کد خبر: ۱۳۲۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
در واکنش به وقایع اخیر در انگلیس

احمدی‌نژاد: رفتارهای وحشیانه با مردم مطلقاً قابل قبول نیست، دولتمردان صدای مردم خود را بشنوند

مردم به سومالی کمک کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در رابطه با وقایع اخیر کشور انگلیس گفت: به اعتقاد ما ریشه مشکلات امروز دنیا به نحوه مدیریت آن باز می‌گردد و ملت‌ها دخالتی در مسایل نداشته و نوعاً طرفدار صلح و عدالت و کرامت هستند.

وی ادامه داد: علت اصلی ظلم‌ها و گسست‌ها مدیریت حاکم بر سده اخیر است که بدترین نوع مدیریت جهانی در طول تاریخ بوده است و به یک تعبیر حتی بدتر از دوره برده‌داری به شمار می‌رود. 

وی با اشاره به افزایش بی‌حد و اندازه فاصله طبقاتی در جهان گفت: بخش زیادی از مردم جهان امروز زیر خط فقر مطلق قرار گرفته و در آستانه مرگ هستند و بی‌تردید این حاصل مدیریتی است که در صد سال یا سیصد سال اخیر بر جهان حاکم شده و همه ملت‌ها را قربانی سرمایه‌داران کرده است.

وی گفت: مردم معترض به سیاست‌های غلط در خیابان‌های لندن به شدت کتک می‌خورند ولی سئوال اینجاست که این کشورها که مدعی الگوی حقوق بشر بودند حال چطور مردم خود را با این‌گونه برخوردها مورد تهاجم قرار داده‌اند.

احمدی‌نژاد افزود: من به دولتمردان انگلیس توصیه می‌کنم که متوجه باشند دوران استعمار به پایان رسیده و باید حرف ملت‌های خود را بشنوند.

وی افزود: سیاست‌مداران اروپایی و آمریکایی باید به مردم خود توجه کنند، همان مردمی که همه‌‌چیز خود را تحت فشارهای سنگین اقتصادی از دست داده‌اند و البته هیچ نقشی در به وجود آمدن بحران اقتصادی در آمریکا و اروپا نداشتند. 

احمدی‌نژاد کسری به وجود آمده در بودجه و اقتصاد آمریکا و اروپا را ناشی از انباشت سرمایه از سوی عده‌ای سیاست‌مدار دانست و گفت: به جای این که سیاست‌مداران آمریکایی و اروپایی برای تامین کسری بودجه خود به مردم فشار آورند به سرمایه‌های انباشته خود مراجعه کنند و درصدد انتقال فشار کسری بودجه به مردم خود نباشند.

وی با اشاره به سخنان برخی سیاست‌مداران انگلیسی که مردم معترض را اوباش و قاچاقچی خطاب کرده بودند، گفت: مگر در یک کشور مثل انگلیس چقدر اوباش و قاچاقچی وجود دارد و اگر واقعاً ین همه معترض قاچاقچی و اوباش هستند باید سازمان ملل به دور انگلیس دیواری بکشد تا دنیا از آسیب این تعداد قاچاقچی و اوباش در امان بماند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: حتی اگر پشت صحنه این دولت‌ها نیز سناریوهایی درست می‌شود تا مهاجرت به این کشورها را با این روش کنترل کنند باز هم اقدامی زشت به شمار می‌رود.

وی همچنین به دولتمردان انگلیسی توصیه کرد که به جای دخالت در افغانستان و عراق و لیبی مقداری هم به مردم کشور خود توجه کنند. 

احمدی‌نژاد همچنین خطاب به دولتمردان اروپایی و آمریکایی گفت: مقداری از پو‌ل‌های انباشته خود را به مردم و توده‌ها باز گردانید، زیرا امروز همه انسان‌ها در دنیا بیدار شده و دوره اینکه چند نفر در لندن بنشینند و دستور لشکرکشی به دیگر کشورها را صادر کنند گذشته است. امروز دیگر دوره دخالت در امور کشورهای دیگر به پایان رسیده است.

وی با اشاره به برخورد پلیس کشور انگلیس با معترضان در لندن اعلام کرد: این‌گونه رفتارهای وحشیانه با مردم مطلقاً قابل قبول نیست و باید امروز دولتمردان این کشورها صدای مردم خود را بشنوند و اجازه دخالت مردم را در امور اصلی جامعه بدهند.

احمدی‌نژاد همچنین تصریح کرد:‌ من نگران انفجار اجتماعی در غرب هستم. انفجاری که دیگر کسی نتواند آن را کنترل کند زیرا مردم اروپا تا به امروز سختی‌های بسیاری را متحمل شده‌اند و دیگر حاضر نیستند زیان‌هایی که دولتمردان آنها به وجود آورده‌اند متقبل شوند.

وی با انتقاد از سکوت سازمان ملل در خصوص وقایع اخیر در انگلیس گفت: امروز سازمان ملل باید نشان دهد که می‌تواند در مدیریت جهان نقش‌آفرینی کند. 

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ شورای امنیت بیاید و نشان دهد که می‌تواند یک عضو دایم خود را به خاطر رفتارهای وحشیانه پلیس با مردم محکوم می‌کند و اگر نتوانست به تبع نمی‌تواند در مدیریت جهان نقشی را ایفا کند.

وی در ادامه و در پاسخ به سئوالی در خصوص وقایع سومالی گفت: این امر نیز از نمادهای همین مدیریت ناکارآمد بوده و اگر امروز تصمیم گرفته شود هزاران بمب بر سر مردم سومالی بریزند به سرعت عملیاتی می‌شود ولی اگر قرار باشد مقداری غذا برای این مردم ارسال شود باید منتظر اتفاق خاصی بود.

احمدی‌نژاد همچنین اعلام کرد ایران آماده مشارکت در کمک‌رسانی به مردم سومالی است و از مردم خواست در این مسیر یاری‌رسان مردم سومالی باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین