کد خبر: ۱۲۲۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷

ممنوعیت انتخاب موضوع رساله درباره‌ی ایران، برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، از ممنوعیت انتخاب موضوع رساله “در ارتباط با ایران” برای دانشجویان خارج از کشور خبر داد و گفت: این ممنوعیت شامل تمام دانشجویان می‌شود. 

محمدحسین مجلس آرا امروز سه شنبه در نشست خبری معاونت دانشجویی وزارت علوم، افزود: ممنوعیت انتخاب موضوع رساله در ارتباط با ایران هم شامل دانشجویانی که با هزینه شخصی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند و هم شامل دانشجویان بورسیه دولتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است تنها به برخی از دانشجویانی که بورسیه وزارت علوم هستند، طرح‌های دولتی جهت تعالی کشور برای رساله به آنها از سوی خود وزارت علوم ارائه شود.

مجلس آرا با اشاره به اصلاح ضوابط ارزشیابی دانشگاه‌های سه کشور هندوستان، مالزی و بلاروس گفت: بر اساس مصوبات شورای ارزشیابی دانش آموختگان وزارت علوم تحصیلات نیمه حضوری در مقطع دکتری برای دانشجویان ایرانی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند از ژانویه ۲۰۱۱ لغو شد.

وی درباره اعتبارسنجی دانشگاه‌های خارجی اظهار داشت: اعتبار ۹۰ دانشگاه خارجی در یکسال گذشته سنجش شد و مدارک ۷۰۰ دانشجوی دکتری تخصصی (Ph.D) جهت ارزشیابی به وزارت علوم ارائه شد که بخشی از آنها ارزیابی و برخی دیگر نیز در حال ارزیابی هستند.

مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم اضافه کرد: دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند در حال بازگشت هستند و این موضوع با ارزشیابی مدارک قابل سنجش است.

در همین رابطه محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزارت علوم درباره دلیل ممنوع شدن انتخاب موضوع رساله در ارتباط با ایران برای دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور، گفت: با توجه به اینکه اطلاعات یک رساله مربوط به داخل است، بنابراین هیچ خروجی برای دو کشور در این زمینه وجود ندارد، همچنین ممکن است برخی موضوعاتی که توسط دانشجویان ارائه می‌شود تکراری باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین