کد خبر: ۱۳۴۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۶

مشاور سابق احمدی‌نژاد: مشایی گفت در حالت معنوی یقین کردم خواست امام زمان، آوردن اسم افراد در مناظره‌هاست

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: ماجرای مناظره‌ی جنجالی محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی همچنان خبرساز است و هر چه می‌گذرد، زوایای پنهان آن آشکارتر می‌شود. احمدی‌نژاد در آن مناظره، از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ناطق‌نوری، فرزندان این افراد و همچنین سیاستمدارانی چون صفایی‌فراهانی نام برد و حتی تصویر مدرک همسر میرحسین موسوی را نشان داد و هیجانات را به اوج رساند "من می‌تونم در مورد یک خانومی با شما صحبت کنم؟ بگم؟ ..... بگم؟..." 

آن مناظره و درگیری‌های لفظی، آغازی شد بر درگیری‌ها و جنجال‌ها. به طوری‌که علی مطهری نماینده مجلس تهران، به صراحت حوادث پس از انتخابات را ناشی از "اتهامات محمود احمدی‌نژاد به رقبایش" دانست که سرآغازی شد بر "بی‌اخلاقی‌ها" و "تنش‌های فزاینده".

رهبری اما در نخستین نماز جمعه‌ی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 1388، به شدت از اتهامات بیان شده در مناظره‌ی مذکور انتقاد کردند و آوردن اسامی افراد در برنامه زنده تلویزیونی و تهمت زدن به آنان را اقدامی ناشایست عنوان کردند. 

اما امروز، یکی از زوایای پنهان مناظره‌‌ی مذکور آشکار شد. یکی از مشاوران سابق محمود احمدی‌نژاد که مدتی است به دلیل مخالفت با جریان انحرافی از سمتش برکنار شده است، در گفت‌‌وگویی با اشاره به مناظره‌ی انتخاباتی احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی گفته است: مثال مقام معظم رهبری راجع به اینکه آقای احمدی‌نژاد در مناظره اسم شخصی را نیاورد تأکید داشته‌اند، اما احمدی‌نژاد اسم آورد.

سقای بی‌ریا مشاور سابق امور روحانیت رییس‌جمهوری در ادامه اظهار داشته است: احمدی‌نژاد گفته که " تنها کسی که به من گفت اسم افراد را بیاورم مشایی بود". 

وی می‌افزاید: مشایی نیز گفته است که من در حالت معنوی که قرار گرفتم یقین کردم که امام زمان می‌خواهد که احمدی‌نژاد اسم افراد را بیاورد.

بی‌ریا اضافه کرده است: این در حقیقت همان مفهوم و اصطلاح بابیت است که در برابر ولایت فقیه مطرح می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که "آیا می‌شود گفت برخی از تفکرات جریان انحرافی با انجمن حجتیه همخوانی دارد"؟، افزوده است: اینکه شیوه‌ها شبیه حجتیه است، امکان‌پذیر است ولی آن چیزی که در حرکت‌های جریان انحرافی مشاهده می‌‌شود، هدفش این است که روحانیت و ولایت‌فقیه کنار گذاشته شود. آنها در ظاهر بیان می‌کنند که ما ولایت فقیه را قبول داریم، منتهی ولایت فقیهی را قبول دارند که برای زمان غیبت است و مدعی هستند الان چون ما در قرب ظهور(ظهور صغری) هستیم، به ولایت فقیه نیازی نداریم.

بی‌ریا می‌افزاید: جریان انحرافی ادعا می‌کند که متوجه می‌شود که «مرضی امام زمان» چیست و گاهی نسبت به این اصول ادعای کلی دارد که بیان می‌کند خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «کسانی که در راه ما مجاهده می‌کنند، ما راه را به آنها نشان می‌دهیم» و این ادعای کلی را دارند و وقتی به آنها گفته می‌شود این برداشت اشتباهی است، بیان می‌کنند که امام زمان در حال تدبیر امور است و این تعابیر کلی را برای عوام ذکر می‌کند.

مشاور سابق احمدی‌نژاد تصریح کرده است: مشایی به عنوان عنصر اصلی جریان فتنه در قضایای جزئی به سران مدیران اجرایی القا نموده و می‌گوید که امام زمان اکنون فلان خواسته را دارد، گاهی اوقات هم مواردی پیش آمده که خواسته‌های او با سخنان مقام معظم رهبری در تضاد بوده است.

بی‌ریا که با قدس صحبت کرده، در ادامه به شدت از تفکرات ناسیونالیستی احمدی‌نژاد انتقاد کرده و گفته است: بنده از زبان آقای احمدی‌نژاد شنیده‌ام که ایرانیان هیچ‌گاه بت نپرستیده‌اند و همیشه موحد بوده‌اند و دیگر اینکه ایرانیت از اسلامیت برتر و ریشه‌دارتر است. یکی از القائاتی که جریان انحرافی بعد از بیداری اسلامی داشت و احمدی‌نژاد آن را به نقل از مشایی بیان کرد این بود که گفت ما تمدن اسلامی و امت اسلامی نداریم. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت اگر ما ریشه امت اسلامی را تخریب کنیم، حرکت‌های بیداری، ربطی به امت اسلامی پیدا نمی‌کند و این برخلاف سخنان رهبری و حضرت امام است و هدف این تحلیل تخریب ریشه‌ها بود.

به گزارش انتخاب، وی می‌گوید: هنگامی که مکتب ایرانی مطرح می‌شود، ایرانیت بر اسلامیت مقدم است و حتی مشایی این تعبیر را داشت که «اگر ایرانی‌ها نبودند، اسلام در ناسیونالیسم عربی دفن شده بود» این مثل آن است که گفته شود ایرانیان نجات‌بخش اسلام شده‌اند و چهره جدیدی را به اسلام پوشانده‌اند؛ این نوع تعبیرها اسلام را وامدار ایران معرفی می‌کند و جریان انحرافی و مشایی از این تعابیر استفاده می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین