کد خبر: ۱۷۰۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۶

کانادا روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزارت امور خارجه کانادا با انتشار بیانیه‌ای، از بسته شدن سفارت این کشور در تهران خبر داد. 

در بیانیه‌ای که جان برد ـ وزیر امور خارجه کانادا ـ امروز (جمعه ۱۷ شهریور ـ هفتم سپتامبر) منتشر کرد، آمده است: کانادا سفارتش در ایران را تعطیل می‌کند.

بر اساس اعلام وزیر امور خارجه کانادا، "روابط دیپلماتیک بین کانادا و ایران به حالت تعلیق درآمده است و در حال حاضر تمام دیپلمات‌های کانادا، ایران را ترک کرده‌اند و به دیپلمات های ایران در اوتاوا نیز گفته شده است که در مدت ۵ روز این کشور را ترک کنند."

رویتر در همین رابطه اعلام کرد: وزارت خارجه کانادا در این بیانیه با ادعای اینکه جمهوری اسلامی ایران تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت جهانی است، از آنچه که کمک های نظامی ایران به حکومت بشار اسد در سوریه خوانده است و نیز از ادامه برنامه هسته ای ایران انتقاد کرده است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش کانادا بخش صدور ویزا در سفارت خود در تهران را تعطیل کرد و صدور ویزا برای ایرانیان در سفارت کانادا در آنکارا انجام می شد.

این ادعاها در حالی مطرح شده است که ایران بارها اتهام کمک نظامی به دولت بشار اسد را رد کرده و بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای خود و نیز حق خود در زمینه غنی سازی اورانیوم تاکید دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
0
پس رئیس محترم مجلس شورای اسلامی چطور تصمیم گرفته برود آنجا؟!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
0
0
سلام، به دولت کانادا عرض مي کنم چطور ميشود شما اين حق را داريد به حکومتهاي غير دموکراتيک وجنايتکار دنيا مثل اسرائيل که ذره اي حق براي ساير انسانها به غير از صهيونيستها قائل نيست هر نوع کمکي رابکنيد ولي اين حق را به ديگران نمي دهيد که از مظلوماني مانند خودشان که در مقابل ظلم شما ايستاده اند دفاع کنند .اگر در صد سال اخير به اوضاع دنيا نظري بيفکنيم همه اش صحنه جنگ افروزي وجنايتهاي شما وياران نزديک شما همچون امريکا وانگليس وفرانسه و.... بوده است. چه کسي جنايتهاي يار دوقلوي شما امريکا رادر در بمباران هيروشيما وناکازاکي که لکه ننگي عظيم بر پيشاني شما است و حمله به ويتنام ،کره ،پاناما ،گرانادا ،هائيتي ،يوگوسلاوي، افغانستان ،عراق و....و جنگهاي اول ودوم جهاني را فراموش مي کند ؟با جنگ افروزي در روآندا بيش از يک ميليون انسان مظلوم وفقير را بقتل رسانديد مي توانم بپرسم چرا؟شما ماسک انسان دوستي ودفاع از حقوق بشر ودموکراسي بر چهره خود کشيده ايد مفاهيمي که ذره اي به آنها اعتقاد نداريد بلکه از آنها براي در هم کوبيدن مخالفان و کشورهايي که در مقابل ظلم شما مي ايستند استفاده مي کنيد.شما مي خواهيد در مقابل چپاولگريها وزور گويي هاي شما ديگران حتي اعتراض هم نکنند و بله قربان گوي شما باشند.ثروتهاي شما ناشي از چپاول ثروتهاي مردم مظلوم وبي پناه کشور هاي جهان سوم است که از بي خبري وناآگاهي آنها سوء استفاده کرده ايد وخود را ثروتمند وآنها را در فقر نگه داشته ايد.ما نيازي به ارتباط با کانادا نداريم بلکه اين کانادا است که براي نيازهاي انرژي اش به ما نياز دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
0
0
یک کشور با کلاس در ایران سفارت خانه داشت که اینقدر با دنیا تنش بوجود آوردیم که کانادا هم جمع کرد وکلا رفت!! اگر فکر می کنیم دوستی با چین به درد می خورد باید عرض کنم به دلیل صادرات بی رویه اجناس بنجل چینی به ایران و تعطیلی و نابودی اشتغال ملت ایران،
سال تولید ملی بر ملت کمونیست چین گوارا باد!!
آفتاب، نترس محکم باش و از مردم حمایت کن و سانسور نکن تو را به خدا نترس و چاپ کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
0
0
به درک...سگ کی باشن؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین