کد خبر: ۱۳۴۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۳
انتقاد از مواضع اخیر دبیر شورای نگهبان درباره انتخابات

اکرمی: صحبت‌های آیت‌الله جنتی مرا به شگفتی انداخت

باید شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تهران در مجلس با انتقاد از مواضع اخیر دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: در حال حاضر در مورد انتخابات مجلس نهم بحث‌های مختلفی وجود دارد، اما صحبت‌های آیت‌الله جنتی در نماز جمعه تهران درباره انتخابات مرا به شگفتی آورد؛ چرا که ما باید شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم، نه اینکه با تکیه بر زخم‌های کهنه و جدید در کشور در برابر حضور مردم خواسته یا ناخواسته سد ایجاد کنیم.

سید رضا اکرمی اظهار کرد: شورای نگهبان باید بر حسب قانون عمل کند، نه اینکه 6 ماه قبل از برگزاری انتخابات داد و فریاد راه بیاندازد و این فضا را مخدوش کند، چرا که در شرایط فعلی نباید از تریبون مهمی مثل نماز جمعه تهران از ادبیات اختلاف‌افکنانه استفاده کرد.

نماینده تهران از نحوه ارتباط و تعامل دولت با مراجع و روحانیون انتقاد و این شرایط را برای کشور نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه دولت فعلی ارتباط مناسب و شایسته‌ای با روحانیت و مراجع تقلید ندارد و تنها مشاور روحانی هم که در دولت حضور داشت را از دست داد و این مسئله به عملکرد دولت در این زمینه برمی‌گردد.

اکرمی افزود: طبق فرمایشات مقام رهبری ارتباط دولت با مراجع و روحانیون کشور باید پر رنگ‌تر شود و مسئولان ارشد دولت باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند، اما این مسأله بدون ایجاد تحول در روش و بینش دولت محقق نمی‌شود و لازم است که به توصیه‌های بزرگان در این زمینه توجه بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکرمی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عملکرد مسئولین در سال جهاد اقتصادی، گفت: در حالی 6 ماه از سالی که به نام سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده است، می‌گذرد که نتوانستیم شاهد حرکت و جهش مناسب در حل مشکلات بیکاری، تورم و دیگر مسائل اقتصادی باشیم و این در حالی است که زمان به سرعت از دست می‌رود.

عضو جامعه روحانیت اظهار کرد: اینکه دولت می‌گوید مبلغ یارانه‌ها باید 3 برابر، در جهت ایجاد حاشیه‌سازی و ورود به حوزه‌های غیر‌مرتبط با دولت است، که مقام معظم رهبری پیش از این تذکرات لازم را به دستگاه‌های مختلف داده بودند.

اکرمی گفت: دولت باید اظهارات قانونی و وعده‌های قابل تحقق به مردم داشته باشد، نه اینکه توقعی ایجاد کند که نتواند به آن پاسخ دهد و مثل وزیر کار بدون آمار صحیح اعلام نکند که در سال 90، بیش از 2500 فرصت شغلی می‌تواند ایجاد کند.

این نماینده مجلس هشتم برخورد مجلس با عملکرد دولت در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را برخوردی " با نجابت‌" ارزیابی کرد و گفت: طبق آمار و ارقامی که ارائه می‌شود مبلغی در حدود 600 میلیارد تومان از قبوض صادر شده برای مردم هنوز پرداخت نشده است و مجلس در این زمینه با نجابت با دولت برخورد کرده است.

وی همچنین در مورد میزان تورم و افزایش 50 درصدی قیمت برخی کالاها در کشور، گفت: ارائه آمارهای غلط در کشور به اقتصاد ما ضربه می‌زند و باید در این زمینه حساسیت داشت و من از آقای بهمنی که نرخ تورم را بین 16 تا 17 درصد اعلام کرده است، درخواست می‌کنم خودشان به بازار مراجعه و از نزدیک مشاهده کنند که آیا قیمت تمام 360 کالای مصرفی مردم به اندازه 17 درصد رشد کرده است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین