کد خبر: ۸۴۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۲

FBI، خواستار همکاری ایران در یافتن مامور گمشده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  پلیس فدرال آمریکا FBI اعلام کرد از تلاش ایران در همکاری برای یافتن «رابرت لوینسون» مامورسابق FBI که در مارس 2007 در جزیره کیش ناپدید شد استقبال می‌کند. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «جوزف پرسچینی» معاون رئیس سازمان در واشنگتن گفت: «از تلاش دولت ایران در همکاری با FBI در جهت یافتن آقای لوینسون و باز گرداندن وی به خانواده‌اش دلگرم شدیم ما بلافاصله به این پیشنهاد پاسخ دادیم».
 
او در ادامه افزود: «ما به طور نزدیک با وزارت خارجه همکاری می‌کنیم تا با دولت ایران ارتباط برقرار کنیم  و هر روز اخبار تلاشهای خود را به خانواده لوینسون اطلاع می‌دهیم».

«رابرت وود» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مقابل اظهار داشت: «هیچ اطلاعاتی از سوی ایران به ما ارائه نشده است. مدت زیادی است که خواستار کمک ایران در ارائه اطلاعاتی مربوط به آقای لوینسون هستیم» . 

«رابرت وود» در ادامه افزود:«بار دیگر از ایران می‌خواهیم هر اطلاعاتی در این زمینه دارد ارائه دهد تا بتوانیم این فرد را به خانواده‌اش بازگردانیم». «هیلاری کلینتون» وزیر امورخارجه آمریکا نیز در گذشته بر این موضوع تاکید کرده، از ایران خواست تا در آزادی لوینسون کمک کنند. «این یک فرصت فوق‌العاده برای دولت ایران است تا عملکرد تازه ای از خود به نمایش بگذارند».

«بیل نلسون» سناتور ایالت فلواریدا با همکاری دیگر نمایندگان سه شنبه در کنگره پیش نویس قطعنامه ای را به مجالس نمایندگان و سنای آمریکا تسلیم کرد که از دولت ایران می‌خواهد نتیجه تحقیقاتش درباره پرونده رابرت لوینسون را در اختیار پلیس فدرال آمریکا قرار دهد. 

نلسون به نیوزویک گفت: «معتقدم لوینسون زنده است و توسط ایران دستگیر شده است». مجله نیوزویک مدعی شد« عده‌ای از مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند تهران در مقابل آزادی دیپلماتهای خود در عراق لویسنون را آزاد خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین