کد خبر: ۱۱۷۵۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۸

اتوئو، برترین گلزن سال 2010 شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ساموئل اتوئو، ستاره کامرونی تیم اینتر میلان سال 2010 را به عنوان برترین گلزن بین‌المللی به پایان برد. پس از وی، «داوید ویا»ی اسپانیایی و «بادر احمد المتاوا»ی کویتی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. 

طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال، «اتوئو»، مهاجم کامرونی اینتر در بازی‌های بین‌المللی با پیراهن تیم باشگاهی و تیم ملی کشورش در طول سال 2010، 17 گل به ثمر رسانده است. 

بدین ترتیب، ستاره کامرونی در کنار عنوان بازیکن سال فوتبال آفریقا در سال 2010، عنوان برترین گلزن بین‌المللی این سال را نیز مال خود کرد. اتوئو در سالی که رو به اتمام است با اینتر به 5 عنوان قهرمانی (در سری آ، جام حذفی، سوپرکاپ ایتالیا و جام جهانی باشگاه‌ها) رسید. 

بعد از اتوئو، داوید ویا، با 16 گل با پیراهن والنسیا، بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در رده دوم است (با احتساب گل‌هایی که او در جام جهانی به ثمر رساند). در کنار «ویا»، «بادر احمد الموتاوا»، بازیکن کویتی با 16 گل در رده دوم است. 

پس از او نیز هونتلار، بازیکن شالکه، فورلان (اتلتیکومادرید) و کاوانی (ناپولی) و لیونل مسی (بارسلونا) با 14 گل در رده‌های بعدی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین