کد خبر: ۹۴۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۲

اطلاعیه دادسرای انقلاب درباره اعدام دو تن از متهمان به محاربه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی: به دنبال اخبار برخی رسانه‌ها و در پی اجرای حکم اعدام دو تن از متهمان به جرم محاربه که از سوی دادگاه به اعدام محکوم شده بودند، دادسرای عمومی و انقلاب تهران، گزارشی از اتهامات محکومان یاد شده و مراحل رسیدگی به پرونده‌های آنان را به منظور تنویر افکار عمومی منتشر کرد. در برخی رسانه‌ها این دو فرد را عامل ناآرامی‌های پس از انتخابات و در مواردی حوادث عاشورا معرفی کرده بودند که به نظر می‌رسید سابقه‌ی بازداشت این افراد به پیش از این مسائل برمی‌گردد. پرسش‌های زیادی پیرامون این اعدام‌ها مطرح شده بود، از جمله جبهه مشارکت چندین ابهام مطرح کرده بود و نامزدهای معترض نیز به این اعدام‌ها اعتراض کرده بودند. گرچه هم‌چنان ابهامات زیادی در مورد این اعدام‌ها وجود دارد، در توضیحات دادستانی آشکار شده است که این افراد ارتباطی با اعتراض‌های پس از انتخابات نداشته‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: آرش رحمانی پور فرزند داوود، در سال جاری به اتهام عضویت در گروهک ضد انقلابی انجمن پادشاهی دستگیر شده بود. وی در بازجویی اولیه، عضویت در گروهکی ضدانقلابی موسوم به تندر و برنامه‌ریزی برای آتش زدن مراکز عمومی مانند امام‌زاده زید در منطقه بازار تهران و امامزاده علی اکبر (ع) و هم‌چنین تهیه مواد منفجره را پذیرفته و اظهارداشت به علت شلوغی امامزاده و حضور نیروهای بسیجی و انتظامی موفق به اجرای طرح بمب گذاری خود نشده بود.

وی هم چنین اقرار نمود که به همراه یکی از دوستان خود به نام پیمان، خود را به انجمن پادشاهی معرفی نموده و ضمن عضویت در این انجمن ، با اعضای آن که بعضاً دارای کد و نام رمز بوده‌اند، از طریق ایمیل و چت در مورد ساخت مواد شیمیایی و بمب ارتباط برقرار نموده است و برخی از مواد منفجره ساخت خود را نیز در بیابان‌های اطراف تهران، پارک جنگلی و جاده‌های شمال کشور آزمایش کرده بود.

آرش رحمانی پور هم‌چنین اعتراف کرد که با فردی ضدانقلاب به نام "فرود فولادوند" که دارای شبکه ضدانقلابی در خارج از ایران است، ارتباط سازمانی داشته است و به این باور رسیده بود حکومت اسلامی باید از بین برود و حکومت پادشاهی به جای آن حاکم شود، به همین جهت مواد شیمیایی برای ساخت بمب خریداری و بیش از یکصد کیلوگرم مواد منفجره در محل سکونت خود نگهداری می‌کرد. تلاش برای انفجار بمب در حسینیه ارشاد و مسجد النبی منطقه نارمک تهران نیز از جمله اقدامات نامبرده می‌باشد که البته با هوشیاری مامورین موفق به انجام آن نشد.

از دیگر اتهامات محکوم یاد شده اقدام تبلیغی علیه نظام و دین بود و در همین رابطه، مقالات و متن سخنرانی‌های فولادوند را بین بستگان و دوستان خود توزیع می‌کرد.

متعاقباً در پی تکمیل تحقیقات، دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای متهم یاد شده به اتهام محاربه از طریق عضویت در گروهک تروریستی انجمن پادشاهی ایران و همکاری مؤثر با آن و نیز اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرایم علیه امنیت، مستند به گزارش مامورین ، اقاریر متهم و سایر دلایل موجود در پرونده، کیفرخواست صادر نمود.

با ارجاع پرونده به یکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران، جلسه محاکمه با حضور متهم و وکیل وی تشکیل و دادگاه مستنداً به مواد 186، 187، 190 و 610 قانون مجازات اسلامی حکم به اعدام متهم به اتهام محاربه صادر نمود که با اعتراض وکیل محکوم علیه به رأی، پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع و مرجع یاد شده نیز حکم صادره را عینا تایید کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در خصوص دیگر محکوم اعدامی نیز افزود: "محمدرضا علی زمانی" ، فرزند اسماعیل، با نام مستعار بردیا، در سالجاری به اتهام عضویت در گروهک ضد انقلابی انجمن پادشاهی دستگیر شده بود. حسب اظهارات اولیه وی قبلاً از طریق غیرقانونی از مرز ایران خارج شده و به کردستان عراق رفته و درخواست پناهندگی سیاسی کرده بود. وی در مدت اقامت در عراق با فرود فولادوند ارتباط برقرار و با رابط ضد انقلاب خود به نام جمشید نیز آشنا می‌شود.

نامبرده با ادعای این که گروهکی ضدانقلابی به نام سیمرغ آریایی در ایران تشکیل داده، به جمشید پیشنهاد بهره‌گیری از گروهک مذکور در راستای مقابله با نظام را ارایه می‌دهد. وی همچنین در مدت اقامت در عراق، با نیروهای آمریکایی مستقر در سلیمانیه نیز مرتبط شده و به اشغالگران آمریکایی پیشنهاد تشکیل یک شبکه ماهواره‌ای برای تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران را در صورت تأمین مالی از ناحیه آنان ارایه می‌کند و نهایتاً نیز در مصاحبه‌ با شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب به ترویج تفکرات ضددینی و انحرافی خود پرداخته و آنها را نیز در یک لوح فشرده جمع‌آوری و تکثیر نموده بود.

این گزارش افزود: زمانی همچنین در مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی بیگانه از جمله یور.تی. وی مطالبی در رابطه با قتل‌های زنجیره‌ای، تحریف آیات قرآن، تهدید افراد فعال اسلامی و امثال آن را به انجام رسانده و افرادی را جهت انجام عملیات تروریستی به رابط ض انقلاب خود معرفی می‌کند.

علی زمانی هم‌چنین با عوامل فعال در گروهک ضدانقلابی انجمن پادشاهی در زمینه تامین منابع مالی و نیز کسب آموزش شیوه راه اندازی هسته‌های تروریستی ، ساخت بمب‌های دستی و انفجاری مرتبط می‌شود. نامبرده همچنین طریقه ساخت بطری‌های انفجاری را از طریق پست الکترونیک به مرتبطین خود در ایران آموزش داده بود تا در زمان اعلام از سوی گروهک انجمن پادشاهی، برای انفجار در مراکز دولتی از آن استفاده شود.

وی همچنین اسامی و محل سکونت تعدادی از نیروهای بسیجی ساکن اسلامشهر را هم از طریق رابطین خود در ایران، به انجمن پادشاهی و رابط ضد انقلاب خود ارایه کرده بود.

زمانی پس از بازگشت به ایران با فردی با نام مستعار سام آشنا شده و در خصوص انجام عملیات تروریستی در نماز عیدفطر مصلای تهران نیز گفت‌وگو می‌کند و تا زمان دستگیری نیز، ارتباط‌های خود با گروهک انجمن پادشاهی ایران و رابط ضد انقلابی خود ازطریق ایمیل و تلفن را هم حفظ کرده بود.

متهم به تمامی موارد فوق اقرار نموده و براین اساس کیفرخواستی به اتهامات محاربه، توهین به مقدسات، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تبانی و اجتماع با هدف اقدام علیه امنیت و خروج غیرقانونی از کشور علیه نامبرده صادر و پرونده جهت رسیدگی به یکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال می‌شود.

متعاقباً در پی رسیدگی به اتهامات نامبرده، دادگاه انقلاب اسلامی نیز وی را به اتهام محاربه به اعدام و از باب توهین به مقدسات به پنج سال حبس محکوم نمود که حکم یاد شده پس از اعتراض محکوم، در یکی از شعب دادگاه تجدید نظر استان تهران رسیدگی و عینا تایید می‌شود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین