کد خبر: ۱۵۱۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸

30 درصد از واحدهای مرغ‌داری تعطیل شده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان گفت: در حال حاضر 30 درصد از واحدهای مرغ‌داری تعطیل هستند و در صورت وجود شرایط موجود سایر مرغ‌داری‌ها نیز تعطیل می‌شوند.
 
بهرام پاکزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: تمام مسئولان دغدغه تولید را دارند، اما در بخش اجرایی اراده‌ای برای این امر وجود ندارد.
 
وی در ادامه افزود: باید از تولیدکنندگان حمایت شود که این امر سبب ایجاد اشتغال و از بین رفتن بسیاری از مشکلات جامعه است.
 
دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان در ارتباط با واردات مرغ گفت: در آغاز هدفمندی یارانه‌ها، قانون منع واردات تصویب و قرار بر این بود که هزینه یارانه‌ها برای امر تولید بازگردانده شود که این امر میسر نشد.

در همین راستا واردات صورت گرفت و این در حالی است که واردات فرصت‌های شغلی موجود را از بین می‌برد.
 
پاکزاد با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان بیان داشت: باید از تولیدکنندگان حمایت شود در صورتی که در حال حاضر تولیدکنندگان سرگردان و نگران از آینده هستند که امر اقتصاد با بلاتکلیفی سازگار نیست.

تولیدکننده باید از حمایت دولت اطمینان داشته باشد و وضعیتش مشخص باشد و در صورت وجود امنیت شغلی سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.
 
دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان در مورد اهمیت دادن به بخش خصوصی تاکید کرد: باید به بخش خصوصی بها داده شود، زیرا در صورت عدم اختیار بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد و زمانی در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام می‌شود که اطمینان از آینده وجود دارد.
 
وی افزود: در حال حاضر با شرایط موجود ظرفیت تولید مرغ در کشور دو میلیون تن است و به دلیل عدم وجود دیدگاه حمایت از تولیدکننده و نفع عده‌ای از افراد در زمینه واردات از تولیدکنندگان حمایت نشده و واردات صورت گرفته است. 

پاکزاد با اشاره به تعطیلی تعدادی از مرغداری‌ها تاکید کرد: مرغ‌داری‌ها قابلیت چهار تا پنج مرتبه جوجه‌ریزی در طول سال را دارند، اما در حال حاضر و با شرایط موجود، تنها سه مرتبه جوجه‌ریزی در سال انجام که این امر سبب کاهش بهره‌وری می‌شود.
 
وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر 30 درصد از واحدهای مرغ‌داری تعطیل شده‌اند و در صورت ادامه این شرایط احتمال تعطیلی سایر واحدها نیز وجود دارد. 

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان به واردات تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ذرت، سویا و واکسن‌های مورد نیاز با قیمت دلار آزاد وارد می‌شود که این امر سبب بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین