کد خبر: ۸۶۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴

همسر میرحسین موسوی: رفع تبعیض از زنان شعار کاندیداها باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زهرا رهنورد،‌ همسر میرحسین موسوی معتقد است:‌ «رفع تبعیض و حمایت از حقوق همه جانبه زنان در این برهه از انتخابات می‌تواند شعار هر کاندیدایی باشد که به راستی در پی تحقق جامعه اسلامی با مفهوم مدنی و سیاسی است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، زهرا رهنورد طی یادداشتی در پایگاه اطلاع رسانی حامیان مهندس موسوی نوشته است:‌ «تجربه پیچیده انتخابات نشان می‌دهد که در هنگامه شور و شوق انتخابات و شعارهای مربوط به جذب رای، زنان، شهروند درجه یک محسوب می‌شوند و نیمی از جمعیت!! اما پس از فرو ریختن آب‌ها از آسیاب‌ها، یکباره به شهروند درجه دو و سه سقوط می‌کنند، فراموش می‌شوند و حتی به مصداق "طاعت از دست نیاید گنهی باید کرد"، خود و کیان خانوادگی آنان در معرض آسیب‌هایی قرار می‌گیرد که محصول نابرابری طلبانگی فرهنگی و ترتیبات لایحه نویسی قانون گزاریست که نمونه بسیار بارز و بدخیم آن، معرکه همسر دوم و لابد ... است که خوشبختانه توسط مجلس و قوه قضاییه فعلا مسکوت مانده و امیدوارم با لوایح مکمل!! دوباره مطرح نشود».

وی افزوده است: «زنان همیشه از تبعیض رنج برده و از عدم اهتمام به کرامت انسانی خود، رنجیده خاطره بوده‌اند و اهتمام به کرامت، انشاء نیست که با لفظ قلم صفحاتی را پر کند بلکه اگر زیر بنا و پایه‌های آن ارزش‌های والا و شعارهای کرامت آخرین است رو بنای آن ترتیبات قانونی و روش های اجرایی و توسعه فرهنگی احترام به زنان است».

همسر کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است:‌ «نخستین اقدامی که می‌بایست در جمهوری اسلامی درباره زنان انجام شود تا رفع تبعیض را میسر سازد، بازبینی قوانین با نگاهی مدرن و امروزی است و در این مسیر اطمینان قاطع دارم که دین مبین اسلام پاسخگوی هر گونه شرایط نوینی خواهد بود و در پیشرفته‌ترین حالتِ دفاع از حقوق زن قرار خواهد گرفت و حتی از تجربیات نوین استفاده خواهد کرد، اگر چه این اهتمام زیربنایی باید مدت‌ها قبل انجام می‌شد، اما هنوز هم دیر نشده فرصت باقیست و انتخابات ریاست جمهوری در شرایط فعلی بستری مناسب و اهتمام رئیس جمهور آتی (هر کس که باشد) بر این مهم کلید اصلی ورود به جهانی سرشار از عدالت و آزادی و خلاقیت برای زنان خواهد بود».

این استاد دانشگاه ادامه داده است: «در این مسیر پیوستن به کنوانسیون‌های بین المللی زنان در جهت رفع تبعیض، نه حاکی از ضعف، بلکه حاکی از قدرت و پویندگی دیدگاههای اسلامیست. و چه بسا بتوان راه حل‌های برتری نیز برای جهانیان عرضه نمود. رفع تبعیض در مسائل اقتصادی و حمایت از زنان کارگر، کارمند، خانه دار، کشاور و معلمان و اساتید، ورزشکاران و سایر اقشار زنان از دیگر اقداماتی است که رئیس جمهور آینده باید بدان اهتمام ورزد. رفع تبعیض در توزیع مشاغل و مدیریت‌ها که اقدام عملی و بارز آن تصدی مسئولیت وزارت زنان، در چند وزارتخانه در کابینه دهم می‌باشد، سفیران، معاونان مشاوران، مسئولیت‌هایی است که بدون شک زن ایرانی می‌تواند به بهترین وجهی توان خدمت گزاری خود را به ملت ایران ادامه دهد. در این زمینه بسترسازی فرهنگی نیز شده است اما جرأت اقدام وجود نداشته است. رفع تبعیض در قوانین و ترتیبات قانونی در قلمرو و حقوق زن در خانواده و در جامعه مدنی و جزا و دیات و نظایر آن که حتی با رأفت اسلامی توأم بوده و ناظر بر آن باشد تا زنان را از تحت قیمومیت به هر شکلی، خارج نماید و حقوق او را به عنوان یک شهروند مستقل و تصمیم گیرنده به رسمیت شمارد».

رهنورد ابراز امیدواری کرده است،‌ رئیس جمهور آینده، هر کس که باشد، موفق شود، فشار سهمگین تبعیض و نابرابری را از دوش هر فرد، هر جنس، هر طبقه حذف نماید و به فرموده حضرت محمد (ص) «مردم چون دندانه‌های شانه، با یکدیگر برابر باشند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
زهرا خانم هنوز شوهرتان به منصب نرسيده شما هم مثل فاطما رجبي شروع كردين به [...]!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین