کد خبر: ۱۸۳۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹

اظهارات تند جنتی خطاب به کسانی که می‌گویند «انتخابات باید آزاد باشد»

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که «در ایران هر ساله انتخابات داشته‌ایم که همیشه سالم برگزار شده است» گفت: شاهد این امر تمام ملت است و چه کسی می‌گوید که انتخابات در ایران آزاد نبوده آیا کسی را به زور به پای صندوق آورده‌اند و یا کسی به زور ثبت نام کرده و یا این‌که گفته شده به چه کسی رای بدهید نا ندهید؟

جنتی با بیان این‌که «انتخابات آزاد کلیدواژه و رمز شورش شده است همان طور که در گذشته تقلب رمز شورش شد» گفت: کله گنده‌ها و شکست‌خورده‌های سیاسی امروز از انتخابات آزاد صحبت می‌کنند و یکی از آن‌ها که گردن کلفت‌تر از همه است از مدت‌ها قبل این موضوع را مطرح کرد و بقیه هم به دنبال آن این بحث را مطرح می‌کنند و در خارج هم منافقان، سلطنت‌طلب‌ها، آمریکا و اسرائیل همان را می‌گویند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که «گفته شده راه براندازی انقلاب و حکومت اسلامی در ایران،‌ انتخابات آزاد است» تصریح کرد: می‌گویند اگر انتخابات آزاد باشد حکومت را ساقط می‌کنیم و چطور مدعیان سیاست که در دوره‌هایی کار دستشان بود حرف‌های آن‌ها را می‌زنند آیا خجالت نمی‌کشند حرفی که آن‌ها می‌زنند این‌ها هم تکرار می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که «به شکر خدا مردم ما بصیر و با تجربه هستند» گفت: دیگر این حرف‌ها را نزنید و از مردم خجالت بکشید چون مردم شما را در جریان اتفاقات رخ داده شناخته‌اند، هم روسای فتنه و هم ساکتین را شناخته‌اند که در چه خطی حرکت می‌کنند.

جنتی با اشاره به این‌که «عده‌ای از کسانی که فتنه را به پا کرده‌اند امروز طلبکار شده‌اند» گفت: همان مقامی که به عدالت آن اعتقاد دارید می‌گفت اگر در آن زمان قاضی در دادگاه بودم و فلان کس را به دادگاه می‌آوردند حکم اعدامش را می‌دادم و الان طلبکار شده‌اند که باید انتخابات آزاد باشد تا ما هم بیاییم. حتما فکر می‌کنند که کرسی ریاست جمهوری منتظرشان هست و ما همه به آن‌ها رای خواهیم داد؟

جنتی با تبریک آزادی ۴۸ زائر ایرانی که برای مدت پنج ماه در سوریه اسیر بودند، همچنین تسلیت رحلت معلم اخلاق آیت‌الله مجتبی تهرانی به سالروز قیام ۱۹ دی ماه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود حق مطلب نوزدهم دی ماه را بیان کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که «قم شهری با بیش از هزار سال قدمت است که همیشه خانه اهل بیت بوده و شیعیان در آن آزادانه زندگی کرده‌اند» تصریح کرد: فقه شیعیان مدیون علمای قم است و مسئله انقلاب هم از قم شروع شد که به بیان رهبری قم، مطلع قصید و بلند نهضت اسلامی در آغاز بود و متمم آن مسئله نوزدهم دی بود.

جنتی با اشاره به اتفاقات نوزدهم دی ماه در سال ۵۶ ،‌ گفت: در آن زمان رژیم باور کرده بود قدرتی نمی‌تواند مقابلش مقاومت کند و باور نمی‌کرد فتنه‌ای روشن شود، بنابراین مسئله بی حجابی را مطرح کرد و ضروریات اسلام را انکار کرد و همچنین رهبری را هتک حرمت کرد که موجب به جوش آمدن مردم شد و حرکت از قم شروع شد و انقلاب زنده شد که این موضوع برای جوانان، امت اسلامی بحرین،‌ عراق و عربستان درس است.

وی با بیان این‌که «دشمنان بدانند که رو به سقوط هستند» اظهار کرد: رژیم ایران که در گذشته مورد حمایت قدرت‌های منطقه و فرامنطقه‌ای بود به دست مردم سقوط کرد مردمی که نه تروریسم و نه مسلح بودند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که «تاریخ قدرت‌های سرمایه داری و ضد دین تمام شده است» خاطرنشان کرد: شاهدیم برژینسکی دو سال گذشته اعتراف کرد جهان در نقطه عطف تاریخی قرار دارد و با چالش‌هایی روبرو است که ایران در آن نقش‌آفرین است. همچنین نتانیاهو فرد پلید اسرائیلی نیز اعتراف کرده است که باید قبول کنیم نیروی قدرتمندی مخالف ما وجود دارد که پرچمدار آن ایران و آیت‌الله خامنه‌ای است.

جنتی اضافه کرد: دشمنانی که هیچ وقت حاضر نبودند نام ایران را ببرند و نقشی برای ایران در تاریخ قائل شوند امروز به اعتراف افتاده‌اند، بنابراین باور کنیم که مسیر تاریخ در حال تغییر است.

جنتی با اشاره به این‌که «مردم ایران قدرت سنگینی را شکست دادند و برای سی و چند سال علیرغم همه توطئه‌ها سرپا مانده‌اند» گفت:‌ آینده را مردم می‌سازند و اگر جوانان پر خروش و مخلص ما مواضع خود را ادامه دهند و بایستند زمینه حضور حضرت ولی عصر (عج) فراهم خواهد شد.

وی همچنین به مسئله عراق و بحرین اشاره کرد و گفت: مردم بحرین مظلومند و تابلوی هیهات منا الذله را از خود دور نکنند و بدانید که آینده از شماست.

وی با اشاره به این‌که «آمریکا و اسرائیل در عر‌اق هم نقشه دارند و فتنه می‌کنند» تصریح کرد: می‌خواهند در عراق هم مثل سوریه جنگ و بلوا ایجاد کنند و پس ما باید تا آنجایی که می‌توانیم از مردم عراق حمایت کنیم. اما مردم عراق هم باید هوشیار باشند و بدانند که دشمن از شیعه و سنی حرف می‌زنند تا تفرقه ایجاد کنند در حالی که همه مسلمان هستیم.

به گزارش ایسنا، جنتی همچنین در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به بیان تعدادی از احادیث حضرت محمد (ص) پرداخت و گفت: امید است بیان این احادیث که جنبه آموزنده دارد جنبه عملی داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
mehrdad
|
France
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
با سلام
خدايا تا کي توهم براندازي ، توهم شورش ، توهم .... را آقاي جنتي خواهند داشت. آخه مومن متوجه هستين که چه کسي رو مخاطب سخنانتو قرار ميديد ؟ آقاي هاشمي شناسنامه نظام است آخه ... ؟
چرا سخنان دلسوزانه را هميشه با دشمن قلمداد کردن و چسباندن هزاران عنوان بهشان حمله ميکنيد؟ چرا به فکر آينده کشور و مردم نيستيد ؟ کجاي سخنان آقاي هاشمي مشکل دارد ؟ چرا اختلاف نظر و انتقاد را برنميتابيد و به آن حمله نابرابر ميکنيد ؟ تا کي ؟ کي بيدار ميشويد ؟
mehrdad
|
France
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
با سلام
تاريخ نه چندان دور بصيرت آقاي هاشمي را ثابت کرده است لذا وقتي ايشان طرحي را مطرح ميکنند قطعا براي جلوگيري از مشکلات آينده است و فقط به امروز فکر نميکنند بلکه نگران آينده هستند . لطفا بجاي اين حمله به ايشون کمي هم از تجربياتشان بهره ببريد.
mehrdad
|
France
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
با سلام
اگر آقاي هاشمي به فکر خوشون بودند گوشه اي مينشستند و حرفهايي که باب ميل برخي جريانات صاحب قدرت اس را ميزدند . ايشان خودشان را فداي کشور کرده اند و در راه سربلندي کشور از خودشان و منافع شخي شان گذشته اند
mehrdad
|
France
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
با سلام
زنده باد آقاي هاشمي بابصيرت و شجاع و از خودگذشته و از جان گذشته . شخصيت عادل و شجاع و حق طلبي مثل ايشون مايه افتخار کشور و مردم و ايران است
خداوند حافظ و نهگدارشان باشد انشالله
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
متأسفانه أستوره هاي جامعه ديني براي إثبات خود إز واژه گاني بهره مجويند كه نه نتها قابل دفاع نيستند بلكه اعتبار گوينده را در جامعه تخريب ميكند. اين بيانات عامه پسند و كاملا مشخص است كه إز سر خصومت است !!!!
naser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
امروز تمامی دنیا و ابرقدرتها قدرت نظام جمهوری اسلامی را باور کرده اند و به آن ایمان آورده اند..صحبتهای آقای جنتی پرچم همیشه بیدار ولایت هم تاکیدی بر همین موضوع است....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
جناب جنتی!
من به عنوان یک شهروند اصلاح طلب اگر رای ندهم شما مشکلی نداری پس؟ اصلا اعلام کنید هر کس به انتخابات 88 معترض است نه کاندید بدهد نه رای بدهد.بخدا ما راضییم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
سلام :
ایشان به عنوان یک مسلمان و با این سن و سالشان ، باید دوستان قدیمی را آشتی و صلح بدهند و نه اینکه ، این وسط
میانه ها را به هم بزنند ، یعنی به جای همدلی ، همزبانی و وحدت ، اخلاق توهم ، جنگ و اختلاف را پایه ریزی می کنند .
هاشم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
یه سوال که همیشه واسه من مطرح بوده اینه که آیا آقای هاشمی تو دوران آقای خاتمی هم شناسنامه نظام بود؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
ایشان همیشه باحالت دعوا وطلبکارانه صحبت می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
داشتم فکر می کردم اگر من یکی از دشمنان نظام بودم و واقعاً به فکر ضربه زدن از داخل یا از بیرون به این نظام بودم، چقدر از وجود امثال آقای جنتی خوشحال می شدم.
آیدین
|
Iraq
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
0
0
بله همان موقع هم شناسنامه انقلاب بودند، لابد میخواهید بگویید پس چرا آن روزها اینقدر بر علیه اش بودیم (اصلاح طلبها)؟ اگه منظور شما این است باید عرض کنم که ما اشتباه کردیم و از بابت این اشتباه قبل از تاریخ و خدا(!) از مردم عذرخواهی میکنیم چون جسارت عذرخواهی از مردم را داریم. همان کسانی که امروز وجود هاشمی را برنمی تابند و از هیچ کوششی برای حذفش فروگذار نیستند در آن روزها با زیرکی و با گفتن جملاتی چون "هیچ کدام از کاندیداها برای ما هاشمی نمی شود" او را سیبل حملات اصلاح طلبان کردند. پروژه ای بیست ساله برای حذف او طراحی و به اجرا گذاردند. برای اینکه هاشمی سد را افرادی چون مصباح و اندیشه حجتیه بود. سالهای سال گفتند فائزه اختلاس کرده و هتل و .... پس چی شد، واقعا فکر میکنید اگر قوه قضاییه ما پرونده اختلاس و دزدی از فرزندان هاشمی داشت نیاز به پرونده سازی سیاسی داشت چون دستشان خالی بود دست به پرونده سازی زدند. فائزه هاشمی بارها گفته بود اگر راست میگویید که من دزدم مرا به این جرم محاکمه کنید ولی نکردند
آره برادر ما اشتباه کردیم ولی به این اشتباه با جسارت معترفیم. اما با بصیرتان ما در عین بصیرت اشتباهی کردند که بسیاری از مردم کوچه و خیابان نکردند ولی کماکان با یکدندگی و لجبازی حاضر به اعتراف نیستند.
البته حق دارند چون خداوندگاران بصیرت که اشتباه نمیکنند.
جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
0
0
یعنی واژه انتخابات آزاد اینقد خطرناکه حاجی؟
mehrdad
|
France
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
0
0
با سلام به آقا هاشم
بسيار متاسفم که دير اين کامنت حضرتعالي رو ديدم . جهت استحضار عرض کنم که :
1)بنده يک اصلاح طلب هستم که اصلاحات را ضرورت يک عملکرد و در سطح عالي ضرورت يک حکومت بر پايه اصول ميدانم
2)آقاي هاشمي با توجه به وجهه تاثيرگذارشان هميشه مورد حمله بوده اند و اين نشانه تاثير مثبت ايشان در نظام است. چرا به من کسي حمله و توهين نميکنه ؟ چون عددي نيستم که کسي بخواهد مرا تضعيف کند ولي تضعيف آقاي هاشمي ، تضعيف نظام بوده است.
3)هر تندرويي ، خواه از روي کم اطلاعي (مثل برخي افراد رده پايين اصلاحات) و يا از روي عداوت و قصد و غرض و منفعت شخصي (مثل برخي اصولگرايان تندرو تازه به دوران رسيده) که به آقاي هاشمي اهانت و يا نسبتهاي ناروا و نچسب داده اند و يا ميدهند محکوم بوده و قطعا روزي پشيمان خواهند شد.(به گواه تاريخ خيلي ها پشيمان بوده و خواهند بود)
4)شخصيت شناسي و شناسنامه نظام بودن آقاي هاشمي چيز پيچيده اي نيست و فقط يک کوچولو مطالعه در تاريخ چند دهه اي لازم دارد و بسيار واضح و بديهي است مگر با .... !!!
عاشق ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
0
0
سلام.فعلا که آقای هاشمی بین مردم عزیزترینه.این آقایون هرچقدر هم بخواند ایشون را خراب کنند خودشونو بیشتر خراب میکنن.اون روز که هاشمی اومده بود تو میدون همین آقایون از ترسشون اومدن به مردم گفتند به یه فرد جوون رای بدید.حالا همون فرد جوون موی دماغ خودشون شده.گفتند به دروغ بگو که هاشمی و پسراش دزدند حالا همون فرد جوون علیه خودشون پرونده کشیده از اطلاعات بیرون.میبینید کار خدا را؟هاشمی امیر کبیر دورانه و تو تاریخ انقلاب همیشه اسمش میدرخشه.اون مرد سیاسته با سکوتش شما را به زمین میزنه.شماها در مقابل اون عددی نیستید چون هاشمی به خاطر خدا دل برا مردم میسوزونه.مردم هم دوستش دارند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین