کد خبر: ۷۴۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۵
رییس کل دادگستری استان کرمان:

اعدام متهمان پرونده قتل های محفلی کرمان منتفی است

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: رییس کل دادگستری استان کرمان در مورد پرونده‌ی موسوم به «قتل‌های محفلی» که حدود پنج سال از انجام آن می‌گذرد گفت: «این پرونده ابعاد تبلیغاتی زیادی خصوصا در رسانه‌های خارجی پیدا کرد». 

به گزارش خبرنگار آفتاب از کرمان دکتر تویسرکانی افزود: «تمامی اولیاء دم (خانواده پنج نفر مقتول) رضایت دادند و این رضایت باعث شد جهت پرونده تغییر کرده و تعدادی از متهمان با ضمانت آزاد شوند اما این به معنی مجازات نرسیدن آن‌ها نیست». 

او هم‌چنین گفت: «در حواشی پرونده اختلاف نظرهایی میان محاکم قضایی رسیدگی کننده در استان کرمان و دیوان عالی کشور پیش آمد که در محاکم استان تشدید مجازات و احکام سنگین‌تر و در دیوان عالی کشور مجازات حفیف‌تر مدنظر است و مراحل رسیدگی به این پرونده ادامه دارد». البته وی تصریح کرد: «اعدام متهمان این پرونده منتفی شده است».
 
 تویسرکانی در مورد پرونده موسوم به «جابه‌جایی نوزاد» در کرمان نیز گفت: «علت حساسیت رسانه‌ها به این موضوع جوسازی فردی است که شاکی پرونده محسوب می‌شود. و ادعا کرده است که فرزند من را پس از تولد در بیمارستان با کودک دیگری که بیماری قلبی داشته است عوض کرده‌اند و علت تاخیر در به سرانجام رسیدن پرونده تاخیر در انجام آزمایشات بوده است». وی اضافه کرد: «غیر از این فرد هیچ‌کس مورد مشابهی را مطرح نکرده است». 

رییس كل دادگستری كرمان در ادامه گفت: «طی پارسال ‪ ۱۵۵‬هزار و ‪ ۴۰۶‬پرونده به این دادگستری وارد شد كه نسبت به سال ماقبل ‪ ۱۰‬درصد كاهش یافت». 

تویسركانی افزود: «با تلاش كاركنان دستگاه قضایی استان كرمان پرونده‌های مورد رسیدگی قرار نگرفته سال ‪ ۸۶‬نسبت به سال ‪ ۸۵‬ به میزان ‪ ۲۳‬درصد كاهش داشته است.وی فعالیت شورای حل اختلاف را نیز در این استان مثبت ارزیابی و بیان كرد سال گذشته ‪ ۱۴۳‬هزار و ‪ ۳۷۶‬پرونده به این شورا ارسال شد كه در مجموع با رسیدگی پرونده‌های سال ‪ ۸۵‬به ‪ ۱۴۶‬هزار و ‪ ۶۴۲‬پرونده رسیدگی شده است. او افزود: تعداد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف در سال ‪ ۸۶‬نسبت به سال قبل از آن ‪ ۳۵‬درصد افزایش داشته است». 

وی گفت: «تعداد پرونده‌های مختومه در دادگستری استان كرمان هم طی سال گذشته نسبت به سال ‪ ۸۵‬به میزان ‪ ۳۱‬درصد افزایش نشان می‌دهد». 

رییس كل دادگستری كرمان افزود: «‪ ۱۶‬دادگستری و هشت دادگاه عمومی بخش در این استان فعالند و به‌خاطر كمبود نیروی انسانی تاكنون دو حوزه‌ی قضایی مصوب شده در سال‌های گذشته هنوز راه‌اندازی نشده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۲
1
17
بخدا قضاوت قضات دردادگستري كرمان وحشتناك است قاضي بجاي قضاوت يكدفعه جانب يكطرف را ميگيرد وبه طرف ديگر مي پيچد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
13
واقعاکه نمیدونم چی بگم.........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین