کد خبر: ۱۱۴۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱
با انتقاد از تلاش برای حذف اصلاح‌طلبان

عسگری: تلاش برای رسیدن به قدرت با توسل به شیوه‌های غیراخلاقی محکوم است

اصول‌گرایان بر مبنای اصول پیش نرفته‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نماینده عضو فراکسیون اصول‌گرایان در مجلس هفتم، با تاکید بر اینکه اصول‌گرایان در اصول‌گرایی‌شان بر مبنای اصول پیش نرفته‌اند، تلاش این جناح برای حذف اصلاح‌طلبان را مورد انتقاد قرار داد و پیش‌بینی کرد که این حالت در درازمدت اصول‌گرایان را در تنگنا قرار می‌دهد و حرکت‌شان را منجر به شکست می‌کند.

علی عسگری با اشاره به این‌که «از نظر مشی و مرام اصول‌گرایی تلاش برای رسیدن به قدرت با توسل به شیوه‌های غیراخلاقی محکوم است» اظهار کرد: اصول‌گرایان بعد از سال‌ها ماندگاری در قدرت باید بازنگری نسبت به روش‌ها و رویه‌های خود داشته باشند.

وی افزود: اصول‌گرایان باید بررسی کنند رضایت‌مندی مردم در شکل واقعی از رویه‌ کاری اصول‌گرایان در اداره کشور و نظام جلب شده است؛ چرا که عدم رضایت مردم باعث حذف یک جریان از قدرت می‌شود.

وی با بیان این‌که «سیاست به‌معنی اعمال مجازات، هوشیاری، نگه داشتن حد هرچیزی، رام کردن، امر و نهی کردن، تدبیر امور و اصلاح خلق از طریق هدایت و ارشاد مردم به راه نجات‌بخش در کوتاه‌مدت و درازمدت است»، تصریح کرد: این معنا از سیاست سازگار با جریان اصلاحات و اصول‌گرایی است که با تدین و کارکرد دینی و سیاسی پیامبران الهی همخوانی دارد.

مشاور پارلمانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «سیاست به‌معنی واقعی و درست آن با تفسیرهای ناقص و تحریف شده در طول تاریخ همخوانی ندارد»، افزود: بسیاری از سیاست‌مداران مرتبط با اندیشه‌های فکر مادی غربی و شرقی، سیاست را هدفی می‌دانند که سیاست‌مدار آن را دنبال کرده و برای رسیدن به آن از هر وسیله استفاده می‌کند و در این مسیر از دروغ، فریب و رفتارهای نیرنگ‌آمیز، تعبیر به سیاست می‌کنند که این برداشت‌ها نه با اصول‌گرایی و نه با اصلاح‌طلبی همخوانی ندارد.

وی با بیان این‌که «چشم‌انداز اصول‌گرایان را باید در یک کلمه به التزام عملی جریان موسوم به اصول‌گرا نسبت به اصول نظام تعریف کرد»، گفت: اصول سیاسی و حقوق اساسی مردم در قانون اساسی که میثاق گرانب‌های مردم و نظام است، به‌شکل جامع مدنظر است و باید دید در حوزه فرهنگ، اقتصاد، مدیریت و سیاست اصول‌گرایان به چه میزان در مورد تحقق اصول به زمین مانده در قانون اساسی از خود فعالیت چشمگیر نشان داده‌اند.

وی افزود: در حوزه فرهنگ بر اساس اصل ۸ قانون اساسی باید دید اصول‌گرایان معروف گستری و منکرزدایی را به چه میزان مدنظر داشته‌اند و در اقتصاد، اصول‌گرایان به چه میزان در جهت تحقق انقلاب اقتصادی مورد نظر رهبری و خواست مردم تلاش کرده‌اند، در بحث مدیریت و رفتار جناحی آیا جذب حداکثری توسط اصول‌گرایان امکان تحقق پیدا کرده است و یا اصول‌گرایی که یک مرام است را در دایره تنگ اصول‌گرایی محصور کرده‌اند و این‌ها مواردی است که می‌توان بر اساس آن‌ها عملکرد اصول‌گرایان را مورد واکاوی قرار داد.

عسگری با اشاره به این‌که «شرایط بعد از انتخابات وضعی را پیش آورد که برخی اصول‌گرایان، رقیب فعال در عرصه سیاست یعنی اصلاح‌طلبان واقعی را هم به حاشیه راندند»، ابراز عقیده کرد: در وضع فعلی رقیب و نیروی فعال و کارآمدی با حس رقابت در برابر اصول‌گرایان وجود ندارد، اصول‌گرایان در شرایطی قرار دارند که در صورت ادامه این روند، اصول‌گرایان، اصول‌گرایی‌شان بر مبنای اصول پیش نرفته است و این حالت در درازمدت اصول‌گرایان را در تنگنا قرار می‌دهد و حرکت‌شان را منجر به‌شکست می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که اصول‌گرایان منتقد هم جانب مردم و هم جانب اصول را دارند و فعال هستند با اقبال آینده مردم مواجه خواهند شد، همان‌طور که اخیرا مطهری برای نظارت مجلس در حوزه فرهنگ و رسانه رای آورد و شاهد رای آوردن انتظامی به عنوان یک اصول‌گرای منتقد و ابقای لاریجانی در راس هرم فراکسیون اصولگرایی مجلس بودیم. پس با اقبالی که مردم به نقد منصفانه اصول‌گرایان منتقد نشان می‌دهند و این نقد از جریان خودی، روزنه‌ای برای جریان اصول‌گرا به‌حساب می‌آید، به‌نظر می‌رسد در چشم‌انداز اصول‌گرایی، اقبال با اصول‌گرایان منتقد باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین