کد خبر: ۶۹۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۶

اختلافات دولت و شهرداری و مردمی که له می‌شوند...

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-محمدرضا یزدان‌پناه: اختلافات و دعواها میان شهرداری تهران و دولت نهم بالا گرفته‌است. این مسئله، چیزی است که این روزها هر شخصی قادر به فهم و درک آن است. به جز اختلافات سیاسی شخص «محمود احمدی‌نژاد» با «محمدباقر قالیباف» که اصل آن به انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری بازمی‌گردد و در تقابل حامیان آنها در ایام کنونی که به زمان انتخابات مجلس هشتم رسیده‌ایم هم خودنمایی می‌کند، تنازعات میان این دو نفر به مجموعه تحت‌امرشان در شرایط کنونی هم رسوخ کرده است.

این روزها، رئیس دولت نهم به صورت رسمی و در مقابل دوربین‌های تلویزیون، اقدامات شهرداری در فصل سرما را به استهزاء می‌گیرد و درمقابل شهردار تهران هم در برابر خبرنگاران، حسابی از خجالت آقای رئیس جمهور درمی‌آید!

البته این دعواها تنها در میان بزرگان وجود ندارد چوآنکه با بالاگرفتن اختلافات، مدتهاست که پای مدیران میانی و ارشد این دو مجموعه نیز به میان کشیده شده و هرکدام از آنها به فراخور خود، سعی در تخطئه و تخریب طرف مقابل دارند.

این روزها مدیران شهرداری تهران، از صدر تا ذیل مدیران دولت نهم را به سنگ‌اندازی و ایجاد مانع دربرابر برنامه‌های خدماتی و اجرایی شهرداری متهم می‌کنند و مسئولان دولتی هم رسما شهرداری را به بی‌کفایتی و ریخت‌وپاش متهم و حتی آنها را تهدید به برخورد قضایی می‌کنند.

اما آنچه در پس تمام این دعواها و اتهامات نهان شده و هیچکس حتی یاد آنها هم نمی‌افتد یکی «تکلیف مردم» و آن دیگری «ادعای اصولگرایی» است.

نمی‌توان منکر شد که آنچه بیش از همه در زیر پای اختلافات فراوان دولت و شهرداری در حال له شدن است «حقوق» مردمی است که فارغ از اختلافات میان مدیران شهری و دولتی، تنها و به حق انتظار دارند که مشکلات فراوانشان در حوزه‌های مختلف حل و فصل شود.

اما وقتی کار به آنجا می‌رسد که دولت برای تخطئه اقدامات رقیب سابق و احتمالا آینده خود در انتخابات ریاست جمهوری، حاضر است تا انواع و اقسام امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ناکارآمد نشان دادن شهرداری را به میدان بیاورد و از آن سو، شهرداری هم حاضر نیست تا اندکی تساهل و تسامح را چاشنی رفتار خود با دولت نهم کند تا تعاملاتش با دولت (مانند امروز) به تنازعات تبدیل نشود، نتیجه آن می‌شود که مردم و حقوق مدنی و شهروندی آنها قربانی نگاه‌های سیاسی و جناحی شود که در تورم و گرانی کمرشکن این ایام و نیز شرایط نامساعد شهر تهران با گذشت بیش از یک هفته از بارش سهمگین برف خودنمایی می‌کند.

از سوی دیگر، نباید هم فراموش کرد که هم مجموعه شهرداری تهران و هم کلیت دولت نهم، هر دو در اختیار جریانی قرار دارند که از یک ادعای مشترک برخوردار هستند: «اصولگرایی».

امروزه و به یمن شرایط خاص سیاسی و بی تفاوتی بخشی از افکار عمومی نسبت به شرکت در انتخابات مختلف و یا تبلیغات دروغین برخی جریانات در انتخابات اخیر، اداره تمام ارکان اجرایی و مدیریتی کشور و پایتخت آن در اختیار جریانی است که نام خود را «اصولگرا» گذاشته‌است.

و البته به مدد همین عنوان هم بود که این جریان در ایام تبلیغات انتخابات مجلس هفتم و اخراج اصلاح‌طلبان و دیگر نیروهای سیاسی میانه و مخالف اقتدارگرایی از حکومت، وعده می‌داد که با حاکم شدن «حاکمیت یکدست اصولگرا» بر کشور، ایران در ظرف مدت کوتاهی به «ژاپن اسلامی» تبدیل می‌شود و کلیه مشکلات و مصیبت‌های چند قرن اخیر ملت تنها در چندماه یا حداکثر چند سال حل می‌شوند.

این روزها اما گذر ایام ثابت کرده که از «حرف» تا «عمل» و از «وعده» تا «اجرا» چقدر فاصله است! فاصله‌ای که «اصولگرایان» هرگز نتوانستند آن را پر کنند...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۸۶/۱۰/۲۷
0
0
بنده نيز فكر مي‌كنمُ دولت نهم براي اينكه بتواند تاكارآمدي خود را در عرصه سياسي و اقتصاديُ توجيه كندُ به دنبال مقصر مي‌گردد در حاليكه يكي از بزرگان مي‌گويد: اگر تير انداز تيرش را به هدف نزند ُ قبل از هر كس بايد خود را سرزنش كند و نه كس ديگر و عوامل ديگر را.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۸۶/۱۰/۲۷
0
0
شما خوب از دعواي اين دو استفاده مي بريد
ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۸۶/۱۰/۲۸
0
0
متاسفانه احمدي نژاد فكر ميكنه عقله كله ولي بهش بگين ادم هميشه ناقص العقله. اول يه سوزن به خودت بزن بعد با تير پيكاندار جولون بده.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۶/۱۰/۲۸
0
0
dar miyane in ya on daste afrade nashayeste va nakaramad ziad_and.dolate Ahmadinejad bikefayati khod ra neshan dad.vaze eghtesadi be sheddat kharab ast.taghate mardom kahesh yafte.tahrime jahani tasir gozar ast;maghaleye hamshahri neshan midahad ke masalan dar tolide otooboos ba moshkel movajeh hastim.hatta bankhaye Bahrien va chin ham moshkel ijad mikonanad.inha hazineha ra bala mibarad va az jibe mellat hazine pardakht mishavad.majles bayad dar asl adame kefayate Ahmadinejad ra barresi mikard,amalan majizgooye oo shode ast.in baba ba on gozareshe eftezah avvalan be safre haj miravad,baad ham be vaziran migooyad ber_and azadari.dar hali ke daha nafar irani az sarma m_ord_and.ekhtelafate g_oroohi ham mazide ellat chode ast.zamane shah ham int_or bood;ta seile azimi biyayad va hame ra bebarad;dar on so_orat ahmadinejad ha khah_and raft dar arabestan ,aragh ya so_oriye
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۸۶/۱۰/۲۸
0
0
با سلام
مطمئن نیستم که نوشته ام را روی سایت بگذارید ولی من وظیفه ام که نوشتنش بود را انجام دادم
ایکاش مملکت ما هم سروسامانی به قوانینش بدهد و لااقل برای کاندید شدن ریاست جمهوری سواد سیاسی افراد را مد نظر قرار دهد. فرهنگ سیاسی و ادبیات ریاست جمهوری با رییس جمهور شدن بدست نمی اید. از افتخارات ما از این قوانین رییس جمهور محترممان هستند یعنی:
شب خوابیدن و صبح تصمیم به جابجایی وزیر و مسول کردن - منحل کردن مجموعه ایی که مسول و بنیانگزارش جزو افتخارات ملت و کشور است - حرف و حدیث های کهنه تقصیر را
گردن دیگران انداختن - حرفهای نسنجیده زدن در مراکز بین المللی - سخن از دوستی زدن و خودشیرینی با کسانی که علیرغم وجود سندهای بین المللی ادعای ما لکیت خاک وطنمان را دارند چرا که حاصل این همه هوش و ذکاوت هم برای همه روشن است ولی هیچ نهاد و مرجع ایی در کشور نیست که کاری کند چون مثل همیشه قربانی اصلی مردم بیچاره هستند مردمی که شاید مقصر واقعی باشند و تقسیر و گناهشان هم این است که:
خون دادن و انقلاب کردند - فرزندان و پدرانشان را فدا کردن و جنگیدن - با آذوقه های کوپنی شکمشان را سیر کردن - بچه هایشان را به مدارس ۳-۴ شیفته فرستادن و مخلصانه
پای سختی ها و کمبودهای انقلاب ایستادن ایکاش می شد زمان را برگردانید اون وقت می دیدم به لطف کارها و سیاستهای دلسوزانه رییس جمهور محترم آیا دید باز هم کسی حاضر خواهد شد چند درصد همین مردم حاضر خواهند شد انقلاب کنند و چند درصد حاضرند خانوادهایشان در جنگ از دست بدهند و...
یک قربانی و مقصر که گناهش ۵ سال جنگیدن برای وطن است
گناهکار
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۸۶/۱۰/۲۸
0
0
به نظرمن مردم در اين مقطع با انتخاب اقاي احمدي نژاد درس تاريخي بزرگي گرفتند اينك مقايسه ميان چند دوره رياست جمهوري ممكن شده است و تجربه عميق به ما اين امكان را مي دهد كه بيش از اين از اتلاف وقت كشور جلوگيري و پيشرفت كشور را تسريع كنيم
دوره آزمون و خطا گذشته و دنيا ناظر كشوري است كه مي خواهد خود را نمونه يك كشور اسلامي مدرن معرفي كند
سازندگي آقاي هاشمي و گشايش سياسي آقاي خاتمي اگر بطور منطقي تلفيق شود و در قالب تفكر حزبي به مردم عرضه شود تكليف روشن است
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۸۶/۱۰/۲۸
0
0
سلام
من دارم می بینم شمایی که هیچ وقت برای مردم کاری نکردید حالا چجوری دارین خودتون می کشین
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۸۶/۱۰/۲۹
0
0
كاش دعواي زرگري ادمهاي بي لياقتي كه تا 3سال قبل كسي آنها را نميشناخت سر اين ملت نجيب را گرم نمي كرد
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۸۶/۱۰/۳۰
0
0
ميگن آدمهايي مثل انشتين هر 100 سال يكبار ظهور ميكنند و آدمهايي مثل نيوتن هر 500 سال يكبار اما آدمي مثل احمدي نژاد فقط يكبار پيدا ميشه پس قدرش رو بدونيم !!!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۸۶/۱۰/۳۰
0
0
وقتی یک شبه بشود رئیس جمهور معلوم اخر کار چی خواهد شد.ای ایرانیان بلند می گویم ازماست که بر ماست.این درس عبرت را فراموش نکرده وبا چشم باز در اینده صندوق را از رای خود پر کنید.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۸۶/۱۰/۳۰
0
0
مطمئن نیستم که نوشته ام را روی سایت بگذارید ولی من وظیفه ام که نوشتنش بود را انجام دادم
خدا را شاكريم كه امروز دولت ما با اقتدار كامل در مقابل كساني كه سالها با شعار توسعه سياسي و اقتصادي كشور را در معرض تهديدات داخلي و خارجي قرار دادند و هر روز فضا را براي ورود اجانب به داخل كشور باز مي كردند ايستاده است و امروز رهبر عزيز انقلاب با تمام وجود از منش و روش رييس جمهور و دولت خدمتگذار دفاع مي كند.تا وقتي كه رهبر معظم از دولت دفاع كند ما بعنوان انسانهاي بصير آگاه به زمان از اين دولت دفاع خواهيم كرد و اين اخبار تفرقه افكن در ما ملت ايران اثر نخواهد كرد.اين سايت هاي مخالف اكثرا متعلق به كسانيست كه سالهاي سال از امكانات بيت المال در جهت منافع شخصيشان استفاده مي كردند و امروز نمي توانند ببينند كه دولتي انقلابي خدمتگذار عاشق مردم و مدافع منافع ملي در مقابل آنها ايستاده است.البته ولي رهبري هم فرمودند كه همه دولتها از جمله اين دولت هم اشتباهاتي دارند كه بايد به آنها تذكر داد و از طرفي فرمودند كه در صدسال اخير هيچ دولتي مثل اين دولت انقلابي خدوم شجاع با بصيرت نبوده است.الحمدلله روش و منش رييس جمهور قبل و بعد از انتخابات هيچ تفاوت نكرد.خداوند اخلاص او پايداري او به ارزشهاي اسلامي عشق او به اهل بيت (ع) تلاش شبانه روزي او را مي بيند و از او حمايت خواهد كرد.چنانچه در داخل و خارج او هنوز محبوبترين شخصيت در بين روساي جمهور جهان است.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۶/۱۰/۳۰
0
0
حق با اقاي قاليباف است چون تاحالا نشون داده كه مي تونه از پس كارها خوب بربياد اما اقاي ريس جمهور داره به بي راه ميره وسعي ميكنه با سنگ اندازي رقيب را از صحنه بيرون كنه اطرافيهاي احمدي نژاد بايد بدونن كه مردم باهوش هستند و دوغ را از دوش اب تشجيص ميدن
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۶/۱۰/۳۰
0
0
سلام 8سال اصلاحات بس نبود كه بفهميد مردم شعور دارند اخه مردم چقدر بايد ساده باشندكه متوجه نشوند كه داريد از كاه كوه مي سازيدو باز هم ميخواهيد از اب كره بگيريد خدا نكند.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۶/۱۰/۳۰
0
0
جالب اينه كه يه مطلبي ميزنيد كه سعي ميكنيد حرص و خشمتونو توش كمتر نشون بديد ولي موضوع نوشته تون طوري باشه كه بتونيد زيرش تا دلتون ميخواد حرفهاي ناجور بزنيد.والإ نظر خوانندگان اينا كه زديد نيست ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین