کد خبر: ۸۷۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۷

بذر پاش مدیرعامل شستا می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مهرداد بذرپاش به‌زودی به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) منصوب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، بذرپاش که در حال حاضر مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا را به عهده دارد، طی روزهای آینده به‌عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) منصوب خواهد شد و در چند روز اخیر رایزنی‌هایی با برخی نمایندگان مجلس به‌منظور زمینه‌سازی اجرای این تصمیم انجام شده است.

شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌ اجتماعی) که یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور است  در اجرای تبصره 50 قانون بودجه سال 1357 کل کشور به منظور سرمایه‌گذاری و مشارکت از محل ذخایر سازمان تامین اجتماعی و تحصیل سود به نحوی که با توجه به نرخ تورم، حداقل ارزش واقعی ذخایر سازمان حفظ گردد و همچنین تسهیل در تصمیم گیری و ایجاد منابع مالی جدید در قالب بازده سرمایه‌گذاری در جهت تامین امکانات مورد نیاز برای ایفای مسئولیتها، تعهدات بیمه‌ای و حقوق بازنشستگان مشمول سازمان تامین اجتماعی در تاریخ 6/1/1365 تاسیس شد. 

این شرکت به‌منظور صیانت از منابع بیمه شدگان و سرمایه‌گذاری ذخایر سازمان تامین اجتماعی با سرمایه 200 میلیارد تومانی تاسیس شده است.

مدیرعامل فعلی شستا «محمد‌علی یزدانجو» است که دوم مردادماه سال 85 در حالی کار خود را به عنوان عضو هیات مدیره و مدیر عامل شستا به‌جای «عزیز بیگی» آغاز کرد که این شرکت در کمتر از یک سال شاهد تغییرات پیاپی در سمت مدیرعامل خود بود.
 
در حال حاضر در میان اعضای هیات مدیره شستا اسامی چون علی یوسف پور، محمد علی یزدانجو، حسین قدیم ،سید عبدالحسین ثابت دیده می‌شود.

پیش از این نیز، دولت با تغییر مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی و انتصاب «علی ذبیحی» که از فعالان ستاد انتخاباتی رایحه خوش خدمت به حساب می‌آید به این سمت، عزم خود را برای اجرای برنامه‌هایش در آن سازمان آشکار ساخته بود که احتمالاً با رفتن بذرپاش به تامین اجتماعی این موضوع صورت علنی‌تر پیدا کند. 

مهرداد بذرپاش از سال 84 به‌نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا بوده و در سال 86 هم به مدیرعاملی سایپا منصوب شد.

از علی ملک مدیرعامل فعلی «سایپا دیزل» و مسیح تفرشی مدیرعامل شرکت «پارس خودرو» به عنوان گزینه‌های احتمالی حایگزینی بذرپاش در سایپا نام برده می‌شوذ. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین