کد خبر: ۸۸۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۷

واکنش پورمحمدی به کاهش بودجه سازمان بازرسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: «بودجه دستگاههای نظارتی نباید کاهش یابد، بلکه باید به‌گونه‌ای برنامه ریزی کرد که افزایش نیز بیابد».

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر سه شنبه در حاشیه بازید از سازمان استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «مصلحت کلی کشور‌ ایجاب می‌کند بودجه دستگاههای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور کاهش نیابد».

وی ادامه داد: «دستگاههای نظارتی با کیفیتها در ارتباط هستند و به دلیل لزوم ارتقای کیفیتها لازم است بودجه ‌این دستگاهها نه تنها کاهش نیابد، بلکه افزایش نیز داشته باشد».

این مسئول بیان کرد: «امیدواریم مسئله کاهش بودجه سازمان بازرسی کل کشور در اسرع وقت اصلاح شود تا مشکلی به وجود نیاید».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: «با تدبیر و پیگیری تلاش خواهیم کرد مسئله کاهش بودجه ‌این سازمان حل شود».

پورمحمدی در پاسخ به سئوالی در خصوص نظارت سازمان بازرسی کشور بر انتخابات خاطرنشان کرد: «شورای نگهبان و بخشی از وزارت کشور مسئول بازرسی و نظارت بر انتخابات هستند و در‌این زمینه وظیفه سازمان بازرسی نظارت می‌کند که آیا امکانات دستگاههای دولتی در امر انتخابات صرف می‌شود یا خیر».

بازار تولید و مصرف کشور آسیب زیادی دیده است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: «بازار تولید و مصرف کشور آسیب زیادی دیده و صادرات به دلیل نرسیدن تولیدات داخلی به کیفیت و استاندارد لازم از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده است».

پورمحمدی ادامه داد: «افکار عمومی هنوز هم تولیدات داخلی با سوء ظن نگاه می‌کند، در حالیکه لازم است کیفیت‌ این تولیدات ارتقای لازم را بیابد تا سوءظنها برطرف شود».

وی تاکید کرد: «سازمان استاندارد در زمینه ارتقای کیفیت محصولات نقش بسیار موثری دارد و باید تا حد ممکن در جهت تحقق ‌این نقش تلاش کند.»

جایگاه سازمان استاندارد هنوز جدی گرفته نشده است
این مسئول افزود: «در همین راستا لازم است جایگاه سازمان استاندارد در کشور ارتقا یابد، زیرا جایگاه ‌این سازمان هنوز جدی گرفته نشده است».

پورمحمدی خاطرنشان کرد: «سازمان بازرسی کل کشور به سهم خود حمایت خود را از سازمان استاندارد اعلام می‌کند».

سازمان استاندارد باید مستقل شود
وزیر سابق در کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «سازمان استاندارد باید مستقل شود و توسط قوای سه گانه و نهادها به صورت مردمی مدیریت شود تا بتواند با قدرت و اختیارات کافی همه فعالیتهای مربوطه را انجام دهد».

وی در خصوص نقش سازمان استاندارد در تحقق اصلاح الگوی مصرف ادامه داد: «ارائه الگوهای خوب و نظارت بر اجرای مطلوب آنها زمینه ساز اصلاح الگوی مصرف است که در‌این زمینه سازمان استاندارد می‌تواند هم الگوهای خوب ارائه دهد و بر اجرای آنها نظارت داشته باشد».

پورمحمدی گسترش دفاتر استاندارد را از راههای ارتقای عملکرد نظارتی ‌این سازمان دانست و بیان کرد: «سازمان استاندارد مطالعات، پیبش بینی‌ها و برنامه‌های خوبی در جهت ارتقای فعالیتهای نظارتی خود دارد و در جهت رسیدن ‌این سازمان به اهداف عالیه خود تا حد توان از آن حمایت می‌کنیم».

تکمیل قوانین از راهکارهای حل مشکلاتی از قبیل دو شغله‌های ورزش است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در آخرین بخش سخنان خود افزود: «بعضی از قوانین ما در خصوص ورزش ناقص است، در حالیکه مجلس به منظور حل مشکلاتی از قبیل دو شغله‌های ورزش در حال تکمیل قوانین است».

پورمحمدی بیان کرد: «اصلاح مسائل نباید به گونه‌ای انجام شود که ورزش کشور آسیب ببیند، بلکه لازم است طوری صورت گیرد که با کمترین آسیب به ورزش همراه باشد و در عین حال راه را بر تخلفات ورزشی ببندد».

وی تاکید کرد: «مسئله دوشغله بودن تعدادی از دست اندرکاران مجلس برای همه آشکار شده است و همه پذیرفته‌اند که‌ این امر خلاف قانون است.»

این مسئول اظهار امیدواری کرد: «با تکمیل قوانین مربوطه درآینده‌ای نزدیک شاهد تحول در ورزش و رفع مشکلات باشیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین