کد خبر: ۱۳۵۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۱

وزير دفاع: نياز به برقراری خط مستقيم ارتباطی ميان ايران-آمريكا نداريم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزیر دفاع با اشاره به بدقولی روسیه در عمل به تعهداتش درباره موشک‌های اس 300 تصریح کرد که ما ادعای خسارتی داریم که تصمیم‌گیری در این ارتباط به داوری سپرده شده است.

در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اعلام این‌که امروز حجم انبوهی از موشک‌های کروز به نام قادر را که موشک‌های پیشرفته و با برد بیش از 200 کیلومتر هستند، را با توانمندی‌های بسیار ارزشمند به نیروی دریایی ارتش و سپاه تحویل دادیم، گفت: این موشک ضد ناوچه و ضد ناو بکار می‌رود و می‌تواند ناوهای سنگین را غرق کند و بر ضد تاسیسات ساحلی استفاده می‌شود و از زمین و هوا و دریا قابل پرتاب است.

وی ادامه داد: این موشک‌ها قابل برنامه‌ریزی است و می‌تواند اهدافی را با سطح مقطع راداری کوچک شناسایی و دنبال کند. دو پایلوت دیجیتالی دارد و دارای توانمندی‌های فنی بسیار ارزشمندی است.

وحیدی در مورد آخرین وضعیت موشک اس 300 و بحثی که ایران در این ارتباط با روسیه داشته است نیز گفت: این موضوع روال طبیعی خود را طی می‌کند و بحث در مورد آن به داوری سپرده شده است.

وی تصریح کرد: البته ما پیش پرداخت‌های خود را در این ارتباط که به روسیه داده بودیم، پس گرفته‌ایم.ما ادعای خسارتی داریم که تصمیم‌گیری در این ارتباط به داوری سپرده شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آمریکایی‌ها پیشنهاد کردند که خط تلفن سرخ بین ایران و آمریکا ایجاد شود گفت: ما در منطقه نیاز به برقراری این خط نداریم. خروج نیروهای فرا منطقه‌ای از منطقه و عدم دخالت از سوی آنها در مسائل منطقه باعث می‌شود که تنشی در منطقه ایجاد نشود. آنها می‌گویند خط سرخ داشته باشیم، برای این که اگر تنشی به وجود آمد، حل کنیم. در صورتی که ما معتقدیم اگر آنها نباشند در منطقه تنش ایجاد نمی‌شود. آنها موظف هستند در عبور از تنگه‌ی خلیج فارس به تمام سوالاتی که نیروی دریایی ما از آنها می‌پرسد، پاسخ دهند و آنها تحت اشراف اطلاعاتی نیروی دریایی ما هستند.

وی در پاسخ به این سوال که نیروی دریایی ارتش اعلام کرده که ناوگان‌های ایرانی قرار است در نزدیکی مرزهای آبی آمریکا قرار بگیرد، همانطور که امریکایی‌ها در منطقه‌ی ما حضور دارند و این که ایران قصد دارد این ناوها را اعزام کند، گفت: اعزام ناو به آبهای نزدیک آمریکا را از فرمانده‌ی نیروی دریایی نشنیده‌ام. البته آبهای آزاد برای همه آزاد است و همه می‌توانند در آن حضور داشته باشند. از جمله جمهوری اسلامی ایران.

وی در پاسخ به این سوال که ایران گویی گفته است که می‌خواهد ناو هواپیما بر بسازد، تصریح کرد: توسعه‌ی توان دریایی را ما در برنامه داریم و در این حوزه هرآنچه که نیروهای مسلط به آن احتیاج داشته باشند ما در برنامه قرار می‌دهیم و اکنون اولویت‌های دیگری وجود دارد که اکنون در برنامه است و ما به آنها می‌پردازیم و هر موقع احتیاج به این بود و فرصتی نیز وجود داشت به آن می‌پردازیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین