در پی رضایت خداوند که رضایت خلقش در رضایت اوست ، انجام گیرد . انشاءالله .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
شناسنامه حیات و زندگی هر ملتی قانون اساسی آن است. و ملت ما هم بعد از سالها رنج و محنت به قانون اساسی رسید که تمام حقوق آنها در آن درج شده و مجریان تنها مسئول اجرای مفاد آنند و نه مالک پستهای محوله ای کاش این مفهوم که همه دنیا به آن معترفند برای مدیران ما نیز قابل فهم و درک باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
ما هشت سال رنگ آسایش و آرامش را دیدیم آنهم زمان خاتمی بود هشت سال بعدیش استرس اضطراب .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
0
0
خدا خیرت دهد کدام آرامش در طول 8 سال آقای خاتمی ؟باور کنید در ساختن خانه ام در تهیه آجر ،سیمان ،آهن آلات و.....
آنقدر دچار مشکل شدم نگو ونپرس !!فقط یک مورد را به عرض تان برسانم .صبح ها برای گرفتن سیمان بعداز نماز صبح دست زن وبچه را گرفته وبه صف سیمان می رفتم فکر می کنید چه اتفاقی می افتاد ؟بعضی وقت ها فقط یک پاکت 50 کیلویی وگاهی هیچی!!!!!افزایش قیمت ها را در آن دوران به راحتی فراموش کردید ؟شمارا به خدا منصفانه بنویسید .
نمی گویم در این دولت مشکلی نیست .ولی عاقلانه فکر کنیم وهوشمندانه نظر بدهیم .این مملکت وطن همه ماست .فراموش نکنید دشمن بیکار ننشسته است!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
0
0
همه ی مردم میگن ما باید پیشترفت کنیم ، ما باید بهترین ها رو داشته باشیم ولی همه باید بدونن هیچ کشوری به راحتی به همه چیز نرسیده .....
اگه امروز این چیز و اون چیز گرون شده ما باید رو پای خودمون وایسیم نه اینکه مثل زالو همه چیزمون رو از این کشور و اون کشور بگیریم
همه یادشون باشه این هشت سال اگه سخت گذشت ولی پیشترفت هامون هم کم نبود .....
ما ایرانی ها هیچ وقت تاریخ آرامش نداشتیم
ولی هنوز هم اینجا ایرانه .....
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
0
0
قالی باف می تواند مشکلات را حل کند و بهترین انتخاب خواهد بود ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
0
0
اگراقاي هاشمي رفسنجاني ، آن سردار سازندگي ، كه در زمان جنگ ايران و عراق نگذاشت تورم حتي يك درصد افزايش يابد مي تواند ايران را در اين شرايط با تدبير و عقلانيت ، استفاده از همه ظرفيت هاي انساني خود و با همدلي و وحدت ايران را از اين بحران نجات دهد . درصورتي كه ايشان اقدام به كانديدا در رياست جمهوريشركت كند و به رياست جمهوري انتخاب شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
باید دولت سازندگی بیاد رو کار تا مشکلات حل بشه نه این دولت ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
0
اگرآقاي هاشمي بياد مشكلات اقتصادي كة همة هم وغم مردم هست حل خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
0
0
شخصا آقای هاشمی را به عنوان مردی عاقل و فرهیخته قبول دارم، ای کاش دشمنان ایشان دوراندیش باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
0
0
هاشمي رفسنجاني خدمت بزرگي براي ايران كرده ايشان مورد قبول اينجانب ميباشداگر دوباره كانديدا براي رياست جمهوري شود من راي ميدهم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین