کد خبر: ۶۷۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۴
الهه كولایی:

لایحه حمایت از خانواده، فاتحه خانواده را می‌خواند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- الهه کولایی گفت: لایحه حمایت از خانواده، فاتحه خانواده را می‌خواند و فضایی برای هوس‌بازی استثناها فراهم می‌كند.

«الهه كولایی»نماینده مجلس ششم با بیان این مطلب افزود: ماده پیشنهادی لایحه حمایت از خانواده، موسوم به «23» یك فاجعه است که بنای خانواده را متزلزل می‌كند .

وی تاکید کرد: با نگارش چنین موادی نباید امكان سوءاستفاده به عام داده شود؛ چرا كه تمكن مالی و تبدیل عدالت به امری صرفا اقتصادی برای چند همسری، ناعادلانه بوده و به جای قانونی با رویكرد كلان و همه جانبه، تبدیل به فضایی برای هوسرانی و هوس‌بازی استثناها می‌شود.

وی که در نشست تخصصی بررسی فصل «ازدواج» لایحه حمایت از خانواده كه از سوی سازمان «سلامت و امنیت زنان و خانواده» برگزار شد،سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: زمانی كه صحبت از زنان شده، گزاره‌های زیبایی تقدیم جامعه شده است؛ اما مشكل، تبدیل عبارات به فعل است.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: مشكل زن ایرانی، دین نیست، بلكه قرائت و تفسیر نادرست از دین است.

وی تلاش عده‌ای را بازگرداندن زنان به خانه با لطایف‌الحیل خواند و گفت: دیگر نمی‌توان با پیشنهاد موادی همچون ماده 23 كه مجددا قصد زیردست قرار دادن زنان را دارد، این بخش از جامعه را كه برای رفع عقب‌ماندگی‌ها در كشور تلاش بسیاری كرده‌اند،‌ به خانه‌ها بازگرداند و اداره مستقل زندگی را از او سلب كرد.

وی تصریح كرد: ایجاد فضای قانونی برای آن كه برخی آقایان به صرف امكان مادی دست به انتخاب همسر جدید بزنند، خطرناك است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین