کد خبر: ۹۶۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۶
در پی انتقاد رئیس جمهوری از مجلس در مورد هدفمند کردن یارانه ها

نمایندگان مجلس محمود احمدی نژاد را به مناظره فراخواندند

صدا و سیما به ما وقت بدهد تا از آنچه مصلحت ملی و سود مردم می‌دانیم دفاع کنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان مجلس دکتر محمود احمدی‌نژاد را به مناظره زنده تلویزیونی فراخواندند

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

ملت شریف ایران، شب گذشته جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد در برنامه زنده تلویزیونی پیرامون هدفمند کردن یارانه‌ها و مصوبه مجلس در این‌باره سخنانی ابراز داشت. بخشی از این مواضع روز پنج‌شنبه نیز در دیدار با خبرنگاران بیان شده بود. ضمن این مصاحبه حملاتی به مجلس صورت گرفت که طبیعی است هیأت رئیسه محترم مجلس از شأن قوه مقننه دفاع می‌کند. در این حملات روی سخن بیشتر با ما امضاء کنندگان این بیانیه، نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس بود. در این‌باره توجه شما مردم فداکار و هوشیار را به نکات ذیل جلب می‌نمائیم:

1- شأن و جایگاه منصب خطیر ریاست جمهوری به ما اجازه نمی‌دهد که در این مرحله بخواهیم پاسخ استهزائات و درشت‌گویی‌های آقای دکتر احمدی‌نژاد را بدهیم و در اوان نوروز خلق مردم را مکدر نمائیم.

2- علت حملات یک‌طرفه آقای احمدی‌نژاد به ما بر شما مردم پوشیده نیست. ما در طول دو سال گذشته همواره تلاش برای قانونی کردن هدفمندسازی بوده‌ایم. البته به شکلی که منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، به‌ویژه مستضعفان تأمین شود و کار به طریق قابل دفاع علمی با نگاه واقع‌بینانه از قدرت اجرایی صورت گیرد. در این مسیر ماجراهای گفتنی بسیار داریم که به بعد موکول می‌کنیم. طبیعی است که به اقتضای اینکه کتمان علم در تأمین مصالح ملی را حرام می‌دانیم وقتی با تصمیم و اصرار بی‌سابقه دولت در افزایش شوک‌آور قیمت‌ها برای کسب درآمد جهت بازتوزیع‌هایی مواجه شدیم، هر سه نفرمان در جلسه غیر رسمی مورخ 18/12/88 صریح و مستدل مخالفت کردیم و مجلس محترم پس از استماع سخنان رئیس جمهور محترم و مدافعانش که بیش از دو برابر وقت صحبت یافتند درخواست آقای احمدی نژاد را عملی و علمی نیافت و بر رأی قبلی خویش تأکید کرد.

3- قانون اساسی رئیس جمهور را مجری قانون مصوب مجلس دانسته (اصل پنجاه و هشتم) و تمام مصوبات دولت را وقتی مشروع می‌داند که با قوانین و مقررات عمومی کشور مغایر نباشد و تشخیص این امر را نیز بر عهده رئیس مجلس گذارده است (اصل هشتادو پنجم). 

رئیس جمهور که به قانون اساسی سوگند خورده است (اصل یکصد و‌ بیست و یکم ) چگونه به خود اجازه می‌دهد بگوید من قانون مصوب مجلس را اجرا نمی ‌کنم، و تهمت و توهین به قوه‌ای روا دارد که متشکل از نمایندگان مردم است و بگوید «با بحث منطقی و علمی نتوانستیم به دوستانمان بباورانیم که 20 هزار میلیارد تومان قطعاً به ضرر مردم است» آیا این تبعیت از قانون اساسی است؟ همان چیزی که در اصل یکصدو بیست و یکم به اجرای آن سوگند خورده است.

4- بدیهی است رئیس قوه مجریه حق سرپیچی از قانون مصوب مجلس را ندارد. مجلسی که به فرموده امام رضوان ا.... تعالی علیه در رأس امور است. البته طبق اصل پنجاه و نهم درخواست ایشان برای همه‌پرسی یا رفراندوم باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد،‌ یعنی 194 رأی مثبت ‌می‌خواهد. و طبق بند 3 اصل یکصدو دهم، فرمان همه پرسی را پس از تصویب مجلس، مقام معظم رهبری باید صادر فرماید. ما به سهم خود پس از طی این مراحل قانونی، از همه پرسی استقبال می‌کنیم. برآورد ما از نظر مردم این است که انتظار آقای احمدی‌نژاد تأمین نخواهد شد و آنگاه معلوم خواهد گشت رأی بالای مردم در انتخابات افتخار آفرین 22 خرداد 88 به ایشان نه به خاطر طرفداری مردم از تدابیر اقتصادی آقای احمدی‌نژاد بلکه با ملاحظه مجموعه شرایط کشور بود. شاید به برکت همه‌پرسی، روش و تیم اقتصادی رئیس جمهور اصلاح شود.

5- صدا و سیما که طبق وظیفه خویش وقت مستوفی در اختیار آقای دکتر احمدی‌نژاد رئیس قوه مجریه می‌گذارد و ایشان بی‌محابا به قوای دیگر و اعضای آن انتقاد می‌کند، طبیعی است که طبق همان وظیفه و وظیفه‌ای که امام رحمه‌ا.... علیه و رهبری عزیز معین فرموده‌اند باید وقت مشابهی در اختیار ما بگذارد که از آنچه مصلحت ملی و سود مردم می‌دانیم دفاع کنیم بدون آنکه به طعنه زنی و گزاف گویی مبتلا شویم. وقتی دلیل و برهان موجود است نیازی به درشتگویی نیست. علاوه‌ بر آنکه حفظ وحدت ملی را در عین اختلاف نظر ضروری می‌دانیم.

6- برای روشن شدن بیشتر مردم و پرهیز از یکطرفه‌گویی هر یک از ما حاضریم در مناظره‌ای زنده با آقای دکتر احمدی نژاد از منافع ملی و مصلحت مردم و اقتصاد کشور دفاع کنیم. البته خوب است ایشان که اقتصاد دان نیستند این کار را به اهلش بسپارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۲
0
0
آقاي احمدي نژاد وقتي شش روز به نامه ي رهبر معظم در مورد مشايي آن هم با اكراه جواب مي دهند براي ما ثابت شد كه ايشان نپخته هستند مردم هم به بني صدر راي دادند اما ديديم چه شد آقاي احمدي نژاد بايد شان مجلس راحفظ كنند حضور مردم در 22 بهمن وراي 40 ميليوني براي جواب رد بر دشمنان اسلام وانقلاب بود كه رهبر معظم را خوشحال كرد كسي كه خود اقتصاد دان نيست نبايد به كساني كه اقتصاد دان هستند توهين كند آقاي احمدي نژاد مي خواهد با سرعت 200 كيلو متر در ساعت حركت كنند اما ما مي گوييم خطر ناك است بهتر است با سرعت 70 كليو متر حركت كرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین